Τραγωδία στον αέρα. Αεροσκάφος συνετρίβη στη Μεσόγειο, επειδή ο πιλότος κάπνιζε στο πιλοτήριο!
Αποτέλεσμα; Τραγική εξέλιξη…
Σκοτώθηκαν όλοι οι επιβαίνοντες.
Πώς έχει, όμως, η όλη ιστορία; Τι ακριβώς συνέβη; Που βρέθηκε το… μαύρο κουτί;
Προκάλεσε ανάφλεξη οξυγόνου
Πιο συγκεκριμένα, ο πιλότος, που επέβαινε στην πτήση MS804 της EgyptAir, άναψε τσιγάρο στο πιλοτήριο, προκαλώντας την ανάφλεξη του οξυγόνου, που διέρρεε από μάσκα έκτακτης ανάγκης.
Δυστυχώς, 66 επιβάτες και το πλήρωμα έχασαν τη ζωή τους, όταν το Airbus A320, που ταξίδευε από το Παρίσι Σαρλ ντε Γκολ, στη Γαλλία προς το Κάιρο της Αιγύπτου, τον Μάιο του 2016.
Υπό μυστηριώδεις συνθήκες
Αξίζει βεβαίως να σημειωθεί πως, το αεροπλάνο έπεσε στη Μεσόγειο Θάλασσα νότια της Κρήτης υπό μυστηριώδεις συνθήκες.
Το αεροπλάνο έκανε βίαιους ελιγμούς και ύστερα κατέληξε στη Μεσόγειο.
Μεταξύ των νεκρών ήταν ένας Βρετανός, 12 Γάλλοι τουρίστες, 30 Αιγύπτιοι, δύο Ιρακινοί και ένας Καναδός.
Ακόμα, το μαύρο κουτί του αεροπλάνου βρέθηκε κοντά στην Ελλάδα, ύστερα από έρευνα, στην οποία συμμετείχε το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, στην αρχή οι αιγυπτιακές αρχές ισχυρίστηκαν ότι επρόκειτο για τρομοκρατική επίθεση, παρά το γεγονός ότι καμία ομάδα δεν ανέλαβε την ευθύνη.
Υποστηρίχθηκε ότι βρέθηκαν εκρηκτικά στα σώματα των θυμάτων της συντριβής του αεροπλάνου, αν και αυτό αργότερα διαψεύστηκε.
Ωστόσο, η επίσημη έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο καπνός από το τσιγάρο του πιλότου πυροδότησε κατά λάθος το οξυγόνο που διέρρεε από μια μάσκα έκτακτης ανάγκης.
Οι Αιγύπτιοι πιλότοι συχνά κάπνιζαν στο πιλοτήριο και παρ΄ όλο που φαίνεται απίστευτο η πρακτική αυτή δεν είχε απαγορευτεί μέχρι και το 2016, σύμφωνα με έκθεση 134 σελίδων που συνέταξαν εμπειρογνώμονες της αεροπορίας.
Δεν έγινε αναφορά σε διαρροή οξυγόνου ή πιλότους που κάπνιζαν
Το 2018, το γραφείο ατυχημάτων της πολιτικής αεροπορίας της Γαλλίας BEA δήλωσε ότι «το πιθανότερο… ότι ξέσπασε πυρκαγιά στο πιλοτήριο, ενώ το αεροσκάφος πετούσε στο ύψος πτήσης του και ότι η φωτιά εξαπλώθηκε γρήγορα, με αποτέλεσμα την απώλεια του ελέγχου του αεροσκάφους».
Επίσης, είναι αξιοσημείωτο πως εκείνη την εποχή, δεν έγινε καμία αναφορά σε διαρροές οξυγόνου ή σε πιλότους, που κάπνιζαν στην καμπίνα.
Αναφέρθηκε επίσης ότι η πτήση της EgyptAir μπορεί να συνετρίβη λόγω υπερθέρμανσης ενός smartphone.
Ωστόσο οι εμπειρογνώμονες κατέληξαν στο γεγονός πως εκτός από το ότι κάπνιζε ο πιλότος, η μάσκα που πήρε φωτιά ήταν επίσης ελαττωματική.
Ένας έμπειρος πιλότος δήλωσε στην Sun ότι ο κυβερνήτης του αεροσκάφους Mohamed Said Ali Ali Shoukair θα έπρεπε να είχε εντοπίσει τη ελαττωματική μάσκα πριν από την απογείωση.
«Όταν μπαίνουμε στην καμπίνα, μεταξύ των διαφόρων ελέγχων που κάνουμε πριν από την απογείωση είναι να ελέγξουμε τη ροή του οξυγόνου στις μάσκες», δήλωσε ο Ιταλός πιλότος Daniele Veronelli στην Corriere Della Sera.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ