Απίστευτη ταλαιπωρία βίωσε ένας ασφαλισμένος του ΕΦΚΑ, ο οποίος δε μπορούσε να κάνει αίτηση για συνταξιοδότηση, επειδή θεωρήθηκε από το σύστημα… νεκρός!
Ο ασφαλισμένος, όταν πήγε να κάνει την αίτηση διαπίστωσε ότι το σύστημα δεν αναγνώριζε το ΑΜΚΑ του, επειδή τον είχε καταχωρημένο ως νεκρό.
Και αυτό γιατί ο συγκεκριμένος άνθρωπος είχε πάει να δηλώσει το θάνατο του αδερφού του, όμως ο υπάλληλος μπερδεύτηκε και καταχώρησε στο σύστημα τον ίδιο ως νεκρό.
Για το συγκεκριμένο περιστατικό μίλησε ο Διονύσης Ρίζος, δικηγόρος, ειδικός σε θέματα κοινωνικής ασφάλισης, στον Realfm 97,8:
«Ένας ασφαλισμένος έπρεπε να καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης και το σύστημα αδυνατούσε να τον πιστοποιήσει. Δηλαδή, το σύστημα αδυνατούσε να δεχθεί τα στοιχεία του για να πάρει η ηλεκτρονική πλατφόρμα την αίτηση για την απονομή σύνταξης. Συγκεκριμένα, δεν ταυτοποιούσε τον ΑΜΚΑ του με τα υπόλοιπα στοιχεία του.
Έτσι, ο ασφαλισμένος αναγκάστηκε να μεταβεί σε κεντρικό υποκατάστημα του ΕΦΚΑ στην Αθήνα, όπου ανήκει, προκειμένου να δει για ποιον λόγο το σύστημα δεν μπορούσε να τον ταυτοποιήσει. Εκεί, ανακάλυψε ότι στο σύστημα του ΕΦΚΑ φαινόταν ως πεθαμένος από το 2020 και αυτός ήταν ο λόγος που δεν μπορούσε να γίνει η ταυτοποίηση και να προχωρήσει η αίτηση», σημειώνει ο κ. Ρίζος μιλώντας στον Realfm.
Όπως αναφέρει ο ασφαλισμένος είχε μεταβεί στο συγκεκριμένο υποκατάστημα του ΕΦΚΑ για να δηλώσει τον θάνατο του αδελφού του.
«Ο υπάλληλος έκανε λάθος την καταχώριση όμως. Είχε καταχωρίσει αυτόν για νεκρό και όχι τον αδελφό του. Ως εκ τούτου ο άνθρωπος δεν μπορούσε να υποβάλει την αίτηση συνταξιοδότησής του γιατί είχε αποδημήσει όσον αφορά στον ΕΦΚΑ. Χρειάστηκε χειροκίνητη παρέμβαση για να μπορέσει το σύστημα να τον… επαναφέρει στη ζωή», επισήμανε ο κ. Ρίζος.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ