Μιλώντας στο ρ/σ Metropolis και την εκπομπή «Παρέμβαση» ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας έδωσε συγκεκριμένες απαντήσεις για σημαντικά ζητήματα της πόλης, όπως τα χρέη των εταιριών ενέργειας προς την δημοτική αρχή, την Πλατεία Ελευθερίας, τα πάρκινγκ, τους δρόμους, αλλά και έργα της πόλης.
Αρχικά έκανε λόγο για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Δήμοι λόγω της ενεργειακής κρίσης:
«Υπάρχει αυξανόμενο ενεργειακό κόστος, το κόστος των υλικών, των έργων, ακόμη και οι πλαστικές σακούλες που παίρνουμε, όλες οι τιμές αναθεωρούνται. Από το φυσικό άεριο και το ρεύμα στα σχολεία, στους χώρους του Δήμου. Ήδη είναι τριπλάσιο από το αντίστοιχο περσινό. Ο Δήμος φυσικά θα φροντίσει ώστε να υπάρχει άεριο, θέρμανση όπου χρειάζεται. Οι συνθήκες για τον δημότη θα είναι οι καλύτερες για να παρέχουμε την παιδεία».
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο ζήτημα των χρεών των εταιριών ενέργειας:
«Ο Δήμος Θεσσαλονίκης έρχεται σε συνεργασία με 19 διαφορετικούς παρόχους. Στείλαμε ένα ωραιότατο εξώδικο σε όλους, διότι αυτές οι εταιρίες εισπράττουν χρήματα και δεν αποδίδουν στο Δήμο αυτά που οφείλουν να αποδώσουν. Ενα 75% ανταποκρίθηκε. Με τις νομικές κινήσεις αυτές εισπράξαμε ένα σημαντικό ποσό, το οποίο το είχαμε προϋπολογίσει.
Η μόνη εταιρία που έχει πληρώσει είναι η ΔΕΗ. Υπάρχει εταιρία που δεν έχει κάνει καμία εκκαθάριση. Το ποσό ανέβηκε στα 2,2 εκ. και σε 60 μέρες πρέπει να καταβάλουν τα τέλη. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης ίσως είναι και ο μόνος που τα έχει μειώσει στο 30%. Είναι μια ελάφρυνση στο συνολικό Αρμαγεδδώνα που βιώνουν οι δημότες.
Η κάθε εταιρία πρέπει να αποδίδει με βάση την εκκαθάριση από το τι έχει πληρώσει ο καταναλωτής. Πολλές εταιρίες δεν το καταβάλλουν. Πρέπει να πιεστούν οι εταιρίες και να το κάνουν».
«Πλατεία Ελευθερίας με μηδενικό κόστος»
Στο σημαντικό θέμα της ανάπλασης της Πλατεία Ελευθερίας ο κ. Ζέρβας σημείωσε:
«Οι προθέσεις μου είναι πεντακάθαρες: Να διεκδικήσει η πόλη τη δυνατότητα να κατασκευαστεί ένας υπόγειος σταθμός αυτοκινήτων. Στην επιφάνεια της πλατείας να δημιουργηθεί ένα πάρκο μνήμης για τους συμπολίτες μας Εβραίους που μεταφέρθηκαν από εκεί στα στρατόπεδα συγκέντρωσης τα μαύρα χρόνια της ναζιστικής κατοχής.
Αυτό προχωρά με βάση τη μελέτη βιωσιμότητας που παραγγείλαμε. Αυτό αν κατασκευαστεί θα κατασκευαστεί με χρήματα του αναδόχου. Δηλαδή με μηδέν κόστος για τους δημότες και έσοδα για το Δήμο και θα έχει και καλές χρήσεις. Στο μεσοδιάστημα μέχρι να δούμε αν θα έχει όφελος για τον κατασκευαστή και τον διαχειριστή, το παραδώσαμε προσωρινά για στάθμευση. Γύρω στα 150.000 αυτοκίνητα έχουν εξυπηρετηθεί το τελευταίο διάστημα. Η μελέτη είναι στις τελευταίες διορθώσεις.
Δεν θα υπάρχει κάνενα πρόβλημα με τη θάλασσα. Είμαι μηχανικός. Υπόγεια έργα μπορούν να γίνουν. Παραδίπλα σε ένα άλλο έργο που έγινε είχε δύο υπόγεια πάρκινγκ».
Για τις προθέσεις σε ό,τι αφορά στο χώρο της Διεθνούς Έκθεσης και τις θέσεις πάρκινγκ:
«Και στην έκθεση μπορεί να γίνει υπόγειος σταθμός αυτοκινήτων. Στους Σταύλους Παπάφη θα γίνει υπόγειος σταθμός τουλάχιστον 120 θέσεων, στο νέο γήπεδο της Τούμπας θα γίνουν 700 θέσεις πάρκινγκ. Ποτέ δεν άλλαξα τις απόψεις μου, κάποιοι βρίσκουν την ευκαιρία να βρίσκουν αντιθέσεις για να μην προχωρά τίποτα στην πόλη. Παρέλαβα την πλατεία ελευθερίας με λαμαρίνες και με εργολάβο που τα είχε παρατήσει».
«1 εκ. το κόστος για τη συντήρηση της νέας παραλίας»
Για τα συντριβάνια στην παραλία:
«Τα συντριβάνια στην παραλία είναι το μέρος της εργολαβίας που θα αναλάβαι τη συντήρηση της νέας παραλίας. Αλλά έχουμε εργολάβους που διστάζουν να έρθουν και να τα αναλάβουν. Όταν γίνεται ένα έργο πρέπει να εξασφαλίζεις τη βιωσιμότητα και τη συντήρησή του. Να βγάζουμε το βάρος από τη δημοτική αρχή. Να σας πω ότι η συντήρηση της νέας παραλίας έχει ετήσιο κόστος 1 εκατομμύριο ευρώ».
Για χαρτιά με πρόστιμα 20 ετών που εστάλησαν από το Δήμο:
«Χωρίς τη δική μας θέληση αναγκαζόμαστε να τα στείλουμε αυτά, γιατί υπάρχει αυτή η πίεση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τον κρατικό μηχανισμό. Μας είπαν ότι για τα πρόστιμα που μπήκαν τα τελευταία 2ο χρόνια οφείλετε ως Δήμος να στείλετε ενημέρωση. Από τους Δήμους εισπρέττεται μόνο το 10%».
Για τα Λουτρά Βασιλικών και το έργο που μπορει να γίνει στην περιοχή:
«Στο επόμενο δ.σ. θα τεθεί το θέμα. Τα Λουτρά Θέρμης ήταν ένα έσοδο για το Δήμο. Ξεκινάμε τη συνεργασία με το Δήμο Θέρμης, με το φίλο δήμαρχο Θόδωρο Παπαδόπουλο, να ξεκινήσουμε τη διαδικασία με σύμβαση παραχώρησης για να δούμε αν υπάρει δυνητικός επενδυτής και το αν υπάρχει ενδιαφέρον για επένδυση. Το κράτος έρχεται και πάλι και μας πιέζει: Αν μέχρι 30 Ιουνίου δεν έχει ξεκινήσει το έργο, τα Λουτρά πηγαίνουν σε υπερταμείο».
Τέλος, για τις ασφαλτοστρώσεις:
«Ξεκινάει από τον Απρίλιο μεγάλη εργολαβία στην Δ’ κοινότητα στην Τούμπα από τον Κήπο του Καλού μέχρι και τη Γέφυρα στο Τενεκεδένιο σχολείο. Θα πάμε σε γειτονιές μετά την ασφαλτόστρωση σε πιο κεντρικούς δρόμους«.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ