Πώς έγινε η μοιραία σύγκρουση με τα δύο τρένα…; Ποια είναι η διαδρομή, που ακολούθησαν;
Σύμφωνα με τα όσα καταγράφονται από την ΕΡΤ στο δελτίο της, πρόκειται για την αμαξοστοιχία, Intercity, με το Νο 62. Έκανε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και έκανε εκκίνηση το απόγευμα της Τρίτης (28/2) στις 19:22.
Η ταχύτητα; Περί τα 160 χιλιόμετρα.
Αντιστοίχως, από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα, σε αντίθετη κατεύθυνση, κινούνταν η εμπορική αμαξοστοιχία με δύο επιβάτες.
Στο επιβατηγό τρένο, ήταν πάνω 341 άνθρωποι, ενώ ήταν και 15 άτομα προσωπικό.
Η σύγκρουση έγινε στο ύψος του Ευαγγελισμού, στα Τέμπη.
Στις 23:25 σταμάτησε ο χρόνος στα Τέμπη…
Τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, που κόστισαν την ζωή τουλάχιστον 42 ανθρώπων (δεν είναι ακόμη επιβεβαιωμένο) ανέλυσε η παρουσιάστρια, Αντριάννα Παρασκευοπούλου στο δελτίο ειδήσεων του ERTNEWS…
«Αν και προέρχονται από εντελώς διαφορετική κατεύθυνση, συγκρούουνται στην ίδια ράγα. Εκεί είναι το μοιραίο λάθος.
Εκεί τα πρώτα στοιχεία και οι πρώτες πληροφορίες μιλούν για ανθρώπινο λάθος.
Κάτι δεν έγινε σωστά και γέννησε τη μεγάλη τραγωδία και έχουμε πλέον τις έρευνες πλέον για 36 επιβεβαιωμένους νεκρούς, με τον φόβο να είναι διάχυτος πλέον ότι όσο περνά η ώρα, τόσο θα αυξάνεται ο αριθμός των νεκρών», υποστήριξε η παρουσιάστρια.
Οι νεότερες πληροφορίες, πάντως, κάνουν πλέον λόγο για 39 επιβεβαιωμένες σορούς στη Λάρισα, εκ των οποίων έχει ταυτοποιηθεί μία σορός!
Ο αριθμός των θυμάτων της πολύνεκρης τραγωδίας στα Τέμπη αναμένεται δυστυχώς να αυξηθεί…
Σοκαριστική εικόνα
Σοκάρουν οι εικόνες από τον γερανό, που βρέθηκε στο σημείο της φονικής σύγκρουσης των δύο τρένων στα Τέμπη και φαίνεται να μετακινεί κομμάτια των βαγονιών, εντελώς κατεστραμμένα.
«Μία άμορφη μάζα, δεν καταλαβαίνεις ότι ήταν τρένο», αναφέρουν οι παρουσιαστές εκπομπής «Ενημέρωση» της ΕΡΤ, Κώστας Λασκαράτος και Θάνος Σιαφάκας.
Την ίδια στιγμή, την πολιτική ευθύνη ανέλαβε ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής, μετά από την τραγωδία στα Τέμπη, ενώ εξελίξεις αναμένονται και με άλλα στελέχη.
Νέοι άνθρωποι
Επίσης, γιατρός του νοσοκομείου στη Λάρισα σοκάρει με τα περιστατικά, τα οποία περιγράφει από την τραγωδια των Τεμπών, αλλά και με το νεαρό της ηλικίας των ασθενών.
«Όλοι είναι κάτω των 25 ετών. Οι εννιά από τους 10 είναι κάτω των 25 ετών.
Έφερναν τα παιδιά μας. Είναι αδοανόητο για μία ευρωπαϊκή χώρα να συμβαίνει αυτό. Δυστυχώς, η χώρα δεν θέλει να αλλάξει, να εκσυγχρονιστεί», λέει γιατρός από το Νοσκομείο της Λάρισας και πρώην βουλευτής, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Star.
«Ξαφνικά, κληθήκαμε να πάμε στο Νοσοκομείο το βράδυ. Όλη η νύχτα πέρασε με νεκρούς και τραυματίες, με νέα παιδιά.
Η κατάσταση ήταν δύσκολη. Πολύ δύσκολη», τόνισε μεταξύ των άλλων, ενώ αναφέρθηκε και στην σκληρή δοκιμασία, όπου γονείς έψαχναν τα παιδιά τους.
«Δεν πέθανε κανείς στο νοσοκομείο, ενώ υπάρχουν και δύο παιδιά, που βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση.
Υπάρχουν απανθρακωμένα πτώματα, αλλά δεν είχαμε εγκαυματίες».
Γεμάτα φοιτητές ήταν τα πρώτα βαγόνια, εξ ου και το νέο της ηλικίας. Τραγωδία… Απόγνωση… Οδύνη.
Εκτίμηση για περισσότερους από 70
Οι διασώστες θα συνεχίσουν να επιχειρούν μέχρις εσχάτων στα συντρίμια των τρένων.
Διασώστης εκτιμά πως οι νεκροί είναι πάνω από 70. Πρόκειται για τον Θέμη Παπαδημητρίου, που βίωσε την τραγωδία…
«Ο χειρισμός των κλειδιών»
Ο Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ και κλείδουχος, αφού εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των θυμάτων, μέσω του τηλεοπτικού σταθμού Mega και εξέφρασε επίσης και τις ευχές του για ταχεία ανάρρωση στους τραυματίες, σημείωσε ότι είναι νωρίς για τα συμπεράσματα της τραγωδίας.
«Είναι ακόμα νωρίς να βγάλουμε συμπεράσματα.
Η ουσία είναι ότι εκεί το κλειδί δε γίνεται χειροκίνητα για να παρεμβεί κλειδούχος, το πατάει ο σταθμάρχης, ο χειρισμός γίνεται εσωτερικά από τον σταθμάρχη».
Σύμφωνα με τον κ. Τσικαλάκη, η υποστελέχωση του ΟΣΕ αναγκάζει τον οργανισμό να τοποθετεί σε σημαντικές θέσεις εργαζομένων που διαφορετικά ίσως να βρίσκονταν αλλού.
«Αν ήταν στελεχωμένος ο ΟΣΕ, ο συνάδελφος αυτός ίσως να μην ήταν στον κεντρικό αυτόν σταθμό.
Η έλλειψη του προσωπικού αναγκάζει και τέτοιες περιπτώσεις».
Όπως λέει ο ίδιος, ο σταθμάρχης στη Λάρισα πριν εκπαιδευτεί, ήταν αχθοφόρος στον οργανισμό.
Οι ποινές για τους υπαίτιους
Βαρύτατες ποινές προβλέπονται για τους υπαίτιους της πολύνεκρης τραγωδίας που σημειώθηκε στα Τέμπη και στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 38 άτομα.
Αναλυτικότερα, στο πλαίσιο της προανάκρισης, οι Αρχές ερευνούν τα σοβαρά αδικήματα κακουργηματικού χαρακτήρα, συμπεριλαμβανομένης και της ασφάλειας συγκοινωνιών, με τις ποινές να προβλέπουν ακόμη και ισόβια κάθειρξη για όσα πρόσωπο κριθούν ως υπαίτια για το δυστύχημα.
Βάσει των αλλαγών του ποινικού κώδικα, το αδίκημα που διώκεται ως κακούργημα δύναται να επισύρει ποινές από 10 χρόνια ως και ισόβια, καθώς οι Αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενα να προκύπτει ενδεχόμενος δόλος για το αδίκημα της ανθρωποκτονίας.
Συνελήφθη ο σταθμάρχης της Hellenic Train
Ο σταθμάρχης της Hellenic Train προσήχθη ως κύριος ύποπτος, δίνοντας εξηγήσεις για το σιδηροδρομικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες άτομα, με το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας να διενεργεί την προανάκριση για το περιστατικό.
Παράλληλα, για το περιστατικό έδωσαν καταθέσεις ο εκπρόσωπος της Hellenic Train και δύο προϊστάμενοι τμημάτων, Μηχανοδηγών και Εκδοτηρίων.
Οι Αρχές ερευνούν ιδιαίτερα το ενδεχόμενο του ανθρώπινου λάθους ή της σωρείας τεχνικών παραλείψεων και σφαλμάτων, αλλά και στον λόγο που ο σταθμάρχης έδωσε τη συγκεκριμένη γραμμή στην επιβατική αμαξοστοιχία.
Η σύλληψη του σταθμάρχη
Για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία κατηγορείται ο σταθμάρχης του ΟΣΕ της Λάρισας.
Το Τμήμα Τροχαίας Λάρισας συνέλαβε τον 59χρονο, καθώς υπογράφηκε η έκθεση σύλληψης από τον εισαγγελέα, για την τραγωδία της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη.
Ο σταθμάρχης σύμφωνα με την Αστυνομία, χαρακτηρίζεται ως υπαίτιος του δυστυχήματος και κατηγορείται, εκτός των άλλων, για ανθρωποκτονία από αμέλεια άρθρο 302 του Ποινικού Κώδικα), σωματική βλάβη από αμέλεια (314 ΠΚ) και επικίνδυνες παρεμβάσεις στην συγκοινωνία μέσων (291 ΠΚ).
Στην Τροχαία Λάρισας και στο πλαίσιο της δικογραφίας που σχηματίζεται από την Ελληνική Αστυνομία, έχουν δώσει ανωμοτί καταθέσεις και ακόμη δύο υπάλληλοι.
Έδωσε εντολή, το σύστημα δεν υπάκουσε
Ο 59χρονος συλληφθείς σταθμάρχης Λάρισας, στην πολύωρη κατάθεσή του, σύμφωνα με όσα μετέφερε ο ΣΚΑΪ, ανέφερε ότι έδωσε εντολή για αλλαγή στην τροχιά. αλλά το σύστημα δεν υπάκουσε.
Οι απαντήσεις θα δοθούν όταν φτάσουν στα χέρια των αρχών οι καταγεγραμμένες συνομιλίες στα κρίσιμα λεπτά πριν από τη σύγκρουση.
Οι εργαζόμενοι χτυπούσαν «καμπανάκι» από τον Οκτώβριο
Εκκλήσεις για την τραγική κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης έκανε ήδη από τον περασμένο Οκτώβριο η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού “Έλξης” (Π.Ε.Π.Ε.).
Αναλυτικότερα, σε εξώδικό του που είχε στείλει από το περασμένο φθινόπωρο στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων και την Hellenic Train, το Σωματείο Ελλήνων μηχανοδηγών επισημαίνει ότι εδώ και 15 χρόνια δεν υφίσταται λειτουργία συστημάτων ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό, αλλά και μη λειτουργία της τηλεματικής στους σταθμούς.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ