Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης, συνοδεύει τον πρωθυπουργό στη διήμερη επίσκεψή του στη Δυτική Μακεδονία.
Μιλώντας στην παρουσίαση του Αναπτυξιακού Προγράμματος για τα έργα, που είναι σε φάση υλοποίησης στην περιοχή, τόνισε τη στρατηγική αξία της Δυτικής Μακεδονίας Δυτικής Μακεδονίας, κάνοντας λόγο για 4 βασικά χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη:
«Το σχέδιό μας έχει 4 βασικά χαρακτηριστικά:
• Συνυπολογίζει τις ειδικές περιφερειακές και τοπικές ανάγκες αξιοποιώντας όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ευρύτερης περιοχής.
• Πετυχαίνει το βέλτιστο συνδυασμό του οδικού- σιδηροδρομικού δικτύου και των αεροδρομίων.
• Ενσωματώνει όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του κάθε τομέα της οικονομίας.
• Συμβάλλει έμπρακτα στη βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής του κάθε πολίτη».
«Ενισχύουμε την εξωστρέφεια με τον 65»
Κάνοντας την αποτίμηση του έργου που έχει γίνει τα τελευταία 3,5 χρόνια, ο υφυπουργός Υποδομών ξεκίνησε από τα οδικά έργα με πρώτο τον αυτοκινητόδρομο Ε65 με τον οποίο, όπως είπε «ενώνουμε την Κεντρική Ελλάδα με τη Δυτική Μακεδονία και ενισχύουμε την εξωστρέφεια της ευρύτερης περιοχής» και πρόσθεσε ότι «αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025. Παράλληλα, έχουμε δώσει εντολή στον Παραχωρησιούχο να ολοκληρώσει τις μελέτες για την σύνδεση με Δεσκάτη που ζητούσε η περιοχή».
Παράλληλα, όπως τόνισε ο κ. Καραγιάννης, «προχωρά η κατασκευή της Επαρχιακής Οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας, Τμήμα ρέμα Κώτουρη – όρια Νομού Κοζάνης με σήραγγα στην Κλεισούρα όπου ολοκληρώνεται η εγκατάσταση του σχετικού εργοταξίου και ξεκίνησαν οι πρόδρομες εργασίες».
Το οδικό τμήμα Φλώρινα – Πτολεμαΐδα
Σε ό,τι αφορά τον Κάθετο Άξονα 50, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «τον Δεκέμβριο του 2022 δημοπρατήθηκαν οι απαραίτητες μελέτες για το Τμήμα Πτολεμαΐδα – Ξινό Νερό, μήκους 30χλμ. και ολοκληρώνονται οι μελέτες για το τμήμα Ξινό Νερό – Αμμοχώρι, μήκους 15χλμ και αναμένεται να ανατεθούν το επόμενο διάστημα, μέσω των Συμφωνιών – Πλαίσιο που έχει ήδη η Εγνατία Οδός, οι μελέτες του τμήματος Αμμοχώρι – Φλώρινα, μήκους 5χλμ.».
«Υπήρχε πολυδιάσπαση μελετών και ήταν πολιτική μας απόφαση όλο το έργο από Πτολεμαΐδα έως τη Φλώρινα να το υλοποιήσει η Εγνατία Οδός» επισήμανε.
Αντίστοιχα, όπως σημείωσε ο κ. Καραγιάννης το τμήμα κάτω από την Εγνατία Οδό, από τον Α/Κ Κοίλων έως τα όρια του νομού Λάρισας/Κοζάνης και τελικά έως τον Τύρναβο «θα μελετηθεί ως ενοποιημένος οδικός άξονας από το Υπουργείο Υποδομών».
Και έκλεισε την τοποθέτησή του, λέγοντας:
«Τα έργα που έχουμε δρομολογήσει ή εκτελούμε αναδεικνύουν τον αναπτυξιακό χαρακτήρα του σχεδίου μας καθότι, επιφέρουν ορατά και μετρήσιμα αποτελέσματα σε όλα τα επίπεδα. Δημιουργούν νέες θέσεις εργασίας, τονώνουν την τοπική ανάπτυξη και προστατεύουν το περιβάλλον. Αποτελούν μία επένδυση για το μέλλον της Δυτικής Μακεδονίας και ενισχύουν την αυτοπεποίθηση και την αισιοδοξία των κατοίκων ακριτικών περιοχών. Και το κυριότερο, εμπεδώνουν μία νέα σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ των πολιτών και της Πολιτείας, που πλέον αποδεικνύει ότι είναι συνεπής στις δεσμεύσεις της και κάνει πράξη την αποστολή της».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ