Φως στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό ατύχημα στα Τέμπη προσπάθησε να ρίξει η Αγγελική Νικολούλη, παρουσιάζοντας νέα στοιχεία για το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Αναλυτικότερα η δημοσιογράφος επεσήμανε ότι η δικαιοσύνη άρχισε να μιλάει, μετά τα νέα στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας μετά τη τραγωδία που σημειώθηκε πριν από δέκα ημέρες στα Τέμπη, στοιχίζοντας τη ζωή σε 57 ανθρώπους.
«Πέρασαν 10 ημέρες από εκείνη την Τρίτη, που θα γραφτεί πλέον στην ιστορία ως η πιο μαύρη Τρίτη του ΟΣΕ. Πέρασαν 10 ημέρες από την τραγωδία στην κοιλάδα των Τεμπών που πάγωσε όλη τη χώρα, με 57 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες.
Πέρασαν 10 ημέρες από τη μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων που βρέθηκαν στην ίδια γραμμή… Στη γραμμή, που τα έστειλαν, ένας άπειρος, άσχετος, τυφλός σταθμάρχης στη Λάρισα και κάποιοι υπεύθυνοι ανεύθυνοι.
Κρατάμε και κάτι θετικό, ότι η δικαιοσύνη άρχισε να μιλάει και μιλάει δυνατά. Τόσο δυνατά, που οι ψηλές καρέκλες κάποιων ευθυνόντων έχουν αρχίσει να τρίζουν και ακούμε το τρίξιμο», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Γιατί δεν έβαλε τον σταθμάρχη σε βάρδια με κάποιον έμπειρο;»
Μιλώντας στην εκπομπή, πρώην Διευθυντής Ασφαλείας του ΟΣΕ, Χρήστος Ρετσινάς, αποκάλυψε ότι οι σταθμάρχες διορίστηκαν με fast track διαδικασίες, οι οποίες αποτελούταν από 4 μήνες εκπαίδευσης και 1 μήνα πρακτικής.
«Για μένα, οι άνθρωποι αυτοί είναι άπειροι και θέλουν επανεκπαίδευση. Ρωτάω «κόπηκε κανείς από αυτή την εκπαίδευση;» και όλοι απάντησαν «πέρασα».
Ρωτάω, γιατί ο ΟΣΕ αυτούς τους ανθρώπους δεν τους περνά από ψυχοτεχνικές εξετάσεις;
Σε όλη την Ευρώπη οι άνθρωποι που δουλεύουν στην πρώτη γραμμή περνάνε από ψυχοτεχνική εξέταση. Το λέω γιατί ο άνθρωπος αυτός, για εμένα, δεν έστεκε καλά», είπε στο «Τούνελ» ο Χρήστος Ρετσινάς.
[…] Γιατί τον βάζεις (σ.σ.: τον σταθμάρχη) μόνο του τη νύχτα;
Εκτός αν αποδείξει ότι του έδωσε ο διευθυντής του από τον ΟΣΕ εντολή. Γιατί δεν τον έβαζε στην πρωινή ή απογευματινή βάρδια μαζί με έναν έμπειρο;
[…] Ο σταθμάρχης δεν ξέρει να χειριστεί αυτόματα το σύστημα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης του σταθμού Λάρισας.
Η Alstom παρέδωσε στον ΟΣΕ στις αρχές του Νοεμβρίου 2022 το σύστημα αυτό. Αυτό το σύστημα πρέπει να το χειρίζεσαι αυτόματα. Δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου, ήξερε μόνο χειρωνακτικά», είπε.
«Δυστυχώς υπέπεσε σε σφάλμα»
Αναφερόμενος στο μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, επεσήμανε:
«Ο μηχανοδηγός ήταν φίλος μου, δυστυχώς, όμως, υπέπεσε σε σφάλμα. Από τη στιγμή που δεν είχε σαφείς οδηγίες από τον σταθμάρχη, δεν θα έπρεπε καν να ξεκινήσει την αμαξοστοιχία.
Όταν άκουσα τη συνομιλία μεταξύ του συγχωρεμένου του Γιώργου και του σταθμάρχη μίλησα για ένα ένοχο μυστικό. Γιατί ενώ στην αρχή αρχίζουμε να μιλάμε υπηρεσιακά, μετά το ρίχνουμε στο φιλικό. «Βασίλη, να φύγω;».
Αυτό εμένα δεν μου άρεσε.
Το ερώτημά μου είναι ο μηχανοδηγός με τον Βασίλη ήταν φίλοι, γνωρίζονταν; Γιατί του έδωσε τόση απεριόριστη εμπιστοσύνη; Του έδωσε εμπιστοσύνη 1.000% και δεν μου άρεσε αυτό, είναι επιλήψιμο για εμένα»
[…] Όταν είσαι σωματικά εκεί και πνευματικά είσαι κάπου αλλού, ότι και να κάνεις νομίζεις ότι το έχεις κάνει σωστά. Εδώ τον ρώταγαν 100 φορές από που έστειλε την αμαξοστοιχία κι έλεγε από την άνοδο. Ποια άνοδο;».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ