Από τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου ξεκινούν οι χειμερινές εκπτώσεις που θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου, με τα εμπορικά καταστήματα να είναι προαιρετικά ανοικτά σε όλη την επικράτεια την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, δηλαδή στις 16 Ιανουαρίου.
«Ας ελπίσουμε τα μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων και η επάρκεια αγαθών στην αγορά δεν θα συνοδευτούν από την έλλειψη φυσικής παρουσίας ανθρώπινου δυναμικού, λόγω κορωνοϊού, ώστε τα εμπορικά καταστήματα να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν επαρκώς τους πελάτες, που έχουν ανάγκη περισσότερο από ποτέ, και να πλησιάσουν τον προ πανδημίας τζίρο των 5,5 δισεκατομμυρίων ευρώ της εκπτωτικής περιόδου», επεσήμανε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) και του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής (ΠΕΣΑ) Βασίλης Κορκίδης.
Μάλιστα, το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο Αττικής ενημερώνει πως σύμφωνα με το νόμο 4177/2013, οι τακτικές χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν από τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου έως και τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2022, ενώ βάσει νόμου, τα εμπορικά καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά στις 16 Ιανουαρίου, με ωράριο λειτουργίας από τις 11:00 έως τις 20:00.
Όσον αφορά την αμοιβή του προσωπικού την Κυριακή, η νομοθεσία προβλέπει ότι οι εργοδότες υποχρεούνται να καταβάλουν τα αντίστοιχα ωρομίσθια για την παραχθείσα εργασία με προσαύξηση 75%.
Πώς θα αναγράφονται οι τιμές
Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την επιβεβλημένη αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών, που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον η μειωμένη τιμή αφορά σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Σε περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού, ενώ θα πρέπει σε κάθε περίπτωση ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή στους καταναλωτές να είναι απόλυτα ακριβής.
Παράλληλα, κατά τη διενέργεια των ελέγχων οι εμπορικές επιχειρήσεις πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, με αυξημένη την προσοχή στην αναγραφή των διπλών τιμών, ανεξάρτητα από τη χρήση του γενικευμένου ποσοστού έκπτωσης.
Σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 5.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Η εκπτωτική περίοδος και ο κορωνοϊός
«Με πρώτο μέλημα την τήρηση των υγειονομικών κανόνων από εργοδότες, εργαζόμενους και πελάτες στους ασφαλείς χώρους των φυσικών καταστημάτων, ξεκινούν με προσδοκίες οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις», σχολίασε ο κ.Κορκίδης.
Όπως επεσήμανε, το σύνολο των εμπορικών επιχειρήσεων της Αττικής θα διαθέτουν τα εμπορεύματα τους για πενήντα ημέρες με μεγάλες εκπτώσεις, ώστε να ρευστοποιήσουν τα εποχικά αποθέματα τους, προσφέροντας παράλληλα πολύ ελκυστικές τιμές στις επιλογές και ανάγκες των καταναλωτών.
«Στη παρούσα συγκυρία, εξαιτίας της μεγάλης διασποράς της μετάλλαξης Όμικρον και των πολλών κρουσμάτων του κορονοϊού στην Αττική, υπάρχει έντονη ανησυχία πως θα αντιμετωπισθεί το ενδεχόμενο να απογυμνωθούν τα εμπορικά καταστήματα από απουσίες υπαλλήλων και βεβαίως αυτοαπασχολούμενων εμπόρων», υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΕΒΕΠ και του ΠΕΣΑ.
Μάλιστα, εξέφρασε την ελπίδα του ότι τα μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων και η επάρκεια αγαθών στην αγορά δεν θα συνοδευτούν από την έλλειψη φυσικής παρουσίας ανθρώπινου δυναμικού, ώστε τα εμπορικά καταστήματα να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν επαρκώς τους πελάτες που έχουν ανάγκη περισσότερο από ποτέ και να πλησιάσουν τον προ πανδημίας τζίρο των 5,5 δισεκατομμυρίων ευρώ της εκπτωτικής περιόδου, τονίζοντας ότι «οι εκπτώσεις είναι πάντα μια καλή ευκαιρία για καλές πωλήσεις και καλές αγορές!».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ