Κλειστή από χθες (16/3) παραμένει η δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα της Ελλάδας, αυτή των Σερβιών στην Κοζάνη, με τους κατοίκους της περιοχής να εκφράζουν την έντονη ανησυχία για το τι θα συμβεί από εδώ και στο εξής, αφού η γέφυρα αυτή αποτελούσε τον απόλυτο συνδετικό κρίκο για την περιοχή.
Οι κάτοικοι της περιοχής νιώθουν πλέον αποκομμένοι και ανησυχούν έντονα, καθώς η γέφυρα αυτή συνδέει τον Βελβεντό και τα Σέρβια, με την Κοζάνη. Αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη γέφυρα της Ελλάδας, μετά από αυτή του Ρίου-Αντιρρίου, με μήκος 1.372 μέτρα, ενώ είναι μέρος της Εθνικής Οδού Κοζάνης – Λάρισας και συνδέει τη δυτική Μακεδονία με την Κεντρική και Νότια Ελλάδα.
Σημειώνεται πως η γέφυρα έχει δοθεί στην κυκλοφορία από το 1975 και περνάει πάνω από την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου, εξυπηρετώντας τους κατοίκους, που πλέον βρίσκονται σε δυσχερή θέση, καθώς οι μετακινήσεις τους δε θα είναι εύκολες.
Μετά από απόφαση του Περιφερειάρχη, η γέφυρα πλέον κλείνει:
«Η Περιφερειακή Αρχή, με μέλημα την ασφάλεια των πολιτών της, προβαίνει σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες αρμοδιότητάς της, ακολουθώντας τις υποδείξεις ειδικών επιστημόνων και των Υπηρεσιών της. Με αυτά τα κριτήρια, αποφασίστηκε και η ολική απαγόρευση κυκλοφορίας στην Υψηλή Γέφυρα Σερβίων, από το βράδυ της 16ης Μαρτίου.
Όλοι εργαζόμαστε ασταμάτητα για την όσο το δυνατόν μικρότερη ταλαιπωρία των συμπολιτών μας και την ελαχιστοποίηση των οικονομικών συνεπειών για την περιοχή», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, όμως αυτό δε φαίνεται πως καλύπτει την αγωνία των κατοίκων, οι οποίοι ανησυχούν για το πότε θα είναι σε θέση να διασχίσουν ξανά τη γέφυρα.
Πώς θα κινούνται τα οχήματα
Τα οχήματα πλέον θα κινούνται από εναλλακτικές διαδρομές, οι οποίες και είναι:
Α) Η απαγόρευση κυκλοφορίας παντός είδους οχήματος, στην Εθνική Οδό Κοζάνης-Λάρισας, από τη Χ/Θ 18+900 έως τη Χ/Θ 20+300 (Υψηλή Γέφυρα Σερβίων), λόγω εκτέλεσης εργασιών ενίσχυσης της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων που βρίσκεται στην Εθνική Οδό Κοζάνης – Λάρισας και μετά από Απόφαση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Αστυνομίας Κοζάνης.
B) Η κυκλοφορία των οχημάτων να διεξάγεται, ακολουθώντας ένα εκ των τεσσάρων κάτωθι ενδεικτικώς αναφερόμενων δρομολογίων:
- Από Αθήνα, Λάρισα κ.τ.λ., για Κοζάνη μέσω του αυτοκινητοδρόμου (Ε92) για Τρίκαλα-Καλαμπάκα, Εθνική Οδός Τρικάλων – Γρεβενών, Εγνατία Οδός προς Κοζάνη και αντιστρόφως.
- Από Αθήνα, Λάρισα κ.τ.λ., για Κοζάνη μέσω της Εθνικής Οδού Λάρισας – Κοζάνης, Ελασσόνας, Δεσκάτης, Γρεβενών, Εγνατίας Οδού για Κοζάνη και αντιστρόφως.
Από Αθήνα, Λάρισα κ.τ.λ., για Κοζάνη μέσω ΠΑΘΕ, (Αθήνα – Θεσσαλονίκη) και από κόμβο με Εγνατία Οδό (Ανισόπεδο Κόμβο Κλειδίου) προς Βέροια και Κοζάνη και αντιστρόφως. - Τα επιβατηγά αυτοκίνητα καθώς και τα λεωφορεία και φορτηγά οχήματα με μέγιστο ύψος 4 μέτρα από Αθήνα, Λάρισα για Κοζάνη από το 30ο χλμ της Ε.Ο. Κοζάνης-Λάρισας (διασταύρωση Αυλών)- Αυλές- Γούλες- Ρύμνιο- Γέφυρα Ρυμνίου- Επαρχιακή Οδός Ρυμνίου – Αιανής, Αιανή – Δημοτική Οδός Αγίου Αθανασίου, Δημοτική Οδός Αιανού, Επαρχιακή Οδός Κοζάνης-Αιανής- Κυκλικός Κόμβος εισόδου πόλεως Κοζάνης- Βατερό- Ενωτική Οδός ή Εγνατία Οδός και αντιστρόφως.
Γ) Η απαγόρευση της στάσης και στάθμευσης παντός οχήματος, στις οδούς εντός των Δημοτικών Διαμερισμάτων Ρυμνίου, Αιανής και Λευκοπηγής, που διέρχονται τα οχήματα σύμφωνα με το ενδεικτικώς αναφερόμενο 4Ο δρομολόγιο της ανωτέρω (Β) παραγράφου.
Δ) Ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας επί της Γέφυρας Ρυμνίου, ορίζεται τα 40 χλμ/ώρα, μετά την τοποθέτηση της κατάλληλης σήμανσης.
Πότε ξεκίνησαν τα προβλήματα με τη γέφυρα
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN, τα προβλήματα με τη γέφυρα ξεκίνησαν πέρυσι, όταν και εντοπίστηκε η πρώτη ρωγμή. Μετά την αυτοψία των μηχανικών όμως, ανακαλύφθηκε πως το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο. Κρίθηκε λοιπόν απαραίτητο να γίνουν αυτοψίες σε όλο το μήκος της γέφυρας και έτσι η γέφυρα έκλεισε.
Ο Πρόεδρος του ελληνικού τμήματος IABSE, Γιάννης Σιγάλας, μίλησε στην εκπομπή του OPEN, «Ώρα Ελλάδος», για το φλέγον αυτό ζήτημα, τονίζοντας:
«Η επιθεώρηση πρέπει να γίνεται σχεδόν από την αρχή. Από τη στιγμή που διαπιστώθηκε πως υπάρχει το θέμα νομίζω ότι τα πράγματα πήραν την πορεία που μπορούσαν με τις σημερινές συνθήκες, καθώς δεν είναι εύκολο ανά πάσα στιγμή να πεις πηγαίνω και φτιάχνω αυτή τη γέφυρα που είναι τόσο σημαντική.
Αυτή τη στιγμή έπρεπε να λάβουμε κάποια κατεπείγοντα μέτρα».
Σχετικά με τις γέφυρες τόνισε πως «αυτές πρέπει να ελέγχονται ανά διαστήματα, ειδικά όσο πιο παλιά είναι».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ