Η τεχνική έκθεση, που δημιούργησε το ΑΠΘ, πέντε χρόνια πριν, για το δυστύχημα στο Άδενδρο, φαίνεται πως είχε προβλέψει την τραγωδία, που ερχόταν και που δυστυχώς έλαβε χώρα το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα, η «Καθημερινή» έφερε στο φως μια γνωμάτευση από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, η οποία είχε τότε προβλέψει την επερχόμενη τραγωδία, ενώ είχε προτείνει για ασφαλείς μετακινήσεις με τρένο ραδιοεπικοινωνία των σταθμαρχών με τους μηχανοδηγούς με πιο «δομημένο τρόπο, ανάλογο με αυτόν που γίνεται στις αεροπορικές μεταφορές και σε άλλα σιδηροδρομικά δίκτυα», εγκατάσταση και λειτουργία του ETCS, του συστήματος προστασίας που έχει εφαρμογή στην ΕΕ, ανάταξη της ηλεκτρικής πλευρικής σηματοδότησης σε όλα τα τμήματα των σιδηροδρομικών αξόνων.
Μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, η τεχνική έκθεση μπορεί να χαρακτηριστεί «προφητική».
Έξι χρόνια μετά, το σύστημα ETCS δεν λειτουργεί και η επικοινωνία των σταθμαρχών με τους μηχανοδηγούς, όπως αποκαλύπτουν τα ηχητικά ντοκουμέντα που έγιναν γνωστά, δεν γίνεται με δομημένο τρόπο.
Διαβάσεις φυλάσσονται από σεκιούριτι
Η ΕΡΤ επισήμανε επικίνδυνα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, τα οποία είναι πολλά.
Μεταξύ άλλων, βρέθηκε στον Άγιο Στέφανο και παρουσίασε τα κακώς κείμενα σε μη υπογειοποιημένες διαβάσεις πλησίον του αστικού ιστού, ο οποίες φυλάσσονται από εταιρείες security!
Eν έτει 2023, οι μπάρες ανεβοκατεβαίνουν χειροκίνητα, με μανιβέλα, ενώ την ευθύνη σε πολλές διαβάσεις δεν την έχουν έμπειροι σιδηροδρομικοί αλλά υπάλληλοι εταιρειών ασφαλείας.
Σε φυλασσόμενη διάβαση στον Άγιο Στέφανο, οι μπάρες ανεβοκατεβαίνουν με χειροκίνητο σύστημα ασφαλείας κάθε φορά που περνάει κάποιο τρένο ή συρμός του Προαστιακού.
Στον Αυλώνα υπάρχει ένα απαρχαιωμένο σύστημα που ειδοποιεί τον υπάλληλο της εταιρείας ότι πλησιάζει τρένο στη σιδηροδρομική διάβαση με τον άναμμα ενός λαμπτήρα πυράκτωσης.
Στον Άγιο Στέφανο δεν υπάρχει ούτε αυτό το σύστημα!
Τι υπάρχει; Ένας υπάλληλος εταιρείας security, με εκπαίδευση μόλις 2 μηνών, ο οποίος μιλάει μέσω ασυρμάτου με τον σταθμάρχη και όταν πλησιάζει η αμαξοστοιχία κατεβάζει τις μπάρες.
Όπως αποκαλύπτεται, οι ελλείψεις στα μέτρα ασφαλείας είναι κυριολεκτικά τεράστιες.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ