Δεκάδες θεωρίες δημιουργήθηκαν μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη σχετικά με το «μανιτάρι» φωτιάς που προκλήθηκε αμέσως τη μοιραία σύγκρουση των δυο τρένων, που στοίχισαν τη ζωή σε 57 ανθρώπους.
Αναλυτικότερα, μιλώντας την περασμένη Παρασκευή στην ΕΡΤ, ο δημοσιογράφος Κώστας Ντελέζος επεσήμανε ότι η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε σίδερα, σιτηρά και φρούτα, σχολιάζοντας, παράλληλα, τα σενάρια συνωμοσίας σχετικά με το τι περιελάμβαναν τα κοντέινερ.
«Κάποιοι είδαν μέσα τα κοντέινερ μιας εταιρείας με έδρα το Ισραήλ και εκεί άρχισαν να πλέκονται τα σενάρια συνωμοσίας ότι ενδεχομένως είχε κάτι άλλο και είχαμε την έκρηξη», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Ντελέζος.
Όπως τόνισε, το περιβόητο «μανιτάρι φωτιάς» που προκλήθηκε μετά την πολύνεκρη σύγκρουση «δεν είναι τίποτα άλλο από το περιβόητο ηλεκτρικό τόξο».
Μάλιστα, επικαλούμενους τους μηχανολόγους – μηχανικούς του ΟΣΕ, επεσήμανε ότι τα ηλεκτρικά τρένα τροφοδοτούνται με ρεύμα, έχοντας πάνω στις γραμμές 25.000 βολτ.
«Όταν τα δύο τρένα οδηγήθηκαν σε σύγκρουση, το δίκτυο αυτό βραχυκύκλωσε. Εκεί υπήρξαν πολύ υψηλά φορτία και αυτό σχημάτισε ένα “τόξο φλόγας”.
[…] Το εμπορικό τρένο έχει δύο και το επιβατικό έχει έναν κινητήρα. Μέσα στους κινητήρες αυτούς υπάρχουν μετασχηματιστές, οι οποίοι έχουν από δυόμισι τόνους λάδι ο καθένας. Αυτό το λάδι ψύχει το μετασχηματιστή την ώρα που δουλεύει με μεγάλα φορτία για να μην καίγεται.
Με την έκρηξη έσπασαν οι μετασχηματιστές και το λάδι πήρε φωτιά, αλλά αυτό είναι το επόμενο στάδιο μετά το ηλεκτρικό τόξο.
Η φωτιά εκδηλώθηκε αμέσως από το λάδι που είχαν οι κινητήρες. Στη συνέχεια πήραν φωτιά τα πλαστικά σημεία του βαγονιού (κουρτίνες, καθίσματα) και εκεί οφείλεται η πυρκαγιά στα πρώτα βαγόνια. Άρα, λοιπόν μιλάμε για ηλεκτρικό τόξο και όχι για οτιδήποτε άλλο», ανέφερε.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ