H εντυπωσιακή σειρά Squid Game κέρδισε 650 εκατομμύρια λίρες στο Netflix, όμως «κόστισε» στον δημιουργό του έξι δόντια… Ο Hwang Dong-Hyuk με συνέντευξή του στον Guardian αποκαλύπτει πώς από την οικογενειακή καταστροφή που βίωσε εμπνεύστηκε την βίαιη σειρά που κατέκτησε εκατομμύρια θεατές σε όλο τον κόσμο…
«Δεν είμαι τόσο πλούσιος. Αλλά έχω αρκετά. Έχω αρκετά για να βάλω φαγητό στο τραπέζι. Και δεν είναι ότι το Netflix μου δίνει μπόνους. Το Netflix με πλήρωσε σύμφωνα με το αρχικό συμβόλαιο», λέει ο 50χρονος Νοτιοκορεάτης δημιουργός του Squid Game.
Μπορεί η σειρά να ξεπέρασε το «Μπρίτζερτον» όντας πλέον το πιο επιτυχημένο σόου της πλατφόρμας, αλλά σύμφωνα με όσα διέρρευσαν, η παραγωγή των εννέα επεισοδίων κόστισε 15,5 εκατομμύρια £ (δηλαδή 1,75 εκατομμύρια £ ανά επεισόδιο, όμως η σειρά αύξησε τους συνδρομητές κατά 4,4 εκατομμύρια και πλέον εκτιμάται ότι αξίζει 650 εκατομμύρια £.
«Πώς έχασα έξι δόντια»
Ίσως ο Hwang θα έπρεπε να είχε διαπραγματευτεί μια ρήτρα, καθώς η δημιουργία, η συγγραφή και η σκηνοθεσία του προκάλεσαν τόσο άγχος που έχασε… έξι δόντια στη διαδικασία. «Ήταν εξαντλητικό σωματικά, διανοητικά και συναισθηματικά. Συνέχισα να έχω νέες ιδέες και να αναθεωρώ τα επεισόδια καθώς γυρίζαμε, έτσι ο όγκος της δουλειάς πολλαπλασιάστηκε».
Η ιδέα για το Squid Game προέκυψε από την οικογενειακή κατάσταση του ίδιου του Hwang το 2009, μετά την παγκόσμια οικονομική κρίση που έπληξε σκληρά την πατρίδα του. «Ήμουν πολύ στενοχωρημένος οικονομικά γιατί η μητέρα μου απολύθηκε από την εταιρεία στην οποία εργαζόταν. Υπήρχε μια ταινία στην οποία δούλευα αλλά δεν καταφέραμε να βρούμε χρήματα. Έτσι δεν μπορούσα να δουλέψω για περίπου ένα χρόνο. Έπρεπε να πάρουμε δάνεια – η μητέρα μου, εγώ και η γιαγιά μου».
Ετσι γεννήθηκε η ιδέα του Squid Game
Ο Hwang αναζήτησε ηρεμία στα καφέ της Σεούλ με… κόμικς. «Διαβάζω το Battle Royal and Liar Game και άλλα κόμικς παιχνιδιών επιβίωσης. Συσχετίστηκα με τους ανθρώπους σε αυτά, που ήταν απελπισμένοι για χρήματα και επιτυχία. Αυτό ήταν το ναδίρ στη ζωή μου. Αν υπήρχε ένα τέτοιο παιχνίδι επιβίωσης στο ριάλιτι, αναρωτιόμουν, θα συμμετείχα σε αυτό για να βγάλω χρήματα για την οικογένειά μου; Συνειδητοποίησα ότι, από τότε που ήμουν σκηνοθέτης, μπορούσα να δώσω μια δική μου πινελιά σε αυτού του είδους τις ιστορίες, οπότε ξεκίνησα το σενάριο».
Σχεδίασε σε μια εκδοχή του παιχνιδιού που έπαιζε ως αγόρι, το παιχνίδι του καλαμαριού, που πήρε το όνομά του από τα διάφορα σχήματα καλαμαριού-σώματος που σχεδιάζονταν σε οποιοδήποτε γήπεδο παιζόταν. «Ήμουν καλός στο να παλεύω μέχρι το κεφάλι του καλαμαριού», λέει ο Hwang. «Έπρεπε να παλέψεις για να κερδίσεις».
«Παλεύουμε για τη ζωή μας σε πολύ άνισες συνθήκες»
Στο πρώτο παιχνίδι και οι 456 διαγωνιζόμενοι μπορούν να κινηθούν μόνο όταν το πρόσωπο μιας απαίσιας μηχανικής κούκλας απομακρυνθεί από αυτούς. Όσοι πιάνονται έξω σκοτώνονται με πυρά πολυβόλων.
Γιατί ο Hwang δημιούργησε έναν τρομακτικά βάναυσο διαγωνισμό που κάνει την ανθρώπινη ζωή να μοιάζει τόσο φθηνή; «Επειδή το παιχνίδι υποκινείται από μια απλή ιδέα», λέει. «Παλεύουμε για τη ζωή μας σε πολύ άνισες συνθήκες».
Η ιδέα περιλαμβάνει κάποια βαθιά ιδέα για τον καπιταλισμό; «Δεν είναι κάτι βαθύ! Είναι πολύ απλό! Πιστεύω ότι η συνολική παγκόσμια οικονομική τάξη είναι άνιση και ότι περίπου το 90% των ανθρώπων πιστεύουν ότι είναι άδικο. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι φτωχότερες χώρες δεν μπορούν να εμβολιάσουν τους ανθρώπους τους. Μολύνουν τους ιούς στους δρόμους και μάλιστα πεθαίνουν. Έτσι, προσπάθησα να μεταφέρω ένα μήνυμα για τον σύγχρονο καπιταλισμό. Όπως είπα, δεν είναι βαθύ».
«Μόνο δύο σειρές έχω παρακολουθήσει»
Υπάρχει, όμως, αντίφαση στο ότι, χωρίς χρήματα από μια διεθνή εταιρεία, π.χ. το Netflix , η κριτική του για τον παγκόσμιο καπιταλισμό δεν θα είχε ποτέ γίνει γνωστή; «Λοιπόν, το Netflix είναι μια παγκόσμια εταιρεία, αλλά δεν νομίζω ότι επιδεινώνει τις ανισότητες. Δεν νομίζω ότι υπάρχει αντίφαση.
Όταν εργαζόμουν στο έργο, ο στόχος ήταν να καταταγώ στο Νο 1 στο αμερικανικό chart του Netflix για τουλάχιστον μια μέρα. Αλλά κατέληξε να είναι πολύ πιο επιτυχημένη, η εκπομπή με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση ποτέ στο Netflix. Είναι πολύ περίεργο. Δείχνει ότι το παγκόσμιο κοινό έχει απήχηση με το μήνυμα που ήθελα να περάσω».
Όσο για το αν παρακολούθησε ο Hwang το «Μπρίτζερτον» για να μελετήσει τον ανταγωνισμό; «Δυσκολεύομαι να παρακολουθήσω πλήρως οποιαδήποτε σειρά. Υπάρχουν μόνο δύο που έχω παρακολουθήσει μέχρι το τέλος: το Breaking Bad και το Mind Hunter. Ο κόσμος είπε ότι το Μπρίτζερτον ήταν πολύ καλό, οπότε προσπάθησα να δω το πρώτο επεισόδιο, αλλά τα παράτησα στη μέση. Δεν ασχολούμαι πραγματικά με τις τηλεοπτικές ρομαντικές ιστορίες γιατί έχουν περάσει έξι ή επτά χρόνια από τότε που ήμουν σε σχέση. Το βρίσκω πολύ δύσκολο».
Υπάρχει και αγάπη στο Squid Game!
Λέτε γι’ αυτό οι σκηνές σεξ στο Squid Game να είναι τόσο ζοφερές; Θυμηθείτε το τέταρτο επεισόδιο, όταν όταν δύο παίκτες, ένας φαλλοκρατικός γκάνγκστερ και μια παίκτρια κάνουν σεξ σε ένα μπάνιο. Δεν υπάρχει αγάπη στο Squid Game, έτσι δεν είναι; «Ναι υπάρχει!», ο Hwang επιμένει. «Είναι ένα διαφορετικό είδος αγάπης σε μια περίεργη, παράξενη, απελπιστική κατάσταση. Η γυναίκα βασίζεται στον ισχυρότερο άντρα της ομάδας. Πρέπει να βρει κάτι στο οποίο να βασιστεί. Πιστεύει ότι είναι αγάπη – είναι πολύ λυπηρό, ξέρετε, να πουλάς σεξ στον άντρα μόνο και μόνο για να επιβιώσεις. Έτσι πιστεύει ότι το συναίσθημά της είναι αγάπη, αλλά όχι ρομαντική αγάπη όπως στο Μπρίτζερτον».
«Οι άνθρωποι ελκύονται σεξουαλικά από δυνατούς ανθρώπους στις ακραίες καταστάσεις!»
Ο Hwang λέει ότι έγραψε αυτή τη σκηνή αφού παρακολούθησε ένα τηλεοπτικό ριάλιτι στο οποίο οι διαγωνιζόμενοι είναι αποκλεισμένοι σε ένα έρημο νησί. «Αφορούσε την ψυχολογία των ανθρώπων σε ακραίες καταστάσεις. Ελκύονται σεξουαλικά από ανθρώπους που πιστεύουν ότι είναι πιο δυνατοί και οι καλύτεροι στο κυνήγι, ενώ δεν θα είχαν πριν». Είναι όμως αυτή μια απεικόνιση της γυναίκας ως… προϊόντος; «Ο μόνος σκοπός ήταν να δείξω ότι ανεξάρτητα από το φύλο, οι γυναίκες και οι άνδρες τείνουν να κάνουν απελπισμένες ενέργειες σε ακραίες καταστάσεις».
Κάποια στιγμή θα επανενωθούν Βόρεια και Νότια Κορέα!
Ο πρωταγωνιστής και διαγωνιζόμενος του Squid Game είναι Βορειοκορεάτης «αποστάτης». «Είναι ίσως η μεγαλύτερη μειονότητα στη Νότια Κορέα τώρα», λέει ο Hwang και συνεχίζει: «Αυτό θα αυξηθεί. Νομίζω ότι η ανταλλαγή πληθυσμών μεταξύ των δύο χωρών θα επεκταθεί. Κάποια στιγμή θα φτάσουμε στην επανένωση. Το ελπίζω». Η Βόρεια Κορέα πάντως δε φαίνεται να καλοβλέπει τη σειρά, καθώς η γραμμή που υπάρχει επισήμως από τη χώρα για τη σειρά είναι πως «η Νότια Κορέα είναι μολυσμένη από τους κανόνες της επιβίωσης του ισχυρότερου, της διαφθοράς και της ανηθικότητας».
🚨🚨🚨spoiler alert🚨🚨🚨
LeBron and AD discuss their thoughts on Squid Game and I briefly lose my professionalism pic.twitter.com/HWP1tHi8oK
— Kyle Goon (@kylegoon) October 13, 2021
Το μήνυμα στον ΛεΜπρον Τζέιμς!
«Ήθελα να δημιουργήσω κάτι που θα έχει απήχηση όχι μόνο για τους Κορεάτες αλλά και παγκοσμίως. Αυτό ήταν το όνειρό μου. Ζούμε σε έναν κόσμο του Squid Game», υπογραμμίζει ο Hwang, που… αντιμετώπισε και την κριτική του αστέρα του ΝΒΑ, Λεμπρόν Τζέιμς, για το τέλος του πρώτου κύκλου. «Δεν μου άρεσε όμως το τέλος», έγραψε ο γνωστός μπασκετμπολίστας. Ο Χουάνγκ γελάει από τη Σεούλ, πριν αναφερθεί σε μία από τα κορυφαίες στιγμές της κινηματογραφικής καριέρας του Τζέιμς. «Έχετε δει το Space Jam 2; Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς είναι κουλ και μπορεί να λέει ό,τι θέλει. Το σέβομαι αυτό. Είμαι πολύ ευγνώμων που παρακολούθησε ολόκληρη τη σειρά. Αλλά δεν θα άλλαζα το τέλος μου. Αυτό είναι το τέλος μου. Αν είχε το δικό του τέλος που θα τον ικανοποιούσε, ίσως θα μπορούσε να κάνει τη δική του συνέχεια. Θα το τσεκάρω και ίσως του στείλω ένα μήνυμα λέγοντας: Μου άρεσε όλη η εκπομπή σου, εκτός από το τέλος».
«Δεν είμαι σίγουρος πως θα υπάρξει δεύτερη σεζόν στο «Squid Game»
Για το μέλλον, δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα και ο Hwang δεν είναι σίγουρος ότι θα υπάρξει δεύτερη σεζόν, ούτε ποια θα είναι η συνέχεια της ιστορίας. «Φυσικά και υπάρχει συζήτηση. Αυτό είναι αναπόφευκτο γιατί ήταν τόσο μεγάλη επιτυχία. Το σκέφτομαι. Έχω μια εικόνα πολύ υψηλού επιπέδου στο μυαλό μου, αλλά δεν πρόκειται να τη δουλέψω αμέσως. Υπάρχει μια ταινία που θέλω πολύ να κάνω. Σκέφτομαι τι να πρωτοκάνω. Θα μιλήσω με το Netflix». Τώρα πιέζει το Netflix για να προβάλει τρεις ταινίες που έκανε την περασμένη δεκαετία. Αλλά σίγουρα δεν έχει αποκλείσει τη συνέχεια – έστω και για έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο. «Είναι πιθανό να κάνω τη δεύτερη σεζόν για να γίνω τόσο πλούσιος όσο ο νικητής του Squid Game» (γέλια).
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ