Στην ενεργοποίηση του «Panic Button» για άμεση εφαρμογή βοήθειας προχωράει το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για μία εφαρμογή άμεσης συνδρομής βοήθειας σε κάθε περίπτωση επείγουσας ανάγκης εξασφαλίζεται σε φοιτητές, καθηγητές και προσωπικό, από την υπηρεσία «Campus Safety», που αναπτύχθηκε από το Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ιδρύματος (ΚΗΔ-ΑΠΘ).
Ένα άγγιγμα στην εφαρμογή, στην οθόνη του κινητού τηλεφώνου οποιουδήποτε μέλους της πανεπιστημιακής κοινότητας κινείται στο campus και αναγνωρίζει κάποια απειλή ασφάλειας ή κίνδυνο για την υγεία του, θα είναι αρκετό για την άμεση κινητοποίηση της υπηρεσίας ασφάλειας του ΑΠΘ και την αντιμετώπιση του περιστατικού.
Η υπηρεσία θα είναι εντός των ημερών διαθέσιμη στην πανεπιστημιακή κοινότητα του ΑΠΘ και άμεσα προσβάσιμη με την εγκατάσταση της σχετικής εφαρμογής (app) για φορητές έξυπνες συσκευές (κινητά και tablets), μέσα από τις ψηφιακές πλατφόρμες διανομής εφαρμογών.
Πατώντας το κουμπί συναγερμού, οι χρήστες θα κοινοποιούν μέσω της λειτουργίας γεωγραφικού εντοπισμού GPS τη θέση τους, ώστε να σπεύδει άμεσα βοήθεια στο σημείο του συμβάντος.
Πρόκειται για πρωτοποριακή υπηρεσία για τα ελληνικά δεδομένα, που εφαρμόζεται σε μεγάλα πανεπιστήμια της Ευρώπης, των ΗΠΑ και του Καναδά.
«Από την αρχή του ακαδημαϊκού έτους 2019-20 θέσαμε ως απόλυτη προτεραιότητα σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας μέσα στο campus του ΑΠΘ, που είχε λάβει διαστάσεις ανεξέλεγκτης δράσης κάθε λογής εγκληματικών στοιχείων», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρύτανης του ΑΠΘ, παραπέμποντας σε έρευνα του ΠΑΜΑΚ για τα περιστατικά βίας και ανομίας στα ΑΕΙ της χώρας την περίοδο 2011-17, η οποία «έδινε στο ΑΠΘ τη θλιβερή πρωτιά με 113 στο σύνολο 358 καταγεγραμμένων συμβάντων σε όλη τη χώρα, που περιλάμβαναν εμπρησμούς, ένοπλες ληστείες, διαρρήξεις, ξυλοδαρμούς, διακίνηση ναρκωτικών, βιασμό».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ