Υπεγράφη σήμερα (17/2) η σύμβαση κατασκευής του τμήματος Μπράλος-Άμφισσα, του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και ξεκινά να υλοποιείται ένα πολύ σημαντικό έργο. Με την ολοκλήρωσή του, θα μπορεί κάποιος να ταξιδέψει οδικώς από τη Λαμία στην Πάτρα σε λιγότερο από μιάμιση ώρα, χωρίς να περάσει από την Αττική!
Το παρών στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσαν, ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γιάννης Τσακίρης, ο Γραμματέας της ΚΟ της Νέας Δημοκρατίας και βουλευτής Φωκίδας, Γιάννης Μπούγας, οι βουλευτές Φθιώτιδας της Νέας Δημοκρατίας, Γιώργος Κοτρωνιάς και Έλενα Μακρή-Θεοδώρου, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Φάνης Σπανός, η Γενική Γραμματέας Υποδομών, Μαρία- Έλλη Γεράρδη.
Τη σύμβαση υπέγραψαν εκ μέρους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο Διευθυντής της Ειδικής Υπηρεσίας Δημοσίων Έργων Κατασκευής και Συντήρησης, Δημήτρης Αναγνώπουλος και εκ μέρους της αναδόχου εταιρείας ΑΒΑΞ, ο Διευθύνων Σύμβουλος, Κωνσταντίνος Μιτζάλης.
Κώστας Καραμανλής: «Πιο κοντά η νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία»
«Είναι μεγάλη η χαρά μου που σας υποδέχομαι σήμερα στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Και ακόμη μεγαλύτερη που, σήμερα, φτάνουμε στην υπογραφή της σύμβασης κατασκευής «Μπράλος-Άμφισσα». Διότι προστίθεται ένα ακόμη κομμάτι στο συνολικό χάρτη του οδικού δικτύου της χώρας. Διότι και αυτό το έργο επιβεβαιώνει το κεντρικό μας σύνθημα, που όμως είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς: “Η Ελλάδα αλλάζει”».
Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, το «Μπράλος-Άμφισσα», μήκους περίπου 24 χιλιομέτρων, με 2 σήραγγες, 7 γέφυρες, και 6 ισόπεδους κόμβους, αφορά την κατασκευή του τμήματος από τον Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς, και από τον ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη ως την Άμφισσα.
Επίσης, «το έργο αυτό είναι τμήμα του διαγώνιου άξονα «Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο», ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι του Ε65, που συνδέει την ΠΑΘΕ με την Ιονία Οδό και φέρνει πιο κοντά τη νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και τη Μακεδονία».
Επισήμανε, δε, ότι: «Μειώνει το χρόνο της διαδρομής από Πάτρα και Αντίρριο ως τη Λαμία. Δηλαδή, είναι ένα έργο που θα αλλάξει εντελώς τις οδικές μεταφορές και μετακινήσεις. Γιατί, όχι μόνο θα επιτρέψει την ταχύτερη μετακίνηση από τη Στερεά Ελλάδα και τη Θεσσαλία απευθείας προς τη Δυτική Ελλάδα, αλλά και θα συνδέσει το λιμάνι της Πάτρας με αυτό του Βόλου. Και θα αναβαθμίσει τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου».
Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, όλα αυτά σημαίνουν: «Καλύτερη και ευκολότερη καθημερινότητα για χιλιάδες πολίτες. Νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης για τα βόρεια παράλια του Κορινθιακού και του Πατραϊκού κόλπου. Αλλά και νέα, σημαντική οικονομική προοπτική. Για όλη τη χώρα και ιδίως – φυσικά – για την ευρύτερη περιοχή».
Όσον αφορά το έργο, ο κ. Καραμανλής είπε ότι το κόστος κατασκευής φτάνει, σχεδόν, τα 260 εκατομμύρια, είναι συγχρηματοδοτούμενο από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 54 μήνες.
Γιάννης Οικονόμου: «Συνδέουμε τη Νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά Ελλάδα»
Ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Κυβερνητικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Φθιώτιδας, Γιάννης Οικονόμου, δήλωσε για το σημαντικό αυτό έργο: «Η υπογραφή της σύμβασης για το Μπράλος-Άμφισσα αποδεικνύει ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας με συντονισμένες ενέργειες κάνει πράξεις τις δεσμεύσεις που ανέλαβε.
Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο που θα συνδέσει την ελληνική Περιφέρεια και θα αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά του στην περιοχή μας, στον τόπο μας, και θα μείνει κληρονομιά στις επόμενες γενιές.
Πρακτικά, θα συνδέσει τη Νοτιοδυτική Ελλάδα με την Κεντρική Στερεά Ελλάδα, μειώνοντας σημαντικά τη χιλιομετρική απόσταση και το χρόνο ταξιδιού.
Το Μπράλος-Άμφισσα αναμένεται να κάνει πιο ασφαλή τη διαδρομή τόσο για τους διερχόμενους οδηγούς, όσο και για τους κατοίκους της περιοχής.
Θα δώσει πρόσθετη αναπτυξιακή διάσταση στον τόπο μας, επιβεβαιώνοντας τον σημαντικό ρόλο που μπορεί να παίξει η Λαμία ως διαμετακομιστικό κέντρο πανελλήνιας και πανευρωπαϊκής κλίμακας.
Θα ενισχύσει τις οικονομικές προοπτικές της περιοχής, αλλά και των γειτονικών νομών, προσφέροντας νέες δυνατότητες τουριστικής ανάπτυξης, ενισχύοντας τη θέση της περιοχής μας ως πόλο έλξης και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ