Απαντήσεις για την τραγωδία των Τεμπών σε ανθρώπους που επιβίωσαν από τη μοιραία σύγκρουση των τρένων στις 28 Φεβρουαρίου δίνει, μιλώντας στους «Πρωταγωνιστές» και τον Σταύρο Θεοδωράκη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ξεκινώντας τη συνέντευξη, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι η τραγωδία των Τεμπών ήταν ένα συμβάν που δεν θα έπρεπε να συμβεί. «Είναι αδιανόητο ότι δύο τρένα θα κινούνται στην ίδια ράγα με αντίθετη κατεύθυνση και συνέχισε ως εξής:
«Ήταν η στιγμή που η χώρα ήρθε με αντιμέτωπη με διαχρονικές παθογένειες που έχουν υποχρέωση δραστικά να περιορίσουμε».
Αναλυτικά οι κυριότερες τοποθετήσεις του:
Έχει κάθε λόγο να φοβάται και να ανησυχεί» απάντησε σε ερώτηση της Ευδοκίας Τσαγκλή, που τραυματίστηκε στο δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά συμπληρώνει ότι θα πρέπει κι εκείνη να «βάλει πλάτη», για ν’ αλλάξουν όλα.
Μέσα από αυτήν την τραγωδία αναδείχθηκε η δυνατότητα να λειτουργήσει γρήγορα και να λειτουργήσει το κατεπείγον. Και το κατεπείγον ήταν να σώσουμε ζωές. Μετά δυστυχώς η εξαιρετικά μακάβρια αποστολή του εντοπισμού και της ταυτοποίησης των σορών.
Δεν υπήρχε κάτι εύφλεκτο στο εμπορικό τρένο. Η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που προκάλεσε την ανάφλεξη. Δεν υπήρχε τίποτα ύποπτο στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Θα πάρει καιρό για να αισθανθούμε ανέμελοι μπαίνοντας στο τρένο. Όλοι μπορούσαμε να δούμε τους εαυτούς μας και τα παιδιά μας ανάμεσα στα θύματα.
Όλοι θέλουμε να μάθουμε την αλήθεια. Θα φροντίσουμε να μάθουμε τι συνέβη. Όχι μόνο εκείνο το βράδυ, αλλά πως φτάσαμε ως εδώ.
Οι διοικήσεις των Hellenic Train και ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν απομακρυνθεί όπως και ο υπουργός Μεταφορών. Οι άνθρωποι που διοικούσαν ήταν άνθρωποι ικανοί, δεν ήταν κομματικές επιλογές. Έχω αποδείξει ότι δεν μου αρέσουν οι κομματικοί διορισμοί.
Αν θέλουμε να διεκδικήσουμε καλά στελέχη θα είμαστε και αποφασισμένοι να πληρώσουμε περισσότερο στο Δημόσιο χωρίς να κατηγορούμαστε από την αντιπολίτευση για «Golden Boys». Δεν μπορούμε να συζητάμε για αξιόλογα στελέχη με εξευτελιστικούς μισθούς.
Και τα δύο μεγάλα κόμματα, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ κινήθηκαν στη λογική του κομματικού κράτους. Βρέθηκα αντίπαλος σε αυτό. Πάλεψα για την αξιολόγηση στο Δημόσιο και ήμουν ο πρώτος που έλεγξε το πώς γίνονταν τα πειθαρχικά συμβούλια στο Δημόσιο και είχα το μεγάλο μέρος της κοινής γνώμης απέναντί μου.
Θα συζητήσουμε με τη Hellenic Train και την ιταλική Κυβέρνηση για μια καλύτερη συμφωνία.
«Ο ΟΣΕ η μεγάλη τρύπα του Ελληνικού Δημοσίου»
Ο ΟΣΕ υπήρξε διαχρονικά -και επί ημερών Νέας Δημοκρατίας- η μεγάλη «τρύπα» του Ελληνικού Δημοσίου. O ΟΣΕ ήταν ένα πάρα πολύ βολικό «μαγαζί» για να στήνονται εργολαβίες από διάφορους για έργα, τα οποία ήταν υπερκοστολογημένα, για έργα τα οποία δεν ολοκληρώνονταν.
Είναι επίσης εξίσου βέβαιο ότι το έργο δεν πρόφτασε να ολοκληρωθεί επί των ημερών μας.
Αυτό το οποίο νομίζω ότι ενοχλεί και θυμώνει τους πολίτες σε αυτήν την -άχαρη τελείως- αντιπαράθεση είναι να προσπαθούν κάποιοι όχι απλά να επιμερίσουν ευθύνες, αλλά να λένε περίπου ότι τα τρένα λειτουργούσαν μια χαρά μέχρι τον Ιούλιο του ‘19 και ήρθαμε εμείς και τα διαλύσαμε.
Δε μπορούμε επιτέλους να συμφωνήσουμε ότι όλοι έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης;
«Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε»
Είναι απολύτως βέβαιο ότι το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε στη Λάρισα από τον Νοέμβριο του ‘22.
Αυτό το οποίο πρέπει να καταλάβουμε είναι γιατί ο σταθμάρχης ο συγκεκριμένος δεν το χρησιμοποίησε.
Δείτε τη συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη:
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ