Την 7η φετινή νίκη του και συνολικά 27η στην καριέρα του στη Formula 1 πανηγύρισε σήμερα ο Μαξ Φερστάπεν, στη Γαλλία.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Red Bull εκμεταλλεύτηκε την εγκατάλειψη του Σαρλ Λεκλέρκ της Ferrari και πρώτευσε στο γκραν πρι της Γαλλίας που διεξήχθη στο “Circuit Paul Ricard” και το οποίο ήταν ο 12ος αγώνας της χρονιάς.
Ο Ολλανδός οδηγός άφησε στη 2η θέση τον Λιούις Χάμιλτον με Mercedes, ενώ την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Τζορτζ Ράσελ με το έτερο «ασημένιο βέλος», ο οποίος προσπέρασε τη Red Bull του Σέρχιο Πέρες στον 51ο γύρο.
Μετά το αποτέλεσμα αυτό, ο Φερστάπεν αύξησε ακόμη περισσότερο το προβάδισμά του έναντι του Λεκλέρ στην κατάταξη των οδηγών (233 βαθμοί έναντι 170), ενώ αυτό συνέβη και με την αυστριακή ομάδα (396-314), η οποία είδε και τα δύο μονοθέσιά της να βαθμολογούνται, την ώρα που μόνο ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ πήρε βαθμούς για λογαριασμό της Ferrari.
Ο Λεκλέρ εκκίνησε καλύτερα και διατήρησε την πρωτοπορία, κρατώντας πίσω του τον Φερστάπεν, ενώ ο Χάμιλτον κατάφερε να προσπεράσει τον Πέρες και να ανέβει στην τρίτη θέση.
Ο Μονεγάσκος διατηρούσε την πρωτοπορία έως τον 18ο γύρο, ωστόσο τότε είχε έξοδο και κατέληξε στις μπαριέρες της στροφής 11, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει, ενώ, μιλώντας στον ασύρματο, επέρριψε την ευθύνη σε ένα θέμα που είχε με το γκάζι του μονοθέσιού του.
Το ατύχημα του Λεκλέρ έβγαλε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα και οι οδηγοί, που δεν είχαν κάνει ως τότε αλλαγή ελαστικών, μπήκαν στα πιτ, συμπεριλαμβανομένων των Χάμιλτον, Πέρες και Ράσελ, με αποτέλεσμα ο Φερστάπεν, ο οποίος είχε κάνει τη δική του αλλαγή ελαστικών στον 17ο γύρο (σ.σ. «φόρεσε» τη σκληρή γόμα), να βρεθεί επικεφαλής στον αγώνα.
Ο Σάινθ είχε καταφέρει να «αναρριχηθεί» στην πέμπτη θέση, ωστόσο δέχθηκε ποινή πέντε δευτερολέπτων για μη ασφαλή αποδέσμευση του μονοθέσιού του από τα πιτ, όταν είχε μπει για να αλλάξει λάστιχα υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας (σ.σ. έβαλε τη μέση γόμα). Ο Ισπανός εξέτισε την ποινή του, όταν ξαναμπήκε στα πιτ για αλλαγή ελαστικών στον 43ο γύρο, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην έβδομη θέση. Τελικά, κατάφερε να «σκαρφαλώσει» στην πέμπτη θέση, αλλά τα προπορευόμενα μονοθέσια ήταν μακριά… Πάντως, ο Σάινθ πήρε και τον επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον 49ο γύρο η Alfa Romeo του Γκουανγιού Ζου σταμάτησε στη στροφή 6, με αποτέλεσμα να υπάρξει εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Στο τέλος του και, αφού είχε απομακρυνθεί το μονοθέσιο του Κινέζου, ο Ράσελ έπιασε στον… ύπνο τον Πέρες και κατάφερε να τον προσπεράσει, κερδίζοντας την τελευταία θέση στο βάθρο.
Ο επόμενος αγώνας της Formula 1 είναι το ουγγρικό γκραν πρι, το οποίο θα διεξαχθεί στις 31 Ιουλίου στη Βουδαπέστη και το οποίο είναι ο τελευταίος αγώνας, πριν από την καλοκαιρινή διακοπή του πρωταθλήματος.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 233 βαθμοί
2. Σαρλ Λεκλέρ (Μονακό/Ferrari) 170
3. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) 163
4. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari) 144
5. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) 143
6. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes) 127
7. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) 70
8. Eστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine) 56
9. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Alfa Romeo) 46
10. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Alpine) 37
11. Kέβιν Μάγκνουσεν (Δανία/Haas) 22
12. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία/McLaren) 19
13. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/AlphaTauri) 16
14. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία/Aston Martin) 15
15. Μικ Σουμάχερ (Γερμανία/Haas) 12
16. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/AlphaTauri) 11
17. Γκουανγιού Ζου (Κίνα/Alfa Romeo) 5
18. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin) 4
19. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη/Williams) 3
20. Νίκολας Λατίφι (Καναδάς/Williams) 0
21. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Aston Martin) 0
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Red Bull-RBPT 396 βαθμοί
2. Ferrari 314
3. Mercedes 270
4. Alpine-Renault 93
5. McLaren-Mercedes 89
6. Alfa Romeo-Ferrari 51
7. Haas-Ferrari 34
8. AlphaTauri-RBPT 27
9. Aston Martin-Mercedes 19
10. Williams-Mercedes 3
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ