Η ραγδαία εξάπλωση της μετάλλαξης Omicron του κορωνοϊού έχει επιφέρει προβλήματα στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.
Κατά την ενημέρωση από το υπουργείο Υγείας, η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Μίνα Γκάγκα, ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε επιτάξεις γιατρών για την κάλυψη των κενών.
«Προχωράμε σε επιτάξεις οι οποίες θα ξεκινήσουν τώρα και βοηθάει και ο ιδιωτικός τομέας με κλίνες για νοσηλείες ασθενών με Covid.
Φύλλα πορείας, αν δεν έχουν ξεκινήσει την Παρασκευή, σίγουρα μέχρι τη Δευτέρα θα έχουν ξεκινήσει» τόνισε η κυρία Γκάγκα.
«Η αλήθεια είναι ότι πιέζονται πάρα πολύ τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών των νοσοκομείων και είναι σημαντικό – να παρακαλέσω και πάλι – όταν έχουμε θετικό rapid δεν χρειάζεται να πάμε στο νοσοκομείο για PCR.
Μπορούμε να κάνουμε rapid test σε οποιαδήποτε δομή και να μην πιέσουμε τα νοσοκομεία παραπάνω για πράγματα που δεν χρειάζονται» συμπλήρωσε.
«Έκρηξη» στις διαγνώσεις και τις εισαγωγές στα νοσοκομεία
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ σήμερα, Τετάρτη 5 Ιανουαρίου, καταγράφεται ρεκόρ νέων εισαγωγών στα νοσοκομεία.
Σε ένα 24ωρο σημειώθηκαν 641 εισαγωγές ασθενών (ημερήσια μεταβολή +41.81%), όταν ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 462 ασθενείς.
Ενδεικτική είναι η κατάσταση στις ΜΕΘ των νοσοκομείων της Θεσσαλονίκης.
Όπως ανέφερε η Μίνα Γκάγκα, πλέον 9 στα 10 κρούσματα ανήκουν στην παραλλαγή της Όμικρον και στη χώρα μας.
Για την πορεία της πανδημίας μίλησε και ο Γκίκας Μαγιορκίνης, μέλος της επιτροπής εμπειρογνωμόνων.
«Ο συνολικός αριθμός των νέων διαγνώσεων στην επικράτεια έδειξε «εκρηκτική» αύξηση της τάξεως του 290%, ωστόσο ο αριθμός των θανάτων δείχνει σταθεροποίηση, καθώς καταγράφηκε μικρή μείωση της τάξης του 1%», ανέφερε ο επίκουρος καθηγητής επιδημιολογίας.
Πρόσθεσε ότι η πίεση στο σύστημα υγείας παραμένει υψηλή, με αύξηση στις εισαγωγές και σταθεροποίηση ωστόσο στους σκληρούς δείκτες.
Από την πλευρά του, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών, Στέλιος Πέτσας, μίλησε για το άνοιγμα των σχολείων λέγοντας ότι δεν απασχολεί τόσο ο αριθμός των κρουσμάτων όσο η πίεση στο ΕΣΥ.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ