Έντονη σεξουαλική παρενόχληση από χορευτές κατήγγειλαν φοιτήτριες που βρέθηκαν ως εθελόντριες στο καθιερωμένο event που διοργανωνεται πριν την έναρξη του μουσικού διαγωνισμού.
Μία ημέρα μετά το πάρτι, μία από τις εθελόντριες, η 20χρονη φοιτήτρια νομικής, που χρησιμοποίησε το όνομα «Κιάρα» για να μην αποκαλύψει την πραγματική της ταυτότητα, απευθύνθηκε στην ομάδα «Non Una Di Meno», που υποστηρίζει την εκστρατεία του #MeToo στην Ιταλία, τονίζοντας έπεσε θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες της DailyMail, η νεαρή κοπέλα ισχυρίστηκε ότι οι χορευτές ενός καλλιτέχνη, που εκπροσωπεί στη Eurovision μία χώρα της βόρειας Ευρώπης -χωρίς να κατονομάσουν ποια- την παρενόχλησαν.
«Δεν κατάφερε να αναγνωρίσει ποιοι είναι, αλλά την άγγιζαν επίμονα κάτω από τη μέση», αναφέρει η ομάδα.
Εκτός από την 20χρονη, άλλη μια κοπέλα ίδιας ηλικίας, η οποία βρέθηκε στο Venetia Palace, προκειμένου να βοηθήσει τους εκπροσώπους των χωρών, κατήγγειλε παρόμοια παρενόχληση.
«Ένιωσα ότι με παραβιάζουν. Ήμουν εκεί για να βοηθήσω κι είχαν συνέχεια τα χέρια τους πάνω μας. Μας αγκάλιαζαν και μετά, ένας έβαλε τα χέρια του στη μέση μου και προσπάθησε να με φιλήσει. Κατάφερα να ξεφύγω, αλλά λίγο αργότερα, κάποιος άλλος προσπάθησε να κάνει το ίδιο. Συνέβαινε σε πολλές από τις εθελόντριες που ήταν εκεί. Στο τέλος, οι περισσότερες έφυγαν, λόγω αυτού που γινόταν.
Ανυπομονούσα να γίνω εθελόντρια στη Eurovision, αλλά δεν περίμενα ότι θα συμβεί κάτι τέτοιο.
Αυτό που θα έπρεπε να είναι μια θαυμάσια εμπειρία, μετατράπηκε τελικά, σε μια βραδιά με ανεπιθύμητα αγγίγματα και παρενοχλήσεις. Αυτά γίνονται συνήθως σε κάποιο νυχτερινό κέντρο διασκέδασης, όχι σε μία τέτοια διοργάνωση», εξήγησε η 20χρονη στη DailyMail.
«Δεν θέλαμε να δημιουργήσουμε πρόβλημα»
Μάλιστα, δημοσιεύματα που έχουν κάνει την εμφάνισή τους στο διαδίκτυο, κάνουν λόγο για μία «άγρια, μεθυσμένη βραδιά», με την εφημερίδα «Corriere Della Sera» να χαρακτηρίζει το πάρτι έναρξης «μια τρομακτική νύχτα παρενόχλησης».
Σε δηλώσεις που έκανε, μία γυναίκα που συστήνεται ως «Φραντσέσκα», αναφέρει:
«Ήμουν με μία άλλη κοπέλα και πιο πέρα υπήρχε μία ομάδα χορευτών. Άρχισαν να μας κοιτάζουν επίμονα και μετά, μας πλησίασαν. Συνέχισαν να χορεύουν πολύ κοντά μας και κάποια στιγμή, άρχισαν να μας αγγίζουν παντού Μόλις ξεκίνησαν να σερβίρουν δωρεάν ποτά, τα πάντα άλλαξαν.
Οι χορευτές αυτοί έπιναν πολύ. Ο ένας με ακουμπούσε συνέχεια σε μέρη που δεν έπρεπε. Δεν πήγαμε στις Αρχές, γιατί δεν θέλαμε να δημιουργήσουμε πρόβλημα στη διοργάνωση».
Παράλληλα, η Ιταλίδα φοιτήτρια και εθελόντρια δήλωσε επίσης, ότι «και η τραγουδίστρια της Κύπρου, η Ανδρομάχη, έγινε αντικείμενο μεγάλης “προσοχής”, αλλά στην περίπτωση αυτή, κανείς δεν υπερέβη τα όρια».
Όταν η εκπρόσωπος της Κύπρου ρωτήθηκε για το συμβάν, ενώ βρισκόταν σε ζωντανή σύνδεση με την εκπομπή «Super Κατερίνα», δήλωσε:
«Δεν έχω άποψη. Δεν έχω ιδέα για τι πράγμα μιλάτε. Αν είχα δει κάτι, θα ήμουν η πρώτη που θα άνοιγα το στόμα μου, γιατί όταν βλέπω να γίνεται κάτι άδικο ή περίεργο, το λέω κατευθείαν. Δεν είδα κάτι, οπότε δεν έχω καμία άποψη για το θέμα».
Από την πλευρά του, ο δήμος του Τορίνο αρνείται κάθε μορφή παρενόχλησης κατά των εθελοντριών και σημειώνουν ότι δεν έχουν υποβληθεί καταγγελίες στην αστυνομία, ενώ η Αλεσάντρα Άιρς, η υπεύθυνη που οργάνωσε τις ομάδες εθελοντών, από το Δημοτικό Συμβούλιο του Τορίνο, επεσήμανε στη DailyMail ότι αν είχε παρατηρήσει κάτι τέτοιο, θα είχε διακόψει την εκδήλωση.
Παρόλα αυτά, η ομάδα «Non Una Di Meno» για την εκστρατεία του #MeToo στην Ιταλία, η οποία και έφερε πρώτη στο «φως» αυτές τις αποκαλύψεις, δεν φάνηκε να ικανοποιείται από τις απαντήσεις που δόθηκαν από τους υπεύθυνους της διοργάνωσης και του δήμου.
«Αναρωτιόμαστε, πώς παρά το γεγονός ότι πολλές εθελόντριες εμφανίστηκαν και διηγήθηκαν τις ιστορίες παρενόχλησής τους κατά τη διάρκεια του πάρτι της Eurovision, το Συμβούλιο αρνείται ότι συνέβη το οτιδήποτε; Όπως συμβαίνει πάντα, έτσι και τώρα, οι φωνές των γυναικών, που έχουν υποστεί βία φιμώνονται και οι ισχυρισμοί τους δεν γίνονται ποτέ πιστευτοί. Η παρενόχληση δεν είναι παιχνίδι, ούτε εμείς οι γυναίκες», δήλωσε εκπρόσωπος του κινήματος.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ