Συνολικά 19 διαθέσιμα εκχιονιστικά μηχανήματα φέρεται να είχε η «Αττική Οδός», μεταξύ των οποίων και στην Κατεχάκη, χωρίς όμως να αξιοποιεί κανένα, προκειμένου να μην εγκλωβισθούν χιλιάδες οδηγοί το προηγούμενο τριήμερο.
Η συγκεκριμένη πληροφορία μεταδόθηκε από την εφημερίδα «Το Βήμα» και προέρχεται από «χάρτη» του Υπουργείου Κλιματικής Αλλαγής και Πολιτικής Προστασίας.
Ωστόσο, εξετάζεται το ενδεχόμενο η αναφερόμενη διάθεση εκχιονιστικών μηχανημάτων από την «Αττική Οδό» να ήταν εικονική και παραπλανητική και, τελικά, να μπορούσαν να υποβοηθήσουν μόνο τρία έως τέσσερα.
Παράλληλα, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στη διάρκεια της κακοκαιρίας «Μήδεια», τον Φεβρουάριο του 2021, είχαν υπάρξει πάλι προβλήματα στην Αττική Οδό, κυρίως στο ρεύμα προς Ελευσίνα, αν και τότε ήταν μικρότερη η κυκλοφορία οχημάτων και υπήρχε μεγαλύτερη χιονόπτωση προς την Εθνική Δδό Αθηνών – Λαμίας.
Σύμφωνα με αξιωματικούς της Τροχαίας και στελέχη της Περιφέρειας, εξ αιτίας της πολιτικής των υπευθύνων της «Αττικής Οδού» να έχουν μεγαλύτερα έσοδα, δεν υπάρχουν εν γένει ενημερώσεις σε ηλεκτρονικούς πίνακες περιφερειακών δρόμων που συνδέονται με τον συγκεκριμένο οδικό άξονα για τυχόν προβλήματα που παρουσιάζονται σε αυτόν.
Μάλιστα, όπως μεταδόθηκε από ασύρματο οχήματος της Πυροσβεστικής ακούστηκε με σημαντική καθυστέρηση η προτροπή να μην εισέρχονται οχήματα στην «Αττική Οδό».
Οι ευθύνες της εταιρείας
Σε σχετικές έγγραφες αναφορές της Αττικής Οδού αναφέρεται ότι στις αρμοδιότητες της εταιρείας περιλαμβάνονται:
- η συνεχής εποπτεία του δικτύου και η ανίχνευση των συμβάντων με τεχνολογικό εξοπλισμό και προσωπικό, σε 24ωρη βάση
- η κινητοποίηση και ειδοποίηση των αρμοδίων αρχών και η υποβοήθηση του έργου τους
- η λήψη των πρώτων μέτρων προστασίας στον τόπο του συμβάντος
- η επίλυση απλών καθημερινών συμβάντων, πριν αυτά εξελιχθούν σε κυκλοφοριακά προβλήματα
- η διάθεση ανθρώπινων και υλικών πόρων, καθώς και εξειδικευμένης τεχνικής υποστήριξης για ειδικούς τύπους περιστατικών (μηχανήματα, εκχιονιστικά, γερανοί, κ.ά.)
Βάσει της ενημέρωσης των υπευθύνων της Πολιτικής Προστασίας, οι «Αττικές Διαδρομές ΑΕ», που εκμεταλλεύονται την Αττική Οδό, στη λεωφόρο Κατεχάκη υπήρχαν διαθέσιμα 3 φορτηγά αυτοκίνητα με ειδικές εκχιονιστικές λεπίδες και αλάτι, αλλά και ένας φορτωτής.
Επιπλέον, στον σταθμό διοδίων Πεντέλης, όπου ακριβώς είχε εγκλωβισθεί μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων, υπήρχαν δύο φορτηγά με λεπίδες για απομάκρυνση του χιονιού και ένα ειδικό όχημα εκχιονισμού.
Παράλληλα, στο κέντρο συντήρησης Ρουπακίου της Αττικής Οδού υπήρχαν έξι φορτηγά με ειδικά συστήματα εκχιονισμού, ενώ δυο υπήρχαν στον σταθμό Μεταμόρφωσης και άλλα πέντε στο κέντρο της Παιανίας.
Ακόμα και ο διευθυντής κυκλοφορίας της Αττικής Οδού, Φάνης Παπαδημητρίου, προκειμένου να δώσει μία πρώτη εξήγηση για το τον εγκλωβισμό εκατοντάδων οχημάτων στον αυτοκινητόδρομο λόγω χιονόπτωσης είχε υποστηρίξει σε τηλεοπτικές συνεντεύξεις ότι «τη στιγμή που ξεκίνησε η σφοδρή χιονόπτωση, ήταν στην Αττική Οδό 35 εκχιονιστικά, αλλά σχεδόν τα μισά εγκλωβίστηκαν και αυτά λόγω των ακινητοποιημένων οχημάτων μέσα στην Αττική Οδό».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των 35 εκχιονιστικών που επικαλέσθηκε ο κ. Παπαδημητρίου είναι κατά πολύ μικρότερος από αυτόν για τον οποίο έχει ενημερωθεί η Πολιτική Προστασία, ενώ ζητούμενο είναι ορθή η αναφορά του ότι «τα μισά εκχιονιστικά εγκλωβίστηκαν στον δρόμο», αφού δεν υπάρχει καμιά σχετική εικόνα.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ