«Aντίο» στον εθνικό της αερομεταφορέα, την Alitalia, είπε η Ιταλία, μετά από 74 χρόνια ιστορίας! Η αυλαία για την ιστορική εταιρεία έπεσε χθες με την πτήση από την Ρώμη στο Κάλιαρι της Σαρδηνίας.
«Η Alitalia κρίθηκε ζημιογόνα από το 2008 και βρέθηκε σε ειδικό καθεστώς διαχείρισης για πολλά χρόνια», σημειώνει το ιταλικό πρακτορείο Ειδήσεων ANSA. Tα χρέη, το αναποτελεσματικό μάνατζμεντ και η περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, την οδήγησαν στην κατάρρευση.
Στη θέση της δημιουργήθηκε η ΙΤΑ, για την οποία η Κομισιόν απαίτησε τον διαχωρισμό της από την παλιά εταιρία. Ωστόσο, δεν αποκλείεται η νέα εταιρία να ανακτήσει την εμβληματική της ονομασία στο μέλλον, εφόσον υπάρξει τέτοια συμφωνία.
7.000 εργαζόμενοι χωρίς δουλειά
Η ITA θα ελέγχεται, πάντα, από το ιταλικό δημόσιο, Aλλά με εντελώς διαφορετικές προδιαγραφές: Οι μισθοί θα περικοπούν μέχρι και σχεδόν κατά 50%. Δηλαδή από τις 12.000 ευρώ που έπαιρνε μεικτά ένς κυβερνήτης, το ποσό περιορίζεται στις 6.200 ευρώ. Οι αεροσυνοδοί και ιπτάμενοι, κατά μέσο όρο, θα περάσουν από 2.600 ευρώ, στα 1.680.
Σύμφωνα με τους τελευταίους υπολογισμούς, συνολικά 7.000 εργαζόμενοι θα μείνουν χωρίς δουλειά. Για τον λόγο αυτό, τις περασμένες ημέρες, οι εργαζόμενοι μπλόκαραν και τον αυτοκινητόδρομο που συνδέει την ιταλική πρωτεύουσα με το αεροδρόμιο του Φιουμιτσίνο- Λεονάρντο Ντα Βίντσι. Η ΙTA, προς το παρόν, περιορίζεται σε 52 αεροσκάφη και 2.800 εργαζόμενους.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ