Ποιος δεν ξέρει το πασίγνωστο σλόγκαν της Nike, «Just Do It»;
Ποια είναι όμως η ιστορία πίσω από την υιοθέτησή του από τον πολυεθνικό κολοσσό αθλητικής ένδυσης.
Το σλόγκαν της Nike έχει τις… ρίζες του στα τελευταία λόγια ενός θανατοποινίτη, του Γκάρι Γκίλμορ.
Ο Γκάρι Γκίλμορ εκτελέστηκε σε φυλακή της πολιτείας της Γιούτα το 1977, αφού καταδικάστηκε σε θάνατο τον Οκτώβριο του 1976 για τη δολοφονία ενός υπαλλήλου μοτέλ.
Σε αντίθεση με τους περισσότερους θανατοποινίτες, ο Γκίλμορ είχε απαιτήσει να εκτελεστεί το συντομότερο δυνατό. Στα δευτερόλεπτα πριν γίνει η επιθυμία του πράξη, τα τελευταία του λόγια ήταν «Ας το κάνουμε» (Let’s Do It).
Το 2015, ο διευθυντής διαφήμισης Νταν Γουίντεν μίλησε στο περιοδικό Dezeen για την ιστορία για το «Just Do It»
«Καταλήξαμε σε πέντε διαφημιστικά σποτ των 30 δευτερολέπτων.
Το βράδυ πριν από την συνάντηση με την Nike ανησυχούσα γιατί… δεν υπήρχε υπερβολική ευαισθησία σε αυτά.
Κάποια ήταν αστεία, άλλα ήταν πανηγυρικά. Οπότε σκέφτηκα… χρειαζόμαστε ένα tagline για να τα συνδυάσουμε. Έγραψα περίπου τέσσερις ή πέντε ιδέες.
Τελικά, τις περιόρισα στο Just Do It».
Είπε πως ο λόγος που επέλεξε αυτό το σύνθημα ήταν επειδή θυμήθηκε τα τελευταία λόγια του Γκίλμορ και εξήγησε πως επειδή δεν του άρεσε τόσο το ‘Let’s Do It’, το άλλαξε σε ‘Just Do It’».
Στην αρχή, θυμάται, η Nike μίσησε την ιδέα, αλλά τους κέρδισε και το σλόγκαν εμφανίστηκε στο τέλος μιας διαφήμισης με τον 80χρονο δρομέα Γουόλτ Στακ.
Πλέον το «Just Do It» ένα από τα πιο διάσημα σλόγκαν στον κόσμο και περιγράφεται από το περιοδικό Campaign ως «αναμφισβήτητα το καλύτερο σλόγκαν του 20ου αιώνα».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ