Σε λειτουργία τέθηκε το νέο σύστημα ασφαλείας των συρμών του ΗΣΑΠ, το οποίο θα έχει την δυνατότητα να ακινητοποιήσει το τρένο σε περίπτωση κινδύνου.
Στην ενεργοποίηση του νέου συστήματος ασφαλείας για την κυκλοφορία των συρμών προχώρησε πριν λίγες μέρες η ΣΤΑΣΥ, ως άλλη μία ενέργεια για την αύξηση της ασφάλειας των σταθερών μέσων, μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη.
Δύο δεκαετίες μετά (!) αναβαθμίστηκε η ασφάλεια των συρμών του ΗΣΑΠ.
Το πρώτο σύστημα είχε εγκατασταθεί το 2004.
Πρωτεύον σύστημα προστασίας
Μέσω των συστημάτων αυτών, οι υπεύθυνοι για την κίνηση των δρομολογίων έχουν τη δυνατότητα να ακινητοποιούν το τρένο σε περίπτωση υπέρβασης του ορίου ταχύτητας ανά τμήμα γραμμής ή παραβίασης κόκκινου φωτοσήματος, προσφέροντας σημαντική δικλείδα ασφαλείας στη λειτουργία του μέσου.
Όπως αναφέρει το athenstransport, το εν λόγω σύστημα θα αποτελεί πλέον το πρωτεύον σύστημα προστασίας συρμών στη γραμμή 1 του Μετρό, αντικαθιστώντας το προηγούμενο.
Αντιδράσεις από εργαζόμενους
Ωστόσο, η ενεργοποίηση του νέου συστήματος δεν έφερε μόνο χαμόγελα, αλλά και αντιδράσεις.
Μέσω επιστολής προς τη διοίκηση και άλλα στελέχη της εταιρείας, το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ υποστηρίζει πως δεν τηρούνται δύο βασικές προϋποθέσεις προκειμένου να λειτουργεί αποτελεσματικά το νέο σύστημα ασφάλειας των τρένων.
Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζουν, το σύστημα δεν είναι εγκατεστημένο σε όλες τις καμπίνες των συρμών και δεν υπάρχουν επαρκώς στελεχωμένες βάρδιες ειδικευμένων τεχνιτών στην τεχνική βάση του Πειραιά, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα όποια προβλήματα παρουσιαστούν.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ