Εξηγήσεις για το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου δίνει ο σταθμάρχης της Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, στη βάρδια του οποίου σημειώθηκε το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.
Αναλυτικότερα, ο 59χρονος σταθμάρχης, ο οποίος έχει προφυλακιστεί, υποστηρίζει ότι δεν είχε εκπαιδευτεί στο σύστημα τηλεδιοίκησης, αλλά και ότι δε γνώριζε μέρος του πίνακα που χειρίζονται οι σταθμάρχες στον σταθμό της.
Σύμφωνα με το Protothema, ο σταθμάρχης ανέφερε ότι ο πίνακας υπολειτουργούσε, με κάποια από τα «κλειδιά» να μη δουλεύουν ή να εμφανίζουν προβλήματα.
Μάλιστα, καθαρίστρια του ΟΣΕ κατήγγειλε ότι αρκετά βράδια στο σταθμαρχείο της Λάρισας στήνονταν πάρτι με μουσική και αλκοόλ, ισχυρισμό που ο 59χρονος αρνείται.
Την ίδια ώρα, ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, ζήτησε από τον μεταβατικό διοικητή και διευθύνοντα σύμβουλο της Ο.Σ.Ε. Α.Ε. Παναγιώτη Τερεζάκη την αποστολή όλων των φακέλων για τα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν την τελευταία δεκαπενταετία και σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Η διοίκηση του Ο.Σ.Ε. θα κληθεί να ενημερώσει τις Αρχές για το:
- πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια
- πόσοι έχασαν τη ζωή τους
- πόσοι τραυματίστηκαν
- τι έγινε τελικά με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους
«Ό,τι μεμπτό υπάρχει θα βρεθεί», δήλωσε λακωνικά ο επικεφαλής της Αρχής για το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος, Χαράλαμπος Βουρλιώτης, ζητώντας να δοθούν απαντήσεις για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους.
Στην ογκωδέστατη δικογραφία, ο νέος εφέτης καλείται να διερευνήσει την υπόθεση, μετά και τη διαδικασία του ορισμού του από την Ολομέλεια Εφετών, στη Λάρισα, προκειμένο να οδηγηθούν στα αίτια του δυστυχήματος και να καταλογιστούν οι ευθύνες στο σύνολό τους.
Παράλληλα, το επόμενο διάστημα, το κατώφλι του ανακριτή θα περάσουν ξανά οι τρεις οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής, για να δώσουν εξηγήσεις για το τι ακριβώς συνέβη στις 28 Φεβρουαρίου, με το ενδεχόμενο νέων διώξεων σε άλλα πρόσωπα να είναι ανοικτό.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ