Να απολύσει 10.000 υπαλλήλους, περίπου το 13% του εργατικού της δυναμικού, σχεδιάζει η Meta, στην οποία ανήκει το Facebook και το Instagram, όπως ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία.
Σε μία χρονιά που ο ιδρυτής της, Μαρκ Ζάκερμπεργκ , έχει χαρακτηρίσει «έτος αποτελεσματικότητας», οι απολύσεις θα ξεκινήσουν από την ομάδα προσλήψεων αυτή την εβδομάδα, ενώ η αναδιάρθρωση των τεχνολογικών και επιχειρηματικών ομάδων θα ακολουθήσει τον Απρίλιο και τον Μάιο, όπως ανέφερε ο ίδιος σε υπόμνημα του, που αναρτήθηκε στον ιστότοπο της εταιρείας.
Σύμφωνα με τους New York Times, πρόκειται για τον δεύτερο γύρο περικοπών της εταιρείας μέσα σε έξι μήνες, καθώς τον περασμένο Νοέμβριο η Meta είχε απολύσει πάνω από 11.000 υπαλλήλους.
Περικοπές πάνω στις απολύσεις
Παράλληλα, η Meta σχεδιάζει να καταργήσει περίπου 5.000 θέσεις εργασίας που δεν έχουν ακόμη καλυφθεί, όπως αποκάλυψε ο Ζάκερμπεργκ . «Αυτό θα είναι δύσκολο και δεν υπάρχει τρόπος να το αποφύγουμε», έγραψε ο ίδιος χαρακτηριστικά.
Παλαιότερα, η εταιρεία έκανε μπαράζ προσλήψεων, καθώς η γκάμα των εφαρμογών της, στην οποία περιλαμβάνεται και το WhatsApp, αποκτούσε ολοένα και μεγαλύτερη δημοφιλία, ωστόσο πλέον ο Ζάκερμπεργκ διώχνει υπαλλήλους με «ιλιγγιώδεις ρυθμούς».
Η πανδημία του κορωνοϊού έφερε «εκτόξευση» της επισκεψιμότητας μέσω κινητών τηλεφώνων, οδηγώντας σε ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη, με τη Meta να έχει πέρυσι 87.000 εργαζόμενους πλήρους απασχόλησης.
Καθώς όμως η παγκόσμια αγορά άρχισε πέρυσι να εξασθενεί και οι αγορές ψηφιακής διαφήμισης συρρικνώθηκαν, ο Ζάκερμπεργκ επιχείρησε να προσαρμοστεί, περιορίζοντας τα προνόμια των εργαζομένων και μετά τις απολύσεις του Νοεμβρίου, άφησε να εννοηθεί ότι θα ακολουθήσουν περαιτέρω περικοπές.
Μεγάλες προκλήσεις
Μάλιστα, σε μια σύσκεψη για την κερδοφορία της επιχείρησης τον Φεβρουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος δήλωσε ότι δεν ήθελε η εταιρεία να είναι «υπερπλήρης» με ένα στρώμα μεσαίας διοίκησης από «μάνατζερ που διαχειρίζονται μάνατζερ».
Στην ίδια συνάντηση ο ίδιος είχε πει πως αναλαμβάνει την ευθύνη για τις περσινές απολύσεις, κατηγορώντας τον εαυτό του για τον «ζήλο του για στελέχωση, όταν η χρήση των πλατφορμών κορυφώθηκε στην αρχή της πανδημίας».
Η Meta είναι αντιμέτωπη με πολλές προκλήσεις στην παρούσα φάση, καθώς εκτός από τη συρρίκνωση της ψηφιακής διαφήμισης, οι αλλαγές της Apple στην προστασία των προσωπικών δεδομένων στο λειτουργικό σύστημα κινητών τηλεφώνων της, έχουν περιορίσει τη δυνατότητα της Meta να συλλέγει δεδομένα για τους χρήστες iPhone για στοχευμένες διαφημίσεις.
Την ίδια στιγμή, αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από το TikTok, το οποίο έχει εκτοξεύσει τη δημοτικότητά του τα τελευταία χρόνια, ιδίως στις νεότερες ηλικίες.
Η Meta πασχίζει να οδηγήσει τους χρήστες της στο αναπτυσσόμενο metaverse, που ο Ζάκερμπεργκ θεωρεί «το μέλλον» των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης, όραμα στο οποίο η εταιρεία του δαπανά δισεκατομμύρια δολάρια, ωστόσο, τους τελευταίους μήνες, το κοινό έχει αντ’ αυτού στραφεί στα chatbots, τα οποία βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Υπενθυμίζεται πως η Meta έχει επενδύσει για χρόνια στην τεχνητή νοημοσύνη (A.I.), αλλά το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν βρίσκεται στο κέντρο της όλης συζήτησης για την τεχνολογία και το μέλλον της.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ