Για τα όσα είπε στην κοινοβουλευτική επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου για τα μοιραία λάθη που οδήγησαν στο πολύνεκρο σιδηροδρομικό ατύχημα στα Τέμπη και τις αντιδράσεις που προκάλεσαν αναφέρθηκε με ένα tweet του ο Υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης.
Αναλυτικότερα, ο κ. Γεωργιάδης επεσήμανε ότι μέσω της εκπομπής του Γιώργου Αυτιά αναφέρθηκε εκτενώς στο μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, αποκαλύπτοντας ότι τα μηχανήματα και η κονσόλα «δούλευαν κανονικά».
«Όταν αποκάλυψα για πρώτη φορά στην εκπομπή του κ. Γιώργου Αυτιά, την Κυριακή μετά το φοβερό δυστύχημα, ότι στον Σταθμό στη Λάρισα όλα τα μηχανήματα και η κονσόλα δούλευαν κανονικά, έπεσαν, ως συνήθως, άπαντες να με φάνε.
Την επόμενη στην εκπομπή του κ. Παπαδάκη μάλιστα είχα και μία μεγάλη δημόσια διαφωνία για αυτό ακριβώς το θέμα, με τη Μαρία Αναστασοπούλου.
Χθες στη Βουλή ο κ. Γεραπετρίτης κατέθεσε όλα τα έγγραφα με 14 υπηρεσιακές υπογραφές, ότι όλα λειτουργούσαν κανονικά και ότι ο Σταθμάρχης εκείνη τη νύχτα είχε τα όργανα που του έλεγαν ότι είχε βάλει το τρένο στην ανάποδη πλευρά και είχε τη δυνατότητα για πάνω από 12 λεπτά να ακινητοποιήσει τα τρένα.
Δυστυχώς, είτε δεν κατάλαβε τί του έλεγε η κονσόλα είτε δεν ήταν καν εκεί. Αυτά θα τα ξεδιαλύνει η Δικαστική έρευνα. Η ουσία παραμένει όμως τα μηχανήματα ήταν εκεί και λειτουργούσαν, οι άνθρωποι δεν τα αξιοποίησαν», έγραψε χαρακτηριστικά.
Όταν αποκάλυψα για πρώτη φορά στην εκπομπή του κ. Γιώργου Αυτιά, την Κυριακή μετά το φοβερό δυστύχημα, ότι στον Σταθμό στη Λάρισα όλα τα μηχανήματα και η κονσόλα δούλευαν κανονικά, έπεσαν, ως συνήθως, άπαντες να με φάνε. Την επόμενη στην εκπομπή του κ. Παπαδάκη μάλιστα είχα και… https://t.co/Q4WQqlcoZo
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) March 16, 2023
«Έγιναν με αυτόματη χάραξη»
Από την πλευρά του ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης τόνισε ότι «κανένα ανθρώπινο λάθος δεν μπορεί να γίνει άλλοθι».
«Την κρίσιμη νύχτα το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε απολύτως. Πώς αποδεικνύεται; Όλα εκείνη την ημέρα έγιναν με αυτόματη χάραξη. Αυτό που συνέβη ήταν ότι ο σταθμάρχης επέλεξε, αντί να κάνει αυτόματη χάραξη, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση […] Η αυτόματη χάραξη – εκτιμώ- ότι θα είχε γλιτώσει το κακό», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, κυβερνητικές πηγές σχολιάζουν ότι τις επόμενες ημέρες θα δημοσιοποιηθεί διεθνής πρόσκληση για τις διοικήσεις ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, προκειμένου να στελεχωθούν οι οργανισμοί μόνιμα με πρόσωπα σε ανώτατο επίπεδο και να σχεδιαστεί η στρατηγική των επόμενων ετών.
Μάλιστα, η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου θα γίνεται σταδιακά και θα διαρκέσει μερικές εβδομάδες, με έμφαση αρχικά στα προαστιακά δρομολόγια.
Το χρονοδιάγραμμα για την επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου
22 Μαρτίου: Δρομολογούνται τα πρώτα τρένα, με την αρχή να γίνεται από τον προαστιακό
27 Μαρτίου: Προστίθενται επιπλέον δρομολόγια στον Προαστιακό
1η Απριλίου : Προστίθεται στα δρομολόγια μια πρωινή γραμμή του Intercity Αθήνα – Θεσσαλονίκη
6 Απριλίου : Προστίθενται επιπλέον δρομολόγια στο Intercity, μετά από ειδική αξιολόγηση των συνθηκών
15 Απριλίου: Η επιτροπή Εμπειρογνωμόνων ολοκληρώνει το πόρισμά της, το οποίο θα τεθεί υπόψη της δικογραφίας
Αξίζει να σημειωθεί ότι το προσεχές διάστημα θα προσληφθούν 217 άτομα σε νευραλγικές, τα οποία θα ακολουθήσω μια αυστηρή εκπαίδευση 712 ωρών άσκησης, για 6,5 μήνες. Οι συμβάσεις θα ολοκληρωθούν εντός του 2023 με το χρονοδιάγραμμα να είναι ως εξής: έως το τέλος Ιουνίου το βόρειο κομμάτι και ως το τέλος Σεπτεμβρίου το νότιο κομμάτι της γραμμή, καθώς στόχος του κυβερνόντος κόμματος είναι από τον Οκτώβριο του 2023 να είναι λειτουργικά πλήρης η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ