Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύτηκε σήμερα 30 Απριλίου η Κοινή Υπουργική Απόφαση σύμφωνα με την οποία ορίζεται η διαδικασία χορήγησης της επιταγής των 200 ευρώ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού στους εκπαιδευτικούς.
Συγκεκριμένα και όπως έγινε γνωστό το ποσό της επιταγής μπορεί να δοθεί
α) στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε εκπαιδευτικές δομές της χώρας και
(β) στις οικογένειες με εξαρτώμενα μέλη καθώς και ανήλικους υπό επιτροπεία, που φοιτούν σε εκπαιδευτικές δομές της χώρας και επλήγησαν από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν σε περιοχές της ελληνικής επικράτειας από την 27η Ιουλίου 2021 έως και την 13η Αυγούστου 2021.
Για να καταστεί κάποιος δικαιούχος της ενίσχυσης θα πρέπει προηγουμένως να καταθέσει Αίτηση Επιχορήγησης και να λάβει σχετική έγκριση.
3. Αίτηση μπορεί να υποβάλλεται – Ειδικά για τον Πυλώνα Α: από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό που είναι και ωφελούμενος της ενίσχυσης.
Κάθε Φυσικό Πρόσωπο υποβάλλει μία (1) αίτηση. – Ειδικά για τον Πυλώνα Β: από το ενήλικο φυσικό πρόσωπο μέλος της Οικογένειας, που είναι ο ΥΠΟΧΡΕΟΣ υποβολής φορολογικής δήλωσης ή ο/η ΣΥΖΥΓΟΣ αυτού.
Κάθε οικογένεια μπορεί να υποβάλλει μόνο μία (1) αίτηση, στην οποία περιλαμβάνονται όλα τα μέλη της οικογένειας.
Κατ’ εξαίρεση, στην περίπτωση Επιτροπείας, μπορεί να υποβάλλεται χωριστή Αίτηση για κάθε παιδί, από τον ορισμένο Επίτροπο.
Στην ειδική περίπτωση που το ίδιο Φυσικό Πρόσωπο είναι δικαιούχος και στους δύο Πυλώνες (εκπαιδευτικός και πυρόπληκτος), μπορεί να καταθέσει διαφορετικές αιτήσεις, μία για κάθε πυλώνα του Προγράμματος.
Ύψος και ένταση της Ενίσχυσης
1. Κάθε δικαιούχος του πυλώνα Α του Προγράμματος λαμβάνει μία επιταγή (voucher) ύψους διακοσίων ευρών (200€). Κάθε δικαιούχος του πυλώνα Β του Προγράμματος λαμβάνει μία επιταγή (voucher) ύψους διακοσίων ευρών (200€) ανά ωφελούμενο μαθητή, φοιτητή, σπουδαστή, εκπαιδευόμενο ή καταρτιζόμενο που πληροί τα κριτήρια επιλεξιμότητας.
2. Κάθε επιταγή μπορεί να καλύψει το σύνολο του κόστους του επιλέξιμου εξοπλισμού (100% ενίσχυση), είτε μέρος του συνολικού κόστους εφόσον ο προμηθευόμενος εξοπλισμός υπερβαίνει την αξία των διατιθέμενων επιταγών, με το υπόλοιπο ποσό να καλύπτεται από το δικαιούχο.
Σε κάθε περίπτωση, το ύψος της ενίσχυσης/ ποσό εξαργύρωσης δεν μπορεί να υπερβεί το πραγματικό κόστος του προμηθευόμενου επιλέξιμου εξοπλισμού, όπως αυτό αποτυπώνεται στα παραστατικά της αντίστοιχης συναλλαγής.
3. Στην περίπτωση που πληρούνται τα κριτήρια και για τις δύο κατηγορίες, η κάθε επιταγή (voucher) χορηγείται ανεξαρτήτως της χορήγησης της άλλης.
Άρθρο 7 Επιλέξιμος Εξοπλισμός και Υπηρεσίες
1. Ορίζονται οι ακόλουθες κατηγορίες επιλέξιμου εξοπλισμού:
(1) Κατηγορία 1: φορητές ταμπλέτες (tablets).
(2) Κατηγορία 2: φορητοί υπολογιστές (notebooks, laptops, chromebooks, 2 in 1).
(3) Κατηγορία 3: σταθεροί υπολογιστές (desktops, allin-one).
2. Οι ελάχιστες προδιαγραφές της κατηγορίας 1, όσον αφορά τον εξοπλισμό και τις υποχρεωτικές συνοδευτικές υπηρεσίες, είναι οι ακόλουθες:
(1) Μέγεθος οθόνης: ≥ 9.6’’. (2) Μνήμη RAM: ≥ 2GB. (3) Χωρητικότητα: ≥ 32GB. (4) Εμπρόσθια και οπίσθια κάμερα, μικρόφωνο.
(5) Συνδεσιμότητα: τουλάχιστον ασύρματη σύνδεση Wi-Fi & Bluetooth.
(6) Λειτουργικό Σύστημα με υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας και προεγκατεστημένη εφαρμογή πλοήγησης στο διαδίκτυο (internet browser).
(7) Εργοστασιακή εγγύηση τουλάχιστον δύο (2) ετών.
(8) Τεχνική υποστήριξη εξοπλισμού στην Ελλάδα. Τηλεφωνική υποστήριξη (call center) στην ελληνική γλώσσα.
(9) Συμβατότητα με εφαρμογές που χρησιμοποιούνται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (π.χ. Microsoft Teams, Webex, Zoom).
(10) Συσκευή καινούργια και όχι τύπου Refurbished.
(11) Ο εξοπλισμός θα πρέπει υποχρεωτικά να διατίθεται μαζί με λογισμικό για προστασία από ιούς (antivirus) και ασφαλή πρόσβαση στο διαδίκτυο (internet security). Πιο συγκεκριμένα:
i. Λειτουργία Antivirus (& firewall for windows για συσκευές που πωλούνται με το συγκεκριμένο λειτουργικό).
ii. Λειτουργία ασφαλούς περιήγησης προρρυθμισμένη από τον κατασκευαστή ως προς το URL filtering, για απαγόρευση περιήγησης ιστοτόπων ακατάλληλου περιεχομένου. Η λειτουργία μπορεί να περιλαμβάνεται είτε στο βασικό προϊόν, είτε σε πρόσθετο add- on, εφόσον καλύπτεται από την ίδια συνδρομή.
iii. Παροχή λογισμικού συμβατού με τη συσκευή και το λειτουργικό της σύστημα. iv. Διάρκεια συνδρομής: τουλάχιστον δύο (2) έτη.
v. Υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας (User Interface).
vi. Τεχνική Υποστήριξη στα Ελληνικά, τουλάχιστον τις εργάσιμες ώρες και ημέρες μέσω τηλεφώνου, email ή live chat καθ’ όλη τη διάρκεια της συνδρομής του προϊόντος.
vii. Οδηγίες για την εγκατάσταση του προϊόντος και οδηγός χρήσης στην ελληνική γλώσσα.
viii. Δεν είναι υποχρεωτική η προεγκατάσταση του λογισμικού στις συσκευές πριν την πώληση. Οι δικαιούχοι μπορούν να ενεργοποιήσουν το λογισμικό μετά την αποσυσκευασία του.
ix. Δεν απαιτείται υποχρεωτική διάθεση χωριστού λογισμικού (antivirus ή/και internet security), στο βαθμό που το λειτουργικό σύστημα παρέχει την αντίστοιχη προστασία. Στην περίπτωση αυτή, οι προμηθευτές των συσκευών θα πρέπει να τεκμηριώνουν την κάλυψη της παραπάνω απαίτησης.
3. Οι ελάχιστες προδιαγραφές της κατηγορίας 2, όσον αφορά τον εξοπλισμό και τις υποχρεωτικές συνοδευτικές υπηρεσίες, είναι οι ακόλουθες:
(1) Μέγεθος οθόνης: ≥ 11.6’’.
(2) Μνήμη RAM: ≥ 4GB.
3) Επεξεργαστής με τουλάχιστον 2 πυρήνες.
(4) Χωρητικότητα αποθηκευτικού χώρου: ≥ 128GB, τύπου eMMC/Flash/SSD (ειδικά για Chromebooks: χωρητικότητα ≥ 32GB, για 2 in 1 ≥ 64GB).
(5) Εμπρόσθια κάμερα, μικρόφωνο.
(6) Συνδεσιμότητα: τουλάχιστον ασύρματη σύνδεση Wi-Fi & Bluetooth.
(7) Λειτουργικό Σύστημα με υποστήριξη της Ελληνικής Γλώσσας και προεγκατεστημένη εφαρμογή πλοήγησης στο διαδίκτυο (internet browser).
(8) Εργοστασιακή εγγύηση τουλάχιστον δύο (2) ετών.
(9) Τεχνική υποστήριξη εξοπλισμού στην Ελλάδα. Τηλεφωνική υποστήριξη (call center) στην ελληνική γλώσσα.
(10) Συμβατότητα με εφαρμογές που χρησιμοποιούνται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (π.χ. Microsoft Teams, Webex, Zoom).
(11) Συσκευή καινούργια και όχι τύπου Refurbished.
(12) Φυσικό πληκτρολόγιο με ελληνικούς ή/και αγγλικούς χαρακτήρες. (13) Ο εξοπλισμός θα πρέπει υποχρεωτικά να διατίθεται μαζί με λογισμικό για προστασία από ιούς (antivirus) και ασφαλή πρόσβαση στο διαδίκτυο (internet security). Πιο συγκεκριμένα:
i. Λειτουργία Antivirus (& firewall for windows για συσκευές που πωλούνται με το συγκεκριμένο λειτουργικό).
ii. Λειτουργία ασφαλούς περιήγησης προρρυθμισμένη από τον κατασκευαστή ως προς το URL filtering, για απαγόρευση περιήγησης ιστοτόπων ακατάλληλου περιεχομένου. Η λειτουργία μπορεί να περιλαμβάνεται είτε στο βασικό προϊόν, είτε σε πρόσθετο add- on, εφόσον καλύπτεται από την ίδια συνδρομή.
iii. Παροχή λογισμικού συμβατού με τη συσκευή και το λειτουργικό της σύστημα.
iv. Διάρκεια συνδρομής: τουλάχιστον δύο (2) έτη.
v. Υποστήριξη της ελληνικής γλώσσας (User Interface).
vi. Τεχνική Υποστήριξη στα Ελληνικά, τουλάχιστον τις εργάσιμες ώρες και ημέρες μέσω τηλεφώνου, email ή live chat καθ’ όλη τη διάρκεια της συνδρομής του προϊόντος.
vii. Οδηγίες για την εγκατάσταση του προϊόντος και Ελληνικός οδηγός χρήσης.
viii. Δεν είναι υποχρεωτική η προεγκατάσταση του λογισμικού στις συσκευές πριν την πώληση. Οι δικαιούχοι μπορούν να ενεργοποιήσουν το λογισμικό μετά την αποσυσκευασία του.
ix. Δεν απαιτείται υποχρεωτική διάθεση χωριστού λογισμικού (antivirus ή/και internet security), στο βαθμό που το λειτουργικό σύστημα παρέχει την αντίστοιχη προστασία. Στην περίπτωση αυτή, οι προμηθευτές των συσκευών θα πρέπει να τεκμηριώνουν την κάλυψη της παραπάνω απαίτησης.
4. Οι ελάχιστες προδιαγραφές της κατηγορίας 3, όσον αφορά τον εξοπλισμό και τις υποχρεωτικές συνοδευτικές υπηρεσίες, είναι οι ακόλουθες:
(1) Μνήμη RAM: ≥ 4GB.
(2) Επεξεργαστής με τουλάχιστον 4 πυρήνες.
(3) Χωρητικότητα αποθηκευτικού χώρου: ≥ 128GB, τύπου eMMC/Flash/SSD. (
4) Η κεντρική μονάδα δύναται να είναι επιλέξιμο προϊόν είτε από μόνη της, είτε σε συνδυασμό με οθόνη, ποντίκι, κάμερα, Headset (ή ενσωματωμένα ηχεία στην περίπτωση του ΑΙΟ) και πληκτρολόγιο. (
5) Συνδεσιμότητα: τουλάχιστον ασύρματη σύνδεση Wi-Fi & Bluetooth.
(6) Λειτουργικό Σύστημα με υποστήριξη της Ελληνικής Γλώσσας και προεγκατεστημένη εφαρμογή πλοήγησης στο διαδίκτυο (internet browser).
(7) Εργοστασιακή εγγύηση τουλάχιστον δύο ετών.
(8) Τεχνική υποστήριξη εξοπλισμού στην Ελλάδα. Τηλεφωνική υποστήριξη (call center) στην ελληνική γλώσσα.
(9) Συμβατότητα με εφαρμογές που χρησιμοποιούνται στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση (π.χ. Microsoft Teams, Webex, Zoom).
(10) Συσκευή καινούργια και όχι τύπου Refurbished.
(11) Φυσικό πληκτρολόγιο με ελληνικούς ή/και αγγλικούς χαρακτήρες (εφόσον διατίθεται στο πακέτο).
(12) Οθόνη ≥ 21’’, χωρίς ενσωματωμένο TV tuner (εφόσον διατίθεται στο πακέτο).
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ