Για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και τα αίτια του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη μίλησε στην εκπομπή «Σήμερα» ο καθηγητής Συγκοινωνιακής Τεχνικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων, Βασίλης Προφυλλίδης.
Αναλυτικότερα, ο κ. Προφυλλίδης επεσήμανε ότι θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια για να διερευνηθεί κάθε στοιχείο που είχε μερίδιο ευθύνης για την τραγωδία που σημειώθηκε στις 28 Φεβρουαρίου, στα Τέμπη.
«Στην ουσία της υπόθεσης δεν μπορώ να μπω, ωστόσο, ως καθηγητής τα επιστημονικά βιβλία του οποίου τα διαβάζουν σε όλο τον κόσμο, μπορώ να μιλήσω και να πω ότι ο βαθμός υποκειμενικότητας είναι από πολύ μικρός ως μηδενικός.
Επομένως, η ακριβής επιστημονική ανάλυση των στοιχείων μπορεί στον μέγιστο βαθμό να διακριβώσει την αλήθεια.
Από την πλευρά μου, θα καταβληθεί κάθε προσπάθεια, ώστε η επιστημονική γνώση να είναι στη διάθεση της ελληνικής κοινωνίας, η οποία θα πληροφορηθεί», δήλωσε αρχικά.
Κληθείς να σχολιάσει αν μπορούσαν οι δυο αμαξοστοιχίες να είχαν σταματήσει εξήγησε ότι «ο σιδηρόδρομος είναι βαρύ σύστημα και έχει μεγάλη απόσταση πέδησης ανάλογα με την ταχύτητα. Με αυτά που ακούω για την ταχύτητες των τρένων, το μεν επιβατικό τρένο χρειάζεται τουλάχιστον 1.000 μέτρα και μέχρι 1.500 μέτρα, γιατί η πέδηση δεν είναι αυτόματη και απόλυτη, το άλλο θα χρειαζόταν περί τα 500 μέτρα.
Επομένως ακόμη και σε απόσταση 3 χλμ το ένα απέναντι στο άλλο θα μπορούσε να έχει αποτραπεί».
Παράλληλα, σημείωσε ότι εάν υπήρχαν ενιαία τεχνολογικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, τότε η Αρχή θα υποχρεούνταν να συμμορφώνεται προς αυτά τα χαρακτηριστικά.
«Θα καταβληθεί από μέρος μου κάθε προσπάθεια να αναλυθεί κάθε στοιχείο που είχε μερίδιο ευθύνης για να συμβεί αυτή η τραγωδία.
Η εντολή που έχουμε από την Πολιτεία είναι να κάνουμε ένα πρακτικό, το οποίο με αφετηρία τις λεπτομέρειες που οδήγησαν σε αυτό το γεγονός θα αναζητήσει τις αιτίες που μας έφεραν εδώ», κατέληξε ο κ. Προφυλλίδης.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ