Σε τεράστιο «πονοκέφαλο» για χιλιάδες καταθέτες – αποταμιευτές, επαγγελματίες, τις τράπεζες αλλά και την Πολιτεία εξελίσσεται το φαινόμενο του phishing.
Τα κρούσματα ηλεκτρονικής απάτης με θύματα ανυποψίαστους πολίτες ολοένα και πληθύνονται, καθώς μέσα στο 2021 καταγράφεται εκρηκτική αύξηση του φαινομένου.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 6,5 εκ. ευρώ που «έκαναν φτερά» από τραπεζικούς λογαριασμούς στο εννεάμηνο του 2020, την αντίστοιχη φετινή περίοδο το ποσό έφτασε στα 40 εκ. ευρώ. Πρόκειται, δηλαδή, για ποσοστιαία αύξηση της τάξης του… 500%.
Αφορμή για την έξαρση των ηλεκτρονικών απατών στάθηκε η στροφή των καταναλωτών από τα γκισέ των τραπεζών στα εναλλακτικά, ηλεκτρονικά, δίκτυα συναλλαγών (e- banking και mobile banking) που ευνοήθηκαν ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, λόγω κορωνοϊού.
Οι περισσότερες πάντως από τις απάτες αυτές και συγκεκριμένα το 54%, έχουν να κάνουν με κλοπή χρημάτων από τραπεζικούς λογαριασμούς ή κάρτες και το 40% με την υπόσχεση για «εύκολο χρήμα».
Σύσκεψη Θεοδωρικάκου με Στουρνάρα – ΕΕΤ
Το φαινόμενο του phishing και η έξαρση των ηλεκτρονικών απατών αποτέλεσε αντικείμενο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη (13/10) μεταξύ του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, Τάκη Θεοδωρικάκου με τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιάννη Στουρνάρα και την ηγεσία της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών.
Στη σύσκεψη συζητήθηκαν τρόποι για την αντιμετώπιση του φαινομένου, το οποίο, συν τοις άλλοις, δημιουργεί και ζήτημα εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και τραπεζικών ιδρυμάτων.
Μεταξύ άλλων αποφασίστηκε να γίνει μεγάλη ενημερωτική εκστρατεία, ώστε οι πολίτες να γνωρίζουν πως μπορούν να προστατεύσουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς.
Θα δημιουργηθεί, επίσης ένας κόμβος, ένα hub, στα πρότυπα μοντέλων που ήδη ισχύουν σε χώρες όπως οι ΗΠΑ, στο οποίο θα συμμετέχουν ειδικές υπηρεσίες ΕΛΑΣ, η Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες, η Ελληνική Ένωση Τραπεζών και θα συνδέεται με τα αντίστοιχα call centers των τραπεζών.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ