Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξης Τσίπρας, στη συνέντευξη Τύπου της ΔΕΘ στάθηκε επίσης και στο Μετρό Θεσσαλονίκης.
Απάντησε ουσιαστικά στα όσα είχε πει πρόσφατα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο ένας στην ουσία ρίχνει τις ευθύνες στον άλλο.
Τι ακριβώς είπε ο Αλέξης Τσίπρας για το Μετρό;
«Είναι απορίας άξιο πως μπορεί να λέει αυτά τα πράγματα ο κ. Μητσοτάκης.
Παραλάβαμε ένα στην ουσία τελματωμένο έργο, με εργοστάσια κλειστά, τελματωμένο για πολλά χρόνια. Το πιο σύντομο ανέκδοτο στην πόλη.
Φτάσαμες στο 75% του έργου, αφού ολοκληρώσαμε το τροχαίο υλικό, με προοπτική το 2020 να τεθεί σε λειτουργία, με εξαίρεση τον σταθμό Βενιζέλου.
Είχαμε σχεδιασμό, ο οποίος θα μας επέτρεπε να αναδείξουμε και τα αρχαία και το Μετρό.
Μπήκαν σε μία λογική, άγνωστο για ποιο λόγο, εκ των πραγμάτων, που θα μας οδηγούσε σε μεγάλη καθυστέρηση. Ηταν λάθος κατά την άποψη μας.
Παρ’ όλα αυτά, ακόμη κι αν είχαν διαφορετική προσέγγιση, αυτό εκ των πραγμάτων θα οδηγούσε σε τρομακτική καθυστέρηση της ολοκλήρωσης του Μετρό στη Θεσσαλονίκη.
Ετσι, αντί για το τέλος του 2020 και μην τα… ακούτε για το 2023, διότι πρόκειται για 212 μελέτες. Δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη. Με βάση το χρονοδιάγραμμα έπρεπε να ολοκληρωθούν στο τέλος του χρόνου. Δεν ολοκληρώθηκαν σε τρία χρόνια και θα γίνουν σε τρεις μήνες;
Δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος του 2025. Θα πρέπει να το γνωρίζετε αυτό. Οσο καθυστερεί, τόσο αυξάνονται οι απαιτήσεις του εργολάβου προς το Ελληνικό Δημόσιο, διότι πληρώνεται και οι καθυστερήσεις είναι με υπαιτότητα του Ελληνικού Δημοσίου».
Στο τέλος, υπήρξε διευκρινιστική ερώτηση από δημοσιογράφο της TV100 για την πολιτική, την οποία θα ακιολουθήσει ο Αλέξης Τσίπρας, σε περίπτωση εκλογής του ως πρωθυπουργός, στο θέμα του Μετρό και σχετικά με τον σταθμό Βενιζέλου, με τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ να απαντά και να επαναλαμβάνει ότι «ήταν λάθος του Κυριάκου Μητσοτάκη η καθυστέρηση και ότι αναγκαστικά δεν μπορεί να κάνει κάτι διαφορετικό απ’ αυτό που έχει ήδη γίνει».
Η χθεσινή ομιλία
Υπενθυμίζεται, ότι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επισήμανε στη χθεσινή του ομιλία, πως τέσσερα χρόνια πριν, δηλαδή την περίοδο, που κυβερνούσε ακόμη ο ΣΥΡΙΖΑ «το μετρό της Θεσσαλονίκης είχε πάψει να είναι ανέκδοτο και σήμερα ξαναέγινε δυστυχώς».
Ειδικότερα είπε:
«Η Θεσσαλονίκη είχε αρχίσει να αλλάζει πρόσωπο με μεγάλα έδρα υποδομής που επί χρόνια είχαν βαλτώσει.
Τέσσερα χρόνια πριν, από αυτό το βήμα, μπορούσαμε να ονειρευτούμε μια Ελλάδα που ανοίγει τα φτερά της, μακριά από τα μνημόνια.
Μακριά από τη διαπλοκή, που την οδήγησαν στη χρεοκοπία.
Πριν από τέσσερα χρόνια, το Μετρό είχε πάψει να είναι ανέκδοτο.
Σήμερα έχει ξαναγίνει.
Έπρεπε να είχε παραδοθεί από τα τέλη του 2020.
Η επέκτασή του προς τα βορειοδυτικά και τοπ αεροδρόμιο πάγωσε τον Ιούλη του ’19…
Το ίδιο συνέβη και με μια σειρά έργων που είχατε οραματιστεί».
Τα όσα είπε ο Μητσοτάκης
Στις 10 του μηνός, στη συνέντευξη Τύπου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε αναφερθεί στο Μετρό για τη Θεσσαλονίκη.
Οπως είπε, από… ανέκδοτο γίνεται πραγματικότητα, ενώ αναφέρθηκε επίσης και στα υπόλοιπα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη ή προγραμματίζονται στην πόλη.
«Δρομολογούμε έργα πνοής που αλλάζουν το πρόσωπο της Θεσσαλονίκης και την κάνουν πρωταγωνίστρια:
Το αεροδρόμιο είναι ήδη έτοιμο.
Το μετρό έχει μπει σε τροχιά παράδοσης στο τέλος του 2023.
Το Μετρό από ανέκδοτο της Θεσσαλονίκης γίνεται πραγματικότητα.
Ο νέος περιφερειακός «fly over» και η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης» είπε ο πρωθυπουργός.
Επιπλέον, το εθνικό στοίχημα συνεχίζει να διαπερνά τον χρόνο παραμένοντας ένα:
μέσα από τις μεταβαλλόμενες συνθήκες, ο τόπος να είναι ελεύθερος, κυρίαρχος και ανεξάρτητος και οι πολίτες του να ευημερούν, αναπνέοντας τον αέρα μιας δημοκρατίας που τους προστατεύει και τους παρέχει ευκαιρίες να δημιουργούν γι’ αυτούς και τις οικογένειες τους, τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην αρχή της ομιλίας στην 86η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.
Οι γονείς της ήττας είναι πάντα ο διχασμός και δημαγωγία , ενώ η ενότητα και η αλήθεια οδηγούν μόνο σε νίκες, υπογράμμισε και σημείωσε πως ύστερα από 12 χρόνια μνημονίων και επιτήρησης η Ελλάδα έχει πλέον ανακτήσει την οικονομική της αυτονομία από την ευρωπαϊκή εποπτεία, ενώ πρωταγωνιστεί στην ανάπτυξη και τις εξαγωγές.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ