Στον καθαρό Δακτύλιο, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και στα έργα υποδομής που θα γίνουν στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής μιλώντας στο συνέδριο Olympia Forum II.
‘’Καθαρός Δακτύλιος’’
Ο κ. Καραμανλής ξεκαθάρισε ότι δεν τίθεται ζήτημα επιβολής διοδίων στο κέντρο της Αθήνας, λέγοντας: «Δεν έχουμε καμία πρόθεση να εφαρμοστεί κανένα τέλος διέλευσης, αλλά προωθείται η δημιουργία ενός θεσμικού πλαισίου για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού ζητήματος.
Η Αθήνα όπως κάθε μεγαλούπολη σήμερα στην Ευρώπη, αντιμετωπίζει ένα πολύ έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα.
Κάνουμε τον λεγόμενο καθαρό δακτύλιο κι επίσης δημιουργούμε ένα θεσμικό πλαίσιο, ώστε επιτέλους όλοι οι φορείς, όλα τα Υπουργεία να κάθονται σε ένα τραπέζι και να λύνουν τα ζητήματα αυτά.
Διότι το κυκλοφοριακό δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει ένας φορέας, ένα Υπουργείο ή ένας Δήμος από μόνος του».
Σημείωσε δε πως για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, εκτός από τον Καθαρό Δακτύλιο που θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 25 Οκτωβρίου, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει κάνει μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για την ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς’’.
Ενίσχυση και ανανέωση στόλων λεωφορείων
Ο Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών αναφέρθηκε και στο…πολύπαθο θέμα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς λέγοντας χαρακτηριστικά:
«Το 2019 στην Αθήνα κυκλοφορούσαν 830 λεωφορεία και σήμερα κυκλοφορούν 1.300 λεωφορεία, άρα υπάρχει αύξηση κατά 50%.
Συνεργαστήκαμε με τον ιδιωτικό τομέα διότι εμείς δεν έχουμε ιδεοληψίες και για πρώτη φορά στο ελληνικό δημόσιο κάναμε κάτι το οποίο θα έπρεπε να έχουμε κάνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
Προχωρήσαμε στην εκμίσθωση οχημάτων, το λεγόμενο leasing. Επομένως, ήδη βλέπουμε σύγχρονα λεωφορεία στην Αθήνα». Αναφερόμενος στην επικρατούσα κατάσταση στην Θεσσαλονίκη σημείωσε ότι η ανανέωση του στόλου αγγίζει το 90%.
Υπογράμμισε μάλιστα πως βρίσκεται σε εξέλιξη και ο μεγάλος διεθνής διαγωνισμός για την αγορά 770 νέων λεωφορείων σύγχρονής τεχνολογίας, ενώ σύντομα θα ακολουθήσει και ο διαγωνισμός στη ΣΤΑΣΥ για αγορά νέων συρμών.
«Η Ελλάδα, πρωτοστατεί στη μετάβαση στις πράσινες μεταφορές, διότι ο διαγωνισμός με τόσα καθαρά λεωφορεία είναι ίσως από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς και τις μεγαλύτερες προσπάθειες εκσυγχρονισμού του στόλου των αστικών συγκοινωνιών» ανέφερε επίσης ο κ. Καρμανλής.
Τέλη του 2024 το Πάτρα – Πύργος
Τέλος, μίλησε και για το έργο Πάτρας-Πύργου επισημαίνοντας πως θα είναι έτοιμο τέλη του 2024.
«Έχουμε ένα πρόγραμμα πολύ μεγάλων project υποδομών που αγγίζει τα 13 δις ευρώ. Αυτά δεν είναι λόγια, αυτά είναι πράγματα τα οποία ήδη υλοποιούνται» σημείωσε ο κ. Καραμανλής και επισήμανε ότι: ”Ηδη έχουν συμβασιοποιηθεί έργα ύψους γύρω 3,5 δις ευρώ κάτι που σημαίνει ότι αυτό είναι το δεκαπλάσιο σε αριθμό από ότι είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια”.
Ξεμπλοκάρουμε εμβληματικά έργα όπως είναι το Πάτρα – Πύργος. Ένα έργο το οποίο συζητιόταν επί 16 χρόνια. Η σύμβαση θα πάει στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη Βουλή και το έργο θα ξεκινήσει στις αρχές του ’22. Θα είναι έτοιμο περίπου στα τέλη 2024.
Και πρόκειται για έναν δρόμο που ήταν καρμανιόλα κι είχαμε θρηνήσει πολλές ζωές. Αυτό δεν είναι μόνο μία πολύ μεγάλη επιτυχία της Κυβέρνησης ή του Υπουργείου, αλλά τελικά είναι και μία πολύ μεγάλη ανάσα για μία περιοχή η οποία πραγματικά είχε ανάγκη αυτό το αναπτυξιακό έργο».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ