Παραθυράκι στο σύστημα των εμβολιασμών φαίνεται πως έχουν βρει εκατοντάδες πολίτες άνω των 60 ετών που πρέπει υποχρεωτικά να εμβολιαστούν, γλυτώνοντας το πρόστιμο των 100 ευρώ.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ethnos.gr, το Υπουργείο Υγείας εντόπισε ένα κενό στο σύστημα των εμβολιασμών, το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε όσους δεν θέλουν να εμβολιαστούν, να καθυστερήσουν τη διαδικασία και να μην πληρώσουν πρόστιμο.
Αυτό το κενό δεν είναι άλλο από το σύστημα των κατ’ οίκον εμβολιασμών, το οποίο προχωρά με βραδύτατους ρυθμούς, μεταξύ άλλων λόγω της έλλειψης προσωπικού στις δομές της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας αλλά και της περιορισμένης συμμετοχής των ιδιωτών γιατρών.
Έτσι, όσοι εγγράφονται στη λίστα για κατ’ οίκον εμβολιασμό, γλιτώνουν το πρόστιμο των 100 ευρώ και να αποφεύγουν στη συνέχεια τη διαδικασία με διάφορα…τεχνάσματα.
Από την πλευρά του, το Υπουργείο Υγείας απέστειλε εγκύκλιο προς τους Διοικητές όλων των νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας ,στην οποία εξηγείται πότε ένας πολίτης θα διαγράφεται από τη λίστα μέσω της οποίας αποφεύγει και το πρόστιμο των 100 ευρώ.
Όπως αναφέρει το ethnos.gr, από τα ονόματα που είναι εγγεγραμμένα στις λίστες για κατ’ οίκον εμβολιασμό, μόνο το 40% εντοπίζονται τελικά από τους υγειονομικούς, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις οι πολίτες είτε δεν εντοπίζονται στις διευθύνσεις που έχουν δώσει, είτε δεν απαντούν στα τηλέφωνα, είτε επικαλούνται αδιαθεσία και μεταθέτουν το εμβόλιο για αργότερα.
«Να υπάρξουν συγκεκριμένα κριτήρια»
Μιλώντας αποκλειστικά στο ethnos.gr ο Διοικητής της 1η Υγειονομικής Περιφέρειας, Παναγιώτης Στάθης, ανέφερε τα εξής:
«Έχει απασχολήσει το θέμα αυτό. Ενώ πολίτες αρχικά δήλωσαν ότι θέλουν να εμβολιασθούν κατ οίκον, μετά με διάφορες προφάσεις αρνούνται. Όμως οι υγειονομικοί που πηγαίνουν στα σπίτια δεν μπορούν να διαβεβαιώσουν ότι πράγματι υπάρχει πρόβλημα και δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί ο εμβολιασμός. Ταυτόχρονα όμως απασχολούνται οι δυνάμεις του συστήματος.
Γι’ αυτό και έχω δώσει εντολή να υπάρξουν συγκεκριμένα κριτήρια τα οποία εάν δεν τηρούνται, θα αποκλείονται από τη λίστα οι συγκεκριμένοι πολίτες και δεν θα μπορούν να εγγραφούν πάλι. Εκτός των άλλων, εισηγήθηκα να γίνονται προσπάθειες έως 3 φορές την εβδομάδα και αν δεν υπάρξει ανταπόκριση, να γίνεται διαγραφή του ονόματος από τη λίστα».
Εγκύκλιος για την απένταξη από το πρόγραμμα κατ’ οίκον εμβολιασμού
Σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας όσοι πολίτες έχουν αιτηθεί τον κατ’ οίκον εμβολιασμό τους μέχρι την 16.01.2022, αλλά αυτός δεν έχει πραγματοποιηθεί με δική τους υπαιτιότητα, συστήνεται να ακολουθούνται οι εξής διαδικασίες απένταξής τους από το Πρόγραμμα Κατ’ οίκον Εμβολιασμού :
Ι. «Το ΚΥ καλεί/επικοινωνεί με τον πολίτη με κάθε πρόσφορο μέσο και του προτείνει νέο συγκεκριμένο ραντεβού (ημέρα και ώρα) τηρώντας αρχείο για την ώρα και την ημέρα της κλήσεως, καθώς και το ονοματεπώνυμο του καλούντος
- Σε περίπτωση αρνήσεως ή αδυναμίας του πολίτη για την προτεινόμενη συγκεκριμένη ημέρα και ώρα το ΚΥ επαναλαμβάνει μετά τρείς ημέρες την επικοινωνία/κλήση και προτείνει νέα ημέρα και ώρα στον πολίτη για την διενέργεια του εμβολιασμού του τηρώντας αρχείο για την ώρα και την ημέρα της κλήσεως, καθώς και το ονοματεπώνυμο του καλούντος
- Σε περίπτωση που και πάλι δεν επιτευχθεί η οριστικοποίηση ραντεβού και ο εμβολιασμός λόγω αρνήσεως του πολίτη, το ΚΥ ενημερώνει την ίδια στιγμή τον πολίτη για την απένταξή του από το Πρόγραμμα, τηρώντας αρχείο για την ώρα και την ημέρα της κλήσεως, καθώς και το ονοματεπώνυμο του καλούντος
- Οι ΥΠΕ δημιουργούν χωριστό αρχείο για τους πολίτες που δεν διενέργησαν εμβολιασμό παρά τη σχετική αίτησή τους και μετά την άνω περιγραφόμενη διαδικασία, το οποίο αποστέλλεται στο συντονιστικό κέντρο (emvinfo@moh.gov.gr) κάθε Τετάρτη και Παρασκευή
- Οι αιτήσεις που έχουν υποβληθεί για κατ’ οίκον εμβολιασμό των πολιτών που συμπεριλαμβάνονται στο αρχείο αυτό καθίστανται ανενεργές και δεν υπολογίζονται στον προγραμματισμό, ενώ οι πολίτες απεντάσσονται αυτομάτως από το Πρόγραμμα κατ’ οίκον Εμβολιασμού
- Ο πολίτης του οποίου η αίτηση απεντάχθηκε δύναται να υποβάλει νέα αίτηση σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία. Σε περίπτωση που έχουν δηλωθεί εσφαλμένα στοιχεία επικοινωνίας και δεν καθίσταται δυνατή η επικοινωνία με τον πολίτη η αίτηση απεντάσσεται
ΙΙ. Το ΚΥ καλεί/επικοινωνεί με τον πολίτη με κάθε πρόσφορο μέσο και του προτείνει νέο συγκεκριμένο ραντεβού (ημέρα και ώρα) τηρώντας αρχείο για την ώρα και την ημέρα της κλήσεως, καθώς και το ονοματεπώνυμο του καλούντος
- Σε περίπτωση αρνήσεως ή αδυναμίας του πολίτη για την προτεινόμενη συγκεκριμένη ημέρα και ώρα το ΚΥ επαναλαμβάνει μετά τρείς ημέρες την επικοινωνία/κλήση και προτείνει νέα ημέρα και ώρα στον πολίτη για την διενέργεια του εμβολιασμού του, τηρώντας αρχείο για την ώρα και την ημέρα της κλήσεως, καθώς και το ονοματεπώνυμο του καλούντος
- Σε περίπτωση που και πάλι δεν επιτευχθεί η οριστικοποίηση ραντεβού και ο εμβολιασμός λόγω αρνήσεως του πολίτη, ο χρήστης από το ΚΥ επιλέγει συστημικά την επιλογή ”αφαίρεση λόγω άρνησης” και η αίτηση διαγράφεται, κρατώντας συστημικά τα στοιχεία του χρήστη που έκανε την επιλογή.
ΙΙΙ. Το ΚΥ καλεί/επικοινωνεί με τον πολίτη με κάθε πρόσφορο μέσο και του προτείνει νέο συγκεκριμένο ραντεβού (ημέρα και ώρα) τηρώντας αρχείο για την ώρα και την ημέρα της κλήσεως, καθώς και το ονοματεπώνυμο του καλούντος και τον ενημερώνει για το αυτόματο από το σύστημα ραντεβού,
- Σε περίπτωση αρνήσεως ή αδυναμίας του πολίτη για την προτεινόμενη συγκεκριμένη ημέρα και ώρα το ΚΥ επαναλαμβάνει μετά τρείς ημέρες την επικοινωνία/κλήση και προτείνει νέα ημέρα και ώρα στον πολίτη για τη διενέργεια του εμβολιασμού και τοποθετεί νέο ραντεβού στο σύστημα, τηρώντας αρχείο για την ώρα και την ημέρα της κλήσεως, καθώς και το ονοματεπώνυμο του καλούντος
- Σε περίπτωση που και πάλι δεν επιτευχθεί το ραντεβού και ο εμβολιασμός λόγω αρνήσεως του πολίτη, ο χρήστης από το ΚΥ επιλέγει συστημικά την επιλογή ”αφαίρεση λόγω άρνησης” και η αίτηση διαγράφεται κρατώντας συστημικά τα στοιχεία του χρήστη που έκανε την επιλογή
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ