Στη Θεσσαλονίκη θα βρίσκεται σήμερα (18/5) ο Κυριάκος Μητσοτάκης για την προεκλογική του ομιλία που θα πραγματοποιηθεί στο Παλέ ντε Σπορ (και όχι τελικά στο Λιμάνι, λόγω καιρού) στις 19.30.
Νωρίτερα, πάντως, το πρωί, όπως ο ίδιος ο πρωθυπουργός είχε προαναγγείλει από τη συνέντευξη που παραχώρησε στο The 2Night show και τον Γρηγόρη Αρναούτογλου, θα δώσει το παρών στην δοκιμαστική διαδρομή του Μετρό Θεσσαλονίκης, από το Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι και το Αμαξοστάσιο στην Πυλαία.
Πρόκειται για μια συμβολική κίνηση από τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, που προτάσσει την ολοκλήρωση του Μετρό ως μια πολύ σημαντική εξέλιξη, ειδικά μάλιστα από τη στιγμή, που όπως λένε κυβερνητικής πηγές, ο σταθμός Βενιζέλου με την επανατοποθέτηση των αρχαίων ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ.
Σύμφωνα με όσα έχουν προαναγγελθεί, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα είναι και ο ίδιος σε όλη τη διαδρομή και αμέσως μετά θα κάνει δηλώσεις για το Μετρό και την παράδοσή του, που τοποθετείται χρονικά στα τέλη του 2023, αρχές του 2024.
Ζήτημα η λειτουργία, αναμένονται με αγωνία οι ανακοινώσεις
Ενα σημαντικό ζήτημα που εχει προκύψει, πάντως, έχει να κάνει με την λειτουργία του Μετρό και όχι με την παράδοση του έργου, καθώς ακόμη κι αν το έργο παραδοθεί από την «Αττικό Μετρό» εντός του χρονοδιαγράμματος, θα πρέπει να αρχίσει η λειτουργία του από άλλη εταιρία, που θα προκύψει με νέο διαγωνισμό.
Μάλιστα, σύντομα αναμένεται να προκύψει η ανάδοχος που με ΣΔΙΤ 11 ετών (σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα) θα αναλάβει τον τομέα της λειτουργίας και διαχείρισης.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, δύο σχήματα έχουν καταθέσει ενδαφέρον. Επικεφαλής του πρώτου σχήματος είναι η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ και του δεύτερου η ΑΤΜ, που έχει αναλάβει τα δίκτυα Μετρό σε Μιλάνο και Κοπεγχάγη.
Παράλληλα είναι γνωστό ότι τροπολογία για να μπορέσει να λειτουργησει το μετρό Θεσσαλονίκης αμέσως μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής του έχει καταθέσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών με στόχο – όπως επισημαίνεται – την άμεση λειτουργία του μετρό μετά την κατασκευαστική περίοδο.
Δηλαδή, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ μπορεί να αναθέτει στον ανάδοχο του βασικού έργου του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης, πρόσθετες υπηρεσίες εμπορικής λειτουργίας του μετρό και συντήρησης του δικτύου του για χρονική διάρκεια που δεν υπερβαίνει τα 2 χρόνια από την ημερομηνία ολοκλήρωσης του Βασικού ‘Εργου και δικαίωμα παράτασης για ακόμα ένα έτος.
Επ΄αυτού είναι πιθανό να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις σήμερα από τον Μητσοτάκη, όπως επίσης και για την επέκταση προς Καλαμαριά.
Επίσκεψη στο Αμαξοστάσιο
Εντωμεταξύ, πολυμελής αντιπροσωπεία του ΤΕΕ/ΤΚΜ με επικεφαλής τον Πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής κ. Γιώργο Τσακούμη, επισκέφθηκε χθες το Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Πυλαία, όπου ξεναγήθηκε από τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό κ. Νίκο Ταχιάο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Νίκο Κουρέτα.
Οι διοικούντες την Αττικό Μετρό υπογράμμισαν την πεποίθησή τους για την πιστή τήρηση του χρονοδιαγράμματος παράδοσης του έργου προς λειτουργία στην καταληκτική ημερομηνία της 31ης Δεκεμβρίου 2023.
Επισημάνθηκαν τα εξής:
- Το έργο θα παραδοθεί ολοκληρωμένο στις 31 Δεκεμβρίου 2023 ώστε να είναι δυνατή η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του, με όλες τις πιστοποιήσεις που θα εξασφαλίζουν στον χρήστη τη βεβαιότητα πως χρησιμοποιεί ένα απολύτως ασφαλές αυτόματο Μετρό.
- Η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου στη Θεσσαλονίκη, ήδη αποτελεί το νέο ρεκόρ της «Αττικό Μετρό ΑΕ», με συνολικό χρόνο περάτωσης των εκσκαφών και σκυροδετήσεων τους 9 μήνες. Στη Βενιζέλου, αυτήν την εβδομάδα τελειώνει η σκυροδέτηση των πλακών στο κεντρικό τμήμα του σταθμού, ενώ έχει εγκατασταθεί και η σιδηροδρομική επιδομή και τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιηθεί η πρώτη δοκιμαστική διέλευση συρμού.
Ξεκινά στις αμέσως προσεχείς ημέρες και η επάνοδος των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου ώστε να επανατοποθετηθούν ακριβώς στα σημεία που είχαν εντοπιστεί. - Κατά την λειτουργία του μετρό προβλέπεται πως για κάθε τρεις συρμούς που θα κινούνται στην γραμμή, ο ένας θα καλύπτει την διακλάδωση από και προς Νέα Ελβετία και οι άλλοι δύο τη διακλάδωση από και προς Καλαμαριά. Η συχνότητα θα αυξηθεί πολύ σύντομα όμως, καθώς ήδη έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την προμήθεια 15 ακόμα συρμών των οποίων η παράδοση θα ξεκινήσει στα τέλη του 2024.
- Κάθε συρμός θα έχει χωρητικότητα 450 ατόμων και η συχνότητα των δρομολογίων ανά κατεύθυνση σε ώρα αιχμής θα είναι ενάμιση λεπτό.
- Τον Ιούνιο ξεκινά η τοποθέτηση των εκδοτηρίων και των πυλών ακύρωσης εισιτηρίων.
- Ήδη εξελίσσονται οι απαραίτητες μελέτες σκοπιμότητας για τη χάραξη της επέκτασης του Μετρό βορειοδυτικά και προς το αεροδρόμιο με στόχο να εξασφαλιστούν πόροι για το εγχείρημα και κατά την τρέχουσα χρηματοδοτική περίοδο.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ