Ο Κώστας Καραμανλής υπέβαλε την παραίτησή του από τη θέση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών… ύστερα από την εθνική τραγωδία και τη μετωπική τρένων στα Τέμπη.
«Δυστυχώς οι προσπάθειές μας δεν ήταν αρκετές για να αποτρέψουν αυτό το δυστύχημα», αναφέρει μεταξύ άλλων στη σημερινή δήλωση παραίτησής του.
Τι έλεγε, όμως, στις 20 Φεβρουαρίου 2023, μόλις πριν λίγες μέρες δηλαδή, ο πρώην πλέον υπουργός για την ασφάλεια των τρένων στη Βουλή;
Ουσιαστικά, ήταν η απάντησή του, στην Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρου Μεϊκόπουλου, για τον γνωστό «Μουτζούρη» στο Πήλιο.
Διαβολική σύμπτωση
Σαν από… διαβολική σύμπτωση. Ήταν μόλις 10 ημέρες πριν από την τραγική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης (28/2), είχε τοποθετηθεί στη Βουλή για την επέκταση των αστικών συγκοινωνιών σε Ωρωπό και Μαραθώνα, αλλά και τη λειτουργία του ιστορικού «μουντζούρη» στο Πήλιο, ενώ υπενθύμισε τα σημαντικά βήματα, που έχουν γίνει την τελευταία τετραετία στις αστικές συγκοινωνίες, επισημαίνοντας ότι «προτεραιότητα έχει η ασφάλεια των επιβατών»!
Μεταξύ άλλων, ο υπουργός, αναφερόμενος στον ιστορικό «μουντζούρη» Βόλου, τόνισε πως «προτεραιότητα έχει η ασφάλεια των επιβατών», γεγονός που αποδείχθηκε αναληθές λίγες ημέρες αργότερα και, δυστυχώς, με τον πιο θλιβερό τρόπο.
Επιπλέον, στη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία που δίνει στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης το ελεύθερο να αποφασίσουν, πού θα υπαχθούν οι ιστορικές και τουριστικές υποδομές, ο ίδιος είπε εμφατικά πως «μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών».
«Είναι ντροπή και ντρέπομαι»
Είχε πει κι άλλα, όμως:
«Όταν γίνονται επίκαιρες ερωτήσεις, όλοι μιλάμε στα τοπικά μας εκλογικά ακροατήρια, αλλά καλό είναι κ. Μαϊκόπουλε (σ.σ. τον διόρθωσε λέγοντας ότι το επίθετό του είναι Μεϊκόπουλος) θα πρέπει να διαβάζετε καλύτερα, πριν έρθετε αυτή σε αυτή την αίθουσα.
Ας τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
Είναι ντροπή και ντρέπομαι, που θέτετε θέματα ασφαλείας. Θα ήθελα να ανακαλέσετε αμέσως.
Είναι ντροπή.
Όταν σας εξήγησα και σας το ξαναλέω. Διασφαλίζουμε την ασφάλεια. Είστε αδιάβαστος, δυστυχώς όπως πολλοί συνάδερφοι σας. Έχετε μπερδέψει την κατάσταση.
Η ευρωπαϊκή οδηγία είναι σαφής.
Έχει τα έσοδα, που έχει, δεν ξέρω αν είναι τα νούμερα αυτά, των 200.000 ευρώ. Θα το διαπιστώσω.
Εκλέγεστε, όμως, στην περιοχή, οπότε δεν τιμάει ούτε εσάς να λέτε ότι δεν είναι ασφαλές το τρενάκι του Πηλίου.
Δεν τιμάει ούτε τον ΟΣΕ, ούτε την Hellenic Train, ούτε κανέναν και θα ήθελα να ανακαλέσετε», τόνισε μεταξύ των άλλων ο πρώην πλέον υπουργός.
Πρόσθεσε, μάλιστα, τότε και τα εξής:
«Αυτή τη στιγμή, οι ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας, που ισχύουν για το δρομολόγιο π.χ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ισχύουν και για το τρενάκι του Πηλίου.
Τις ίδιες προϋποθέσεις, που πρέπει να οφείλει να πληροί ο μηχανοδηγός του Αθήνα-Θεσσαλονίκη (δηλαδή πιστοποιήσεις, ιατρικές εξετάσεις), οφείλει να τις πληροί και ο μηχανοδηγός στο Πήλιο.
Οπότε ο επιβάτης μπορεί να αισθάνεται το ίδιο επίπεδο ασφαλείας.
Εάν βγάλουμε το τρενάκι από το πακέτο, εκτός από τις προβλέψεις, τότε θα μεταβληθεί ποιοτικά και η ασφάλεια για τους επιβάτες», υποστήριξε και πρόσθεσε:
«Θα συμφωνήσετε και εσείς ότι μία υπεύθυνη Πολιτεία δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών.
Επομένως, τώρα, γίνεται απόλυτα κατανοητό το γιατί δεν έχουμε βγάλει την ΚΥΑ για να χρακτηρισουμε το τρενάκι του Πηλίου ως ιστορικό», ήταν επί λέξει οι κουβέντες του.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ