Η γέφυρα των Σερβίων στην Κοζάνη έκλεισε πλέον οριστικά για όλα τα οχήματα, καθώς η ρωγμή σε δοκάρι στον έκτο σπόνδυλο της γέφυρας χαρακτηρίζεται από τους μηχανικούς «ενεργή».
Πάντως, αυτό που έχει προκαλέσει αλγεινή εντύπωση είναι ότι τα σχέδια της γέφυρας των Σερβίων ήταν άφαντα και οι Έλληνες αρμόδιοι τα έψαχναν επί 2 χρόνια και τα βρήκαν τελικά στην Ιταλία!
Ο προϊστάμενος εκτέλεσης συγκοινωνιακών έργων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, Σάκης Βούρας, μιλώντας στο Mega για τη ρωγμή, είπε: «Υπήρχε μια μικρομετακίνηση. Χθες το μεσημέρι ήταν όλα καλά και το βράδυ είχε πάλι μετακίνηση. Μας δείχνει ουσιαστικά ότι αυτή η ρωγμή δεν ήταν ένα τυχαίο γεγονός που έγινε κατά το παρελθόν, αλλά υπάρχει, συνεχίζεται και είναι ενεργή».
Η ρωγμή αυτή είναι γνωστή εδώ και 2 χρόνια στους αρμόδιους της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας!
Ωστόσο, αποφάσεις πάρθηκαν μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος: «Το 2021 έγινε οπτική επιθεώρηση κάτω από το κατάστρωμα της γέφυρας και εντοπίστηκε η επικίνδυνη ρωγμή. Το 2022 το πρόβλημα επανεξετάστηκε… Το 2023, στην πραγματικότητα πριν από μερικά 24ωρα, ξεκίνησαν οι εργασίες επισκευής».
Οι εργασίες επιδιόρθωσης καθυστέρησαν, καθώς τα πολεοδομικά σχέδια δεν βρίσκονταν στην Ελλάδα!
Όπως αποκάλυψε το Mega, για να καταρτιστούν οι απαραίτητες μελέτες και να ξεκινήσουν οι εργασίες στη γέφυρα, ήταν απαραίτητο να υπάρχουν τα πολεοδομικά σχέδια, τα οποία όμως οι αρμόδιοι στην Ελλάδα τα έψαχναν επί δύο χρόνια και δεν μπορούσαν να τα βρουν πουθενά.
«Ψάξαμε παντού, δεν βρέθηκαν πουθενά τα σχέδια των προεντάσεων. Τελικά, βρεθήκανε στα αρχεία του ιταλικού κράτους».
Αυτό έγινε, καθώς ο Ιταλός κατασκευαστής της γέφυρας δεν βρίσκεται στη ζωή και ο γιος του δώρισε στο ιταλικό κράτος το σύνολο του αρχείου του.
Κανείς δε γνωρίζει πως το ελληνικό κράτος δεν φρόντισε να εξασφαλίσει εξ αρχής τα πολεοδομικά σχέδια της γέφυρας…
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ