Σε εξέλιξη βρίσκεται αυτήν την ώρα η Συνέντευξη Τύπου του νέου Υπουργού Μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη, μια εβδομάδα μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Αναλυτικότερα, ο κ. Γεραπετρίτης ξεκίνησε τις δηλώσεις του ζητώντας συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης για το γεγονός ότι δεν μπόρεσαν να αποτρέψουν το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους, οι περισσότεροι εκ των οποίων ήταν φοιτητές.
«Δεν βρίσκομαι εδώ ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης ή πολίτης για να κάνω κομματική αντιπαράθεση. Δεν θα ακούσετε συμψηφισμούς ή λόγο που να παραπέμπει σε μετάθεση ευθύνης. Η ευθύνη που αναλογεί στην παρούσα κυβέρνηση έχει αναληφθεί. […]
Εκφράζω την οδύνη μου για όσα συνέβησαν στα Τέμπη, πρόκειται για μια τραγωδία που μας συγκλόνισε όλους, πρέπει η οδύνη αυτή να βρει μια κάθαρση», επεσήμανε, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση δεν θα επιτρέψει τη συγκάλυψη.
Ο Υπουργός επεσήμανε ότι τις επόμενες ημέρες η διοίκηση του ΟΣΕ θα αντικατασταθεί, ενώ πρόσθεσε ότι τα τρένα δεν παρακολουθούνταν στον ηλεκτρονικό πίνακα και τα τρία επίπεδα ασφαλείας δεν τηρήθηκαν τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου.
«Η παρούσα κυβέρνηση έκανε μια προσπάθεια σε τρία επίπεδα. Για το 2021 έγινε διαγωνισμός για 117 προσλήψεις, εκ των οποίων 36 σταθμάρχες και άλλοι 100 το 2022, ενώ έγιναν προσλήψεις και με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Ο σιδηρόδρομος υφίστατο διαχρονική υποβάθμιση που είχε να κάνει και με τη συντήρηση και με την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υποδομών. Επί 50 χρόνια λειτουργούσε με χειροκίνητα συστήματα ασφαλείας.
Το 2014 υπογράφηκε η σύμβαση αναβάθμισης και την καθολική λειτουργία της τηλεδιοίκησης. Η σύμβαση που ξεκίνησε στο τέλος του 2014 αναπτύχθηκε μερικώς έως το 2017, παραδόθηκε περίπου το 32% του παραδοτέου της σύμβασης, αλλά με σημαντικότατα σφάλματα, μόνο το 18% ήταν λειτουργικό.
Το 2017 σταματά η εφαρμογή της σύμβασης καθώς προέκυψαν σοβαρότατα λάθη, η αρμόδια αρχή δημοσιονομικού ελέγχου διαπιστώνει τα σφάλματα και διακόπτεται η υλοποίηση της σύμβασης.
Από το 2017 έως το 2019 δεν υπάρχει καμία παράδοση.
Από τον Νοέμβριο του 2019 γίνεται προσπάθεια ανάταξης της σύμβασης, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα γραφειοκρατικής φύσης, εν τέλει έχουμε την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης το 2021 με αποτέλεσμα να επανεκκινήσει η σύμβαση αυτή, έχει παραδοθεί περίπου το 70% της σύμβασης αυτής, η εκτίμησή μας είναι ότι εντός του έτους θα παραδοθεί και το υπόλοιπο έργο», σχολίασε.
Κληθείς να σχολιάσει πότε θα ξεκινήσουν ξανά τα δρομολόγια, ο κ. Γεραπετρίτης είπε ότι θα ξεκινήσουν μέχρι το τέλος Μαρτίου, με δυο σταθμάρχες.
«Η επανεκκίνηση θα γίνει μόνο με όρους απόλυτης ασφάλειας. Με δύο σταθμάρχες στους σταθμούς, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρξει μείωση μεταφορικού έργου και με μεγαλύτερο συντονισμό στο πλαίσιο των τεχνολογικών δυνατοτήτων που έχουμε σήμερα», ανέφερε.
Τα δυο στάδια της αναβάθμισης
Παράλληλα, ο κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε την άμεση ολοκλήρωση της σύμβασης αναβάθμισης, σημειώνοντας ότι ο πρωθυπουργός επικοινώνησε με την ανάδοχο Alstom, ζητώντας την επίσπευση των εργασιών.
Τέλος, αναφέρθηκε στην επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, σχολιάζοντας ότι θα πρέπει όλοι να στηρίξουν την εμπιστοσύνη του κοινού στον σιδηρόδρομο, ο οποίος, όπως είπε, είναι λαϊκό, οικονομικό μέσο.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ