Υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Ελλάδα τάχθηκε και η βρετανική εφημερίδα Guardian, μετά από δημοσίευμα των TIMES.
Σε άρθρο της, η δημοσιογράφος Σάρλοτ Χίγκινς, επιλέγοντας έναν αρκετά καυστικό τίτλο που διερωτάται «Τα γλυπτά του Παρθενώνα ανήκουν στην Ελλάδα – τότε γιατί είναι τόσο δύσκολο να αποδεχτούμε την επανένωση;».
Η κα.Χίγκινς τονίζει ότι πρόκειται για μία υπόθεση που η ευθύνη της μετατίθεται από τον έναν στον άλλον, με τη βρετανική κυβέρνηση να υποστηρίζει ότι η επανένωση δεν εξαρτάται από αυτήν αλλά από τους διαχειριστές του Βρετανικού Μουσείου.
Μάλιστα, οι διαχειριστές του Βρετανικού Μουσείου – εκτός από το ότι δεν έχουν τη «διάθεση» για να τα επιστρέψουν – υποστηρίζουν ότι υπάρχει και ο νόμος του 1963 (1963 British Museum Act) που τους δεσμεύει.
«Ζοφερή» η γκαλερί Ντουβίν
Αναλυτικότερα, ο νόμος προβλέπει ότι για να φύγει οποιοδήποτε έκθεμα εκτός Βρετανικού Μουσείου θα πρέπει ή να έχει υποστεί ζημιές ή να είναι αντίγραφο ή να πρόκειται για έκθεμα που έχει λεηλατηθεί ή αγοραστεί υπό εξαναγκασμό την περίοδο του Ολοκαυτώματος.
Παράλληλα, οι διαχειριστές υποστηρίζουν ότι δεν είναι δυνατός ούτε ο δανεισμός των γλυπτών, με ευθύνη αυτή τη φορά των ίδιων των Ελλήνων, που δεν αναγνωρίζουν την ιδιοκτησία του βρετανικού μουσείου.
Η δημοσιογράφος επιλέγει να χαρακτηρίσει την γκαλερί Ντουβίν του μουσείου, όπου και βρίσκεται η ζωφόρος των 75 μέτρων και μερικά από τα γλυπτά των αετωμάτων του Παρθενώνα, «κάπως ζοφερή και καταθλιπτική, σε σύγκριση με τη φανταστική αφήγηση που αναπαρίσταται στο μουσείο της Ακρόπολης».
Τελειώνοντας και ενώ έχει αναφερθεί στον «φιλέλληνα» Μπόρις Τζόνσον – ο οποίος ως μαθητής έγραφε υπέρ της επανένωσης – το άρθρο της Guardian καταλήγει ότι το Γούεστμινστερ δε φαίνεται να ξεκολλάει από το αυτοκρατορικό παρελθόν της Βρετανίας, το οποίο είναι ίσως εκείνο που πραγματικά αποτρέπει την επανένωση.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ