Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη ανέδειξε, μεταξύ άλλων, μια τεράστια σειρά παραλείψεων στον ελληνικό σιδηρόδρομο, παραλείψεις που είχαν επισημάνει και εκπρόσωποι συνδικαλιστικών σωματείων, οι οποίοι και έκαναν λόγο για ένα προδιαγεγραμμένο έγκλημα, ενώ παράλληλα, άνοιξε μία δημόσια συζήτηση για το πότε, αλλά και με ποιες αλλαγές θα λειτουργήσουν τα ελληνικά τρένα.
Υπενθυμίζεται ότι κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε ο νέος υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, είχε αναφέρει ότι όταν επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος, θα γίνει με μέτρα ασφαλείας.
Σύμφωνα με τον Alpha, η κυβέρνηση αισιοδοξεί ότι ως τα τέλη Μαρτίου μπορεί να επανεκκινήσει ο σιδηρόδρομος. Μάλιστα, η κυβέρνηση προσανατολίζεται και σε συγκεκριμένα μέτρα, για να βγάλει ξανά τα τρένα στις ράγες και να εξασφαλίσει έτσι εκ νέου την ασφάλεια στις μετακινήσεις.
Οπως σημείωσε ο Alpha, μέχρι να ολοκληρωθεί το έργο της τηλεδιοίκησης, για το οποίο και έχει ξεσπάσει και πολιτική κόντρα για το πότε ήταν σε ισχύ και πότε όχι, εξετάζονται τα τρένα να μετακινούνται με μειωμένη ταχύτητα και ειδικότερα στα τμήματα που δεν υπάρχει το σύστημα της τηλεδιοίκησης, αλλά και στις σήραγγες.
Το συγκεκριμένο μέτρο σκέφτεται η κυβέρνηση να το εφαρμόσει για τα «μπλε τρένα», τα λεγόμενα Intercity, όπως το αντίστοιχο που ενεπλάκη στη μοιραία σύγκρουση με την εμπορική αμαξοστοιχία και έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι.
Παράλληλα, εξετάζεται από πλευράς κυβέρνησης και υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να επανέλθει ο προϊστάμενος αμαξοστοιχίας, ο οποίος, σε γενικές γραμμές, επιτελεί καθήκοντα Διευθυντή Ασφαλείας του τρένου, αλλά και η μείωση των δρομολογίων έως 50%, αλλά και η μείωση των στάσεων.
Η μείωση των στάσεων, σύμφωνα με τον Alpha, αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή λόγω και του ελλιπούς προσωπικού, που στελεχώνει τον ΟΣΕ και τους σιδηροδρομικούς σταθμούς της χώρας.
Επίσης, στο επίκεντρο τίθεται και το σενάριο, που είχε αναφέρει και ο Γιώργος Γεραπετρίτης στη συνέντευξη Τύπου, δηλαδή να τοποθετούνται δύο σταθμάρχες ανά βάρδια.
Δείτε το βίντεο:
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ