Δριμεία κριτική κατά της κυβέρνησης και προσωπικά κατά του Γιάννη Πλακιωτάκη, ο οποίος αποδέχθηκε ως συνήθη πρακτική το λαθρεμπόριο πετρελαίου, εξαπέλυσε ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Πέτρος Κόκκαλης.
Αναλυτικότερα, ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε ότι τάνκερ πετρελαιοειδών καθημερινά συρρέουν έξω από τον Λακωνικό κόλπο, προβαίνοντας σε προφανές λαθρεμπόριο, το οποίο, ωστόσο, μετά την έναρξη του ρωσο-ουκρανικού πολέμου και την επιβολή κυρώσεων κατά του Κρεμλίνου έχει επιδεινωθεί.
«Μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία, τάνκερ πετρελαιοειδών συρρέουν καθημερινά 6 Ναυτικά Μίλια έξω από το Λακωνικό κόλπο, δένουν το ένα με το άλλο και προχωρούν σε μεταγγίσεις πετρελαιοειδών φορτίων μεταξύ́ δεξαμενόπλοιων (Ship To Ship/STS Transfer), όπως διαβεβαίωσε γραπτώς ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Πλακιωτάκης για λογαριασμό της κυβέρνησης που βαφτίζει το λαθρεμπόριο πετρελαιοειδών «συνήθη πρακτική διεθνώς».
Το προφανές λαθρεμπόριο πετρελαιοειδών, η “συνήθης πρακτική διεθνώς”, γνωρίζει έξαρση μετά τη Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και των αντίστοιχων περιορισμών που επιβλήθηκαν στη Ρωσία από την ΕΕ και συνεχίζεται καθημερινά εδώ και σχεδόν ένα χρόνο εκθέτοντας ηθικά την Ελλάδα, και παράλληλα θέτοντας σε ακραίο περιβαλλοντικό κίνδυνο τη Λακωνία, την αλιεία και τον τουρισμό, καθώς και τη βιοποικιλότητα του τόπου.
Η κυβέρνηση δια της γραπτής απάντησης στην ερώτηση των Αραχωβίτη/Σαντορινιού (Αριθ. Πρωτ.: 1500.1/42085/2022/163) κανονικοποιεί και ξεπλένει το λαθρεμπόριο σε εποχές που όφειλε να ελέγχει με αυξημένη επιτήρηση τη ροή πετρελαίου, για την πιθανότητα εισροής ρωσικού πετρελαίου στην ΕΕ, χρηματοδοτώντας έτσι τον πόλεμο εναντίον της Ουκρανίας, κατά παράβαση του ευρωπαϊκού εμπάργκο.
Πόθεν προκύπτει η κατηγορία περί διακίνησης ρωσικού πετρελαίου με τη χαρακτηριζόμενη ως «συνήθη πρακτική διεθνώς» του κου Πλακιωτάκη, εκ μέρους της κυβέρνησης του κου Μητσοτάκη;», επεσήμανε ο κ. Κόκκαλης.
Μάλιστα, ο κ. Κόκκαλης ανέφερε ότι η Νομική Επιτροπή του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ παρατήρησε ότι οι μεταφορές από πλοίο σε πλοίο στην ανοικτή θάλασσα, είναι δραστηριότητες υψηλού κινδύνου οι οποίες υπονομεύουν το διεθνές καθεστώς που αφορά στην ασφάλεια στη θάλασσα, την προστασία του περιβάλλοντος, την ευθύνη και αποζημίωση.
«Για την καταπολέμηση αυτών των πρακτικών, η Επιτροπή συνέστησε στα κράτη σημαίας να εφαρμόσουν μέτρα που διασφαλίζουν ότι τα δεξαμενόπλοια τηρούν τους κανονισμούς των μεταφορών από πλοίο σε πλοίο και ότι τα κράτη λιμένα επιβάλλουν συμβάσεις ασφάλειας και ευθύνης σε αυτά τα πλοία.
Η Νομική Επιτροπή του ΙΜΟ έκρινε, επίσης, πως είναι επιτακτική ανάγκη ο ΙΜΟ να αναλάβει επείγουσα δράση για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων», τόνισε.
Παράλληλα, ο Ευρωβουλευτής χαρακτήρισε ως «Πόντιο Πιλάτο» το κυβερνών κόμμα, το οποίο αυτή του Κ. Μητσοτάκη η οποία βλέπει «συνήθη διεθνή πρακτική» τη φτωχοποίηση εκατομμυρίων πολιτών ως αποτέλεσμα της ανόδου του κόστους της ενέργειας, αποφεύγοντας κάθε σύνδεση με το ποιος ωφελείται και εις βάρος ποίου.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ