Ο… παίζων χάνει και ο.. ρυπαίνων πληρώνει.
Κάπως έτσι θα μπορούσε να τεθεί το θέμα με τους επικίνδυνους ρύπους στην Αθήνα και την εκτόξευσή τους που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Αν, μάλιστα, συνδυαστεί με την παράλληλη αύξηση της κίνησης στους δρόμους, η λήψη επιπλέον μέτρων καθίσταται αναπόφευκτη και η επιβολή Πράσινου Τέλους για τα ρυπογόνα οχήματα πάρα πολύ πιθανή.
Μπορεί ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής αλλά και ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, να διαψεύδουν την πιθανότητα επιβολής Περιβαλλοντικού Τέλους Διέλευσης, όμως, το παράδειγμα της θέσπισής του σε πάρα πολλές ευρωπαϊκές πόλεις που οδήγησε στη μείωση τόσο των ρύπων όσο και του κυκλοφοριακού ζητήματος, είναι ένα ζήτημα που η κυβέρνηση δεν γίνεται να το προσπεράσει ως επιλογή για την Αθήνα.
Τι αναφέρουν οι Συγκοινωνιολόγοι
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων κ. Παναγιώτης Παπαντωνίου μιλώντας στο ραδιόφωνο του Alpha 989 σχετικά με την πρόταση εφαρμογής των διοδίων ξεκαθάρισε ότι είναι παραπλανητικό να μιλάμε για διόδια και επισήμανε ότι:
«Ακούσαμε αυτή την πρόταση, να εξεταστεί δηλαδή το πώς θα μπορούσαμε να πάμε σε ένα νέο σύστημα εφαρμογής του Δακτυλίου.
Θεωρούμε ότι είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Και εμείς ως σύλλογος εκτιμούμε ότι χρειάζεται μια πιο μοντέρνα έκδοση του Δακτυλίου. Είναι παραπλανητικό το να μιλάμε για ”διόδια”.
Δεν θα υπάρχουν στην πραγματικότητα διόδια, δηλαδή μπάρες που θα εμποδίζουν και θα ελέγχουν την είσοδό μας στο κέντρο. Αυτό γινόταν πριν αρκετές δεκαετίες σε κάποιες ευρωπαϊκές πόλεις. Τώρα πια δεν χρησιμοποιείται. Η τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο πολύ που μπορούμε πλέον να το ρυθμίσουμε με μια εφαρμογή (application), όπως γίνεται για παράδειγμα με την ελεγχόμενη στάθμευση.
Ετσι, με την εφαρμογή αυτή πληρώνουν ένα μικρό αντίτιμο όταν επιθυμούν να παρκάρουν σε θέση ελεγχόμενης στάθμευσης. Αντίστοιχα, εκτιμώ, θα εφαρμοστεί και στον νέο Δακτύλιο. Θα υπάρχει είτε ημερήσιο, είτε μηνιαίο, είτε ετήσιο αντίτιμο. Το οποίο θα πρέπει να προσδιορίζεται με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά».
Οσον αφορά στο κόστος εισόδου στο νέο μελλοντικό Δακτύλιο ο κ. Παπαντωνίου τόνισε ότι πρέπει να ληφθούν υπόψη άλλες παράμετροι, όπως το πόσο ρυπογόνο είναι ένα όχημα, αλλά και η οικονομική κατάσταση του ιδιοκτήτη του οχήματος, ώστε να μην επιβαρυνθούν τα πιο αδύναμα νοικοκυριά.
«Η Ελλάδα βγαίνει από μια 20ετία μεγάλης οικονομικής κρίσης και έχουμε πολύ λίγα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Πρέπει αυτό να ληφθεί υπόψη, όπως και το εισόδημα του καθενός. Επίσης θα πρέπει να τεθεί επί τάπητος και η κίνηση εκτός των ωρών αιχμής.
Δηλαδή, όποιος μπαίνει στην Αθήνα εκτός των ωρών αιχμής να μην πληρώνει κόμιστρο, ή να πληρώνει ένα μικρό αντίτιμο.»
Πάντως ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων εκτιμά ότι: «Είναι αδύνατο να εφαρμοστεί ένας νέος τύπος Δακτυλίου, όπως τα διόδια, σε ένα πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Θα πρέπει να γίνουν μελέτες βιωσιμότητας, να βρεθεί μια ισορροπία, να δούμε πώς θα εφαρμοστεί. Εκτιμώ ότι για ένα αρκετά μεγάλο διάστημα θα κινηθούμε με το σύστημα μονών ζυγών»…
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ