Οι έρευνες για τον εντοπισμό των θυμάτων στα Τέμπη, συνεχίζονται με το πρώτο φως της ημέρας, τη στιγμή που οι επιβεβαιωμένοι νεκροί ανέρχονται τους 43, αριθμός που θα αυξηθεί από ώρα σε ώρα.
Τα αίτια της ανείπωτης τραγωδίας, που συγκρούστηκαν εν έτει 2023, τη στιγμή που η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί ραγδαία απασχολεί τους πάντες, ενώ ο Νίκος Κιουτσούκης, ΓΓ ΓΣΕΕ και πρώην Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, δίνει τις δικές του απαντήσεις.
«Έπρεπε να γίνει το τραγικό δυστύχημα για να γίνουν όλοι γνώστες του σιδηροδρομικού δικτύου και το πώς λειτουργεί ο σιδηρόδρομος. (…) Το σύστημα που αφορά την τηλεδιοίκηση και φωτοσήμανση και ασφάλεια μηχανών και δικτύου συνολικότερα, που μπορεί να το ελέγχει ο σταθμάρχης, έχει παραγγελθεί από το 2000. Έπρεπε να είναι τοποθετημένο μέχρι τις αρχές του 2004. Αν λειτουργούσε, θα είχε αποφευχθεί η σύγκρουση, θα είχαν σταματήσει οι αμαξοστοιχίες», τόνισε μιλώντας σήμερα (2/3) το πρωί, στο Mega.
«Το ανθρώπινο λάθος είναι δεδομένο από τα όσα έχουμε ακούσει, αλλά προκαλεί ερωτηματικό εάν είναι το μόνο», πρόσθεσε, ενώ επισήμανε πως«θα έβλεπε ο σταθμάρχης στον υπολογιστή του δύο κόκκινα τρένα στην ίδια γραμμή και τα συστήματα που υπάρχουν επάνω στις μηχανές θα είχαν κάνει ακαριαία πέδη».
«Είναι επιβεβλημένο τα σύστημα και η διαδικασία τοποθέτησης του να ολοκληρωθεί ακόμα και αύριο. Πρέπει οι αρμόδιοι φορείς να το βρουν και η Hellenic Train να πιέσει για νέα οχήματα και όχι να μας φέρνουν τρένα από το 1990», πρόσθεσε. Αναφορικά με το σύστημα ADCS ο κ. Κιουτσούκης είπε πως έχει μπει αλλά δεν έχει τεθεί σε λειτουργία.
«Το 2010 κατέθεσα στον τότε εισαγγελέα μηνυτήρια αναφορά για τις καθυστερήσεις των έργων, για τις κακοτεχνίες, τις υπερκοστολογήσεις. Μπήκε στο αρχείο», τόνισε ο κ. Κιουτσούκης.
Ο ίδιος έκανε λόγο και για την έλλειψη προσωπικού του οργανισμού, ενώ για τον σταθμάρχη σημείωσε ότι «έχει τα τυπικά προσόντα που απαιτεί ο νόμος για να πάρει τη θέση του σταθμάρχη, πέρασε και 6μηνη εκπαίδευση».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ