Τα αίτια στα οποία οφείλεται η σιδηροδρομική τραγωδία με τους τουλάχιστον 288 νεκρούς διερευνούν οι Αρχές στην Ινδία.
Συγκεκριμένα, την Παρασκευή (2/6), τρία τρένα συγκρούστηκαν μεταξύ τους με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τουλάχιστον 288 άνθρωποι και να τραυματιστούν τουλάχιστον άλλοι 900.
Το πολύνεκρο δυστύχημα σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής κοντά στο Μπαλασόρ, που απέχει 200 χιλιόμετρα από το Μπουμπανεσβάρ, την πρωτεύουσα του κρατιδίου Οντίσα, στην ανατολική Ινδία.
Αρχικά, εκτροχιάστηκε μια αμαξοστοιχία εξπρές που εκτελούσε το δρομολόγιο από το Μπενγκαλούρου στην Κολκάτα και έπεσε στη διπλανή γραμμή. Λίγα λεπτά αργότερα ένα άλλο τρένο, το Κορομαντέλ Εξπρές, που συνδέει την Κολκάτα με το Τσενάι, έπεσε πάνω στο εκτροχιασμένο τρένο και κάποια από τα βαγόνια του έφυγαν από τις ράγες και συγκρούστηκαν με ένα εμπορικό τρένο, που ήταν ακινητοποιημένο δίπλα.
Η επιχείρηση διάσωσης ολοκληρώθηκε αφού ερευνήθηκαν τα συντρίμμια για τον εντοπισμό επιζώντων. «Όλα τα πτώματα και οι τραυματίες έχουν απομακρυνθεί από το σημείο του δυστυχήματος», είπε ένας υπεύθυνος του συντονιστικού κέντρου στο Μπαλασόρ.
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της πυροσβεστικής στο κρατίδιο της Οντίσα, Σουντάνσου Σαράνγκι, ο τελικός απολογισμός θα είναι μεγαλύτερος και οι νεκροί ενδέχεται να φτάσουν ακόμη και τους 380.
Για τη μεταφορά των θυμάτων κινητοποιήθηκαν 200 ασθενοφόρα, λεωφορεία αλλά και ο στρατός, όπως είπε ο υπουργός Σιδηροδρόμων, Ασουίνι Βαϊσνάου.
Ο πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι δεσμεύτηκε ότι οι υπεύθυνοι θα λογοδοτήσουν. Ο Μόντι πήγε στο σημείο του δυστυχήματος και στη συνέχεια συναντήθηκε με τραυματίες σε ένα νοσοκομείο.
Τα αίτια της τραγωδίας
Το δυστύχημα στο Μπαλασόρ στην Ινδία πρόκειται για μία από τις χειρότερες σιδηροδρομικές καταστροφές στην ιστορία της χώρας.
Όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος τύπου της εταιρείας South Eastern Railway, Κ.Σ. Ανάντ, με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία της έρευνας το τρομερό δυστύχημα ενδέχεται να οφείλεται σε βλάβη του συστήματος σηματοδότησης.
Στο παρελθόν η Ινδία βίωσε πολλές σιδηροδρομικές τραγωδίες, ωστόσο τα τελευταία χρόνια η ασφάλεια του δικτύου έχει βελτιωθεί σημαντικά, χάρη στις επενδύσεις και την τεχνολογική εξέλιξη. Το χειρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στη χώρα ήταν εκείνο της 6ης Ιουνίου 1981, όταν επτά βαγόνια ενός τρένου που διέσχιζε μια γέφυρα έπεσαν στον ποταμό Μπαγκμάτι, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 800-1.000 άνθρωποι.
Μετά το 2000 έχουν σημειωθεί 13 σιδηροδρομικά δυστυχήματα με περισσότερους από 50 νεκρούς στο καθένα. Τουλάχιστον τα τρία από αυτά οφείλονταν σε τρομοκρατικές επιθέσεις.
Μαρτυρίες σοκ
Αμέσως μετά τη σύγκρουση των τρένων, δημοσιογράφοι που βρέθηκαν στο σημείο είδαν τους διασώστες να κάνουν τιτάνιο αγώνα για να βγάλουν τους επιζώντες. Πολλά πτώματα, καλυμμένα με λευκά σεντόνια, κείτονταν δίπλα στις ράγες.
Οι μαρτυρίες επιβαινόντων στα τρένα προκαλούν σοκ για το μέγεθος της τραγωδίας.
Μετά τη σύγκρουση και τον εκτροχιασμό των βαγονιών «άνθρωποι έκλαιγαν, φώναζαν βοήθεια», αφηγήθηκε σε ένα ινδικό τηλεοπτικό κανάλι ο Αρτζούν Ντας, ένας από τους επιζώντες. Οι επιβάτες «εκτοξεύτηκαν από τις κουκέτες τους, υπήρχαν παντού τραυματίες, μέσα στα βαγόνια και κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής», πρόσθεσε, λέγοντας ότι θέλει «να ξεχάσει» όσα είδε.
Ο Χιρανμάι Ραθ, ένας φοιτητής το σπίτι του οποίου βρίσκεται πολύ κοντά στις ράγες, έσπευσε για να βοηθήσει. Μέσα σε λίγες ώρες, είδε, όπως είπε «περισσότερο θάνατο και καταστροφή απ’ όσο μπορούσε να φανταστεί». «Σκεφτείτε να κοιτάζετε, ή να ανασύρετε, το πτώμα ενός ανθρώπου, ένα μπράτσο, ένα κομμένο πόδι», αφηγήθηκε.
Στο τελευταίο βαγόνι του δεύτερου τρένου ταξίδευε ο 27χρονος Ανουμπάβ Ντας. Όπως είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο, άκουσε «στριγκούς, διαπεραστικούς ήχους από μακριά» και είδε «ακρωτηριασμένα πτώματα και έναν άνδρα, με κομμένο χέρι, που προσπαθούσε να τον βοηθήσει ο τραυματισμένος γιος του».
Συλλυπητήρια από Πάπα Φραγκίσκο και Μακρόν
Ο πάπας Φραγκίσκος εξέφρασε τη «βαθύτατη θλίψη» του για την καταστροφή και τα συλλυπητήριά του στους συγγενείς των θυμάτων. «Η σκέψη μου είναι με τις οικογένειες των θυμάτων», έγραψε στο Twitter ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ