Για σημαντική εξέλιξη αναφορικά με την ολοκλήρωση του έργου κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης ενημέρωσε τη Βουλή ο Υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός, Γιώργος Καραγιάννης.
Πρόκειται για την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης της «Αττικό Μετρό» με την κοινοπραξία «Ακτωρ-Webuild-Ηitachi Rail STS-Hitachi Rail» συνολικού ύψους 45,3 εκατ. Ευρώ.
Είναι η τέταρτη κατά σειρά συμπληρωματική σύμβαση για το μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία κρίθηκε απαραίτητη λόγω της αλλαγής σχεδιασμού για τον σταθμό της Βενιζέλου, με την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων και τη συνέχιση των αρχαιολογικών ερευνών.
Η νέα συμπληρωματική σύμβαση του μετρό Θεσσαλονίκης, που έχει βάλει νέο ορόσημο παράδοσης, τον Δεκέμβριο του 2023 θα καλύψει τρεις βασικούς τομείς:
- Τις υπόλοιπες αρχαιολογικές ανασκαφές και εργασίες ανάδειξης των ευρημάτων βάσει προηγούμενης υπουργικής απόφασης της υπουργού Πολιτισμού κ. Λίνας Μενδώνη συνολικής αξίας 16.650.000 εκατ. ευρώ.
- Τις διαφοροποιημένες μελέτες και εργασίες κατασκευής του σταθμού της Βενιζέλου, ο οποίος επανασχεδιάζεται προϋπολογισμού 13.000.000 ευρώ.
- Τη φύλαξη και συντήρηση των αρχαιολογικών ευρημάτων του έργου, τις μελέτες και εργασίες ανάδειξής τους πέραν της Βενιζέλου και την επανατοποθέτησή τους στους σταθμούς «Αγία Σοφία» και «Διασταύρωση Συντριβάνι» και όσες εργασίες απαιτούνται καθώς και τις μελέτες αναστήλωσης του μνημείου Χαμζά Μπέη που θα αποζημιωθούν στο σύνολό τους κατά 15.700.000 ευρώ.
Για το μετρό της Θεσσαλονίκης έχουν προηγηθεί άλλες τρεις συμπληρωματικές συμβάσεις αξίας 41.800.000, 25.000.000 και 17.827.524 ευρώ αντίστοιχα χωρίς να έχει ολοκληρωθεί το έργο των αρχαιολογικών ερευνών.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ