Συνολικά, 4 στους 10 καταναλωτές έχουν αγοράσει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του, σύμφωνα με το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, με αντικείμενο την επιστημονική έρευνα για τα τρέχοντα και αναδυόμενα θέματα του λιανεμπορίου, το οποίο και επικαλείται ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.
Συγκεκριμένα, ο κ. Γεωργιάδης έκανε ανάρτηση στο Twitter, αναφέροντας σχετικά:
4 στους 10 καταναλωτές έχουν αγοράσει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του | ΙΕΛΚΑ https://t.co/LmPUh1YRz4
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) November 14, 2022
Τι λέει το ΙΕΛΚΑ
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, οι καταναλωτές δείχνουν να εμπιστεύονται ή τουλάχιστον να δίνουν… ευκαιρία στο καλάθι του νοικοκυριού.
Τα στοιχεία που ανάρτησε, αναφέρουν τα εξής:
Θετική αντιμετώπιση: 4 στους 10 καταναλωτές έχουν αγοράσει προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας του
• Δαπάνη: Το κοινό που επιλέγει το καλάθι έχει 12% χαμηλότερη εβδομαδιαία δαπάνη
• Ανταγωνισμός: 1 στους 7 καταναλωτές επισκέφθηκε διαφορετικό σουπερμάρκετ λόγω του καλαθιού του νοικοκυριού
• Διεύρυνση: 1 στους 2 καταναλωτές αναμένει και άλλους κλάδους να ενταχθούν
Ένα από τα σημαντικότερα θέματα της επικαιρότητας είναι η νέα πρωτοβουλία του Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και των Αλυσίδων σουπερμάρκετ για το «καλάθι του νοικοκυριού».
Όπως καταγράφεται στο σχήμα 1, το πρώτο 10ήμερο της λειτουργίας αυτής της πρωτοβουλίας, το 39% του κοινού δηλώνει ότι αγόρασε έστω μία φορά κάποιο προϊόν από το καλάθι. Το 15% έχει πραγματοποιήσει 1 επίσκεψη, το 11% 2 επισκέψεις, το 7% 3 επισκέψεις και το υπόλοιπο 6% 4 επισκέψεις ή περισσότερες.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι αν και η πλειοψηφία του κοινού δεν έχει αγοράσει κάποιο προϊόν από το καλάθι, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό έχει προσεγγίσει τουλάχιστον δοκιμαστικά την πρωτοβουλία τις πρώτες 7-10 ημέρες που υλοποιείται. Άρα αναμένεται αυτά τα ποσοστά να αυξηθούν στο μέλλον.
Το κοινό που επέλεξε τις πρώτες 7-10 ημέρες της πρωτοβουλίας να αγοράσει κάποιο ή κάποια από τα προϊόντα από το καλάθι του νοικοκυριού έχει 12% χαμηλότερη εβδομαδιαία δαπάνη στο σουπερμάρκετ, 81,65€ έναντι 93,35€ του συνόλου. Αυτό αποδίδεται πιθανόν στην τάση ότι το καλάθι επιλέγεται κυρίως από καταναλωτές με μεγαλύτερη εισοδηματική ανάγκη, οι οποίοι έχουν χαμηλότερες δαπάνες στο σουπερμάρκετ, αλλά και την εξοικονόμηση από τα γενικώς φθηνά προϊόντα του καλαθιού. Αυτές οι υποθέσεις θα αναλυθούν και θα επιβεβαιωθούν σε μελλοντικές μελέτες.
Παρά τις μικρές διαφορές, η διείσδυση του καλαθιού φαίνεται προς το παρόν να είναι μεγαλύτερη στην Αττική 42% έναντι της Θεσσαλονίκης 38% και της υπόλοιπης Ελλάδας 37%.
Αξίζει να σημειωθεί πως από την Τετάρτη (16/11), στο καλάθι αναμένεται να προστεθούν και νέα προϊόντα, όπως μπορείτε να δείτε και στο παρακάτω βίντεο.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ