Σε αντικατάσταση της Alitalia προέβη η Ιταλία, με τον νέο κρατικό αερομεταφορέα με το όνομα Italia Trasporto Aereo (ITA) να κάνει την εμφάνισή του την Παρασκευή στη θέση του μέχρι πρότινος κραταιού ιταλικού συμβόλου.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά από χρόνια οικονομικά προβλήματα και αποτυχημένες προσπάθειες διάσωσης της Alitalia που παρέπαιε.
Το ντεμπούτο της νέας εταιρείας, που θα διατηρήσει τα χρώματα της προκατόχου της, έγινε με μια πρωινή πτήση από το Μιλάνο στο Μπάρι, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters.
Η Alitalia που στο παρελθόν αποτελούσε τη νούμερο ένα επιλογή για τη θρησκευτική, καλλιτεχνική και πολιτική ελίτ της Ιταλίας, διοικούνταν από διαχειριστές που είχαν οριστεί από το κράτος, ήδη από το 2017, προκειμένου να αποφευχθεί το οριστικό κλείσιμο, έχοντας δει μια σειρά αναδιαρθρώσεων και αλλαγών ιδιοκτησίας.
Όπως έχει γίνει γνωστό, η ιταλική κυβέρνηση διαχρονικά προσπάθησε να τη σώσει με διάφορους τρόπους, ξοδεύοντας, μάλιστα, περισσότερα από 8 δισεκατομμύρια ευρώ, τα τελευταία τρία χρόνια.
Η ITA εξαγόρασε το εμβληματικό εμπορικό σήμα της Alitalia έναντι του ποσού των 90 εκατομμυρίων ευρώ, με την Αρχηγό του κόμματος«Αδέρφια της Ιταλίας», Τζόρτζια Μελόνι, να δηλώνει «Σήμερα χάνουμε άλλο ένα κόσμημα, μια εταιρεία που σφυρηλάτησε την ιστορία του έθνους μας και… μας έκανε υπερήφανους που είμαστε Ιταλοί».
Το νέο ξεκίνημα της ΙΤΑ
Στον απόηχο της πανδημίας, η Ρώμη αποφάσισε να αναγεννήσει την Alitalia και έτσι, ο νέος αερομεταφορέας, στον οποίο η κυβέρνηση θα επενδύσει 1,35 δισεκατομμύρια ευρώ σε τρία χρόνια, θα ξεκινήσει τις πτήσεις του με 52 αεροσκάφη και 2.800 υπαλλήλους.
Σύμφωνα με μια συμφωνία που διαπραγματεύτηκε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ασυνέχεια μεταξύ της Alitalia και του διαδόχου της πρέπει να είναι ξεκάθαρη και ο νέος αερομεταφορέας πρέπει να είναι κερδοφόρος μέχρι το τέλος του επιχειρηματικού σχεδίου 2021-2025.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ