Η 11η Νοεμβρίου γιορτάζεται -εδώ και 13 χρόνια- στην Κίνα ως η «Ημέρα των Εργένηδων» λόγω της επανάληψης του αριθμού «1» που παραπέμπει στο «μόνος» στην ημερομηνία (11/11).
Εμπνευστής της ημέρας, που ξεκίνησε το 2009, είναι ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba (καθώς και οι ιστοσελίδες του Taobao και Tmall), το παράδειγμα των οποίων έχουν έκτοτε ακολουθήσει οι περισσότεροι ανταγωνιστές τους, όπως η JD.com και Pinduoduo.
Η 11η Νοεμβρίου δίνει στους Κινέζους την ευκαιρία για… ξέφρενες διαδικτυακές αγορές λόγω των μεγάλων εκπτώσεων που προσφέρουν οι πλατφόρμες πωλήσεων.
Κάθε χρόνο δαπανώνται πολλές δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ, όμως «φέτος δεν υπάρχει ο ίδιος ενθουσιασμός», όπως τα προηγούμενα χρόνια.
Αυτό δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Λιου Γινγκσουέ, μια 34χρονη κάτοικος του Πεκίνου, προσθέτοντας «και οι εκπτώσεις δεν είναι τόσο σημαντικές όσο πριν».
Φέτος, η οικονομική επιβράδυνση στη χώρα, που επιτείνεται από την συνεχή εφαρμογή των περιορισμών για την Covid-19, επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση.
«Αυτή η έλλειψη ενθουσιασμού πιστεύω ότι οφείλεται στον Covid», δήλωσε η Λιου Σιανγκρού, επίσης κάτοικος του Πεκίνου.
Παρ’ όλα αυτά, οι πωλήσεις κατά την «Ημέρα των Εργένηδων» θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τα 1.000 δισεκατομμύρια γιουάν (137 δισ. ευρώ), εκτίμησε ο αναλυτής Σιαοφένγκ Γουάνγκ, από την εταιρία ερευνών Forrester. Κάτι τέτοιο θα συνέβαινε για πρώτη φορά, ενώ το ποσό θα ήταν υψηλότερο από το ετήσιο ΑΕΠ μιας σειράς χωρών.
Σε αντίθεση με τα πρώτα χρόνια, όταν η εκδήλωση διαρκούσε μόνο 24 ώρες και προκαλούσε ενθουσιασμό, η «Ημέρα των Εργένηδων» διαρκεί πλέον για πολλές εβδομάδες, φτάνοντας στο αποκορύφωμά της τις δύο τελευταίες ημέρες!
Σε λιγότερο από 24 ώρες 36 δισ. ευρώ!
Από χθες, Πέμπτη (10/11), στις 08.00 μ.μ ως σήμερα στις 02.00 μ.μ., οι πωλήσεις των διαδικτυακών καταστημάτων Alibaba και JD.com έφτασαν τα 262 δισ. γιουάν (35,9 δισ. ευρώ), σύμφωνα με εκτίμηση της εταιρίας Syntun. Μια πιο αδύναμη τάση σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, όπως τονίζουν οι αναλυτές.
Σήμερα, στο διαδίκτυο «υπάρχουν συνεχώς εκπτώσεις, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα η ημέρα αυτή να θεωρείται κάτι συνηθισμένο», δήλωσε ο Βινσέντ Μαριόν, συνιδρυτής της εταιρίας επικοινωνίας Slingshot στη Σανγκάη. Πλέον, «οι Κινέζοι καταναλώνουν λιγότερο, αλλά στρέφονται σε προϊόντα υψηλότερης ποιότητας», δήλωσε ο ίδιος.
Πριν από την πανδημία, οι πωλήσεις αυτές συνοδεύονταν συνήθως από μια μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία στα μέσα ενημέρωσης από την Alibaba: μια γιγάντια οθόνη κατέγραφε σε πραγματικό χρόνο την εξέλιξη των συναλλαγών. Κατά τη διάρκεια της ημέρας, τα μέσα ενημέρωσης δεν δίσταζαν να χρησιμοποιήσουν υπερθετικούς χαρακτηρισμούς για να σχολιάσουν το ύψος των παραγγελιών, που εύκολα ξεπερνούσαν τα δεκάδες δισεκατ. ευρώ.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ