Ερωτηματικά γεννώνται για την τεράστια έκρηξη που σημειώθηκε τη στιγμή που συγκρούστηκαν τα δύο τρένα στα Τέμπη, το βράδυ της Τρίτης (28/2), καθώς υπάρχουν πληροφορίες ότι βρέθηκαν δύο άθικτες φιάλες υγραερίου, στο σημείο του δυστυχήματος.
Όπως φαίνεται και στο βίντεο ντοκουμέντο που δείχνει την μοιραία σύγκρουση, υπάρχει μία έντονη λάμψη και στη συνέχεια ακολούθησε η έκρηξη, ενώ ένα βαγόνι τουλάχιστον, είναι αποτεφρωμένο.
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής δήλωσε νωρίτερα πως διεξάγεται έρευνα για τα αίτια που οδήγησαν στην έκρηξη, καθώς αυτή δεν εξηγείται μόνο από τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών ή από ανάφλεξη καυσίμων.
Σύμφωνα με τον δημοσιογράφο Βασίλη Λαμπρόπουλο, πληροφορίες της πυροσβεστικής αναφέρουν πως βρέθηκαν δύο άθικτες φιάλες υγραερίου στο σημείο του δυστυχήματος.
Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την προϊστάμενη της ιατροδικαστικής υπηρεσίας Λάρισας, Ρουμπίνη Λεονταρή, η οποία μίλησε στον Realfm, ο απολογισμός των νεκρών ανέρχεται στους 57. Την ίδια στιγμή, είναι πολύ δύσκολο να εξακριβωθεί ο αριθμός των αγνοούμενων, τους οποίους οι συγγενείς τους, τους αναζητούν με τεράστια αγωνία.
«Η αιτία του κακού» – Η σύμβαση 717
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το 2014 υπογράφηκε σύμβαση με τίτλο «Αναδιάταξη του συστήματος τηλεδιοίκησης». Σημειώνεται ότι υπήρχαν ήδη τα σχετικά συστήματα τηλε-ειδοποίησης και η σύμβαση αυτή μεριμνούσε για την αναβάθμιση αυτών των συστημάτων, ενώ το πρόγραμμα αυτό ήταν επιδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση και είχε κόστος 43 εκατ. ευρώ, με στόχο να παραδοθεί το πρόγραμμα το 2016.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν δύο εταιρίες, ωστόσο τα προβλήματα ξεκίνησαν από νωρίς με παραβιάσεις προθεσμιών.
Το τμήμα Λάρισα – Πλατύ, όπου σημειώθηκε το τραγικό δυστύχημα, το είχε αναλάβει μία από τις εταιρίες, η οποία όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, δεν είχε την απαραίτητη τεχνογνωσία.
Ακόμη, υπήρξαν προβλήματα που αφορούσαν κάποια ανταλλακτικά, τα οποία κατασκεύαζε μία καναδική εταιρεία, η ίδια που παρέχει ανταλλακτικά και έχει κατασκευάσει τα πυροσβεστικά αεροπλάνα Canadair.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ