Τη διά ζώσης λειτουργία των σχολείο με ασφαλή μέτρα υγιεινής ζήτησαν οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ σε δύο ξεχωριστές συνεντεύξεις Τύπου, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τα αυξημένα κρούσματα στις εκπαιδευτικές μονάδες.
Η ΟΛΜΕ, μάλιστα, προτείνει για πρώτη φορά την «εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων μέχρι να αποκλιμακωθεί η κρίσιμη επιδημιολογική κατάσταση», εφόσον το αρμόδιο Υπουργείο «δεν προσλαμβάνει το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό», συμπληρώνοντας πως θα πρέπει να εξορθολογιστεί η ύλη στις πανελλήνιες και τις ενδοσχολικές εξετάσεις.
«Τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας και της τηλεκπαίδευσης ήταν καθοριστικά», τονίζει η ΟΛΜΕ, προσθέτοντας ότι «υπάρχουν καταγεγραμμένα μαθησιακά ελλείμματα, που πρέπει να καλυφθούν με επαναλήψεις και αναθεώρηση της ύλης, για αυτό και η Τράπεζα Θεμάτων και η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής δεν πρέπει να ισχύσουν, τουλάχιστον για φέτος».
Η ΔΟΕ αναφέρει, «πως πολλοί μαθητές στο δημοτικό δεν μπορούν καν να συμμετάσχουν στο μάθημα».
Σύμφωνα με τις Ομοσπονδίες, οι σχεδόν 4.800 προσλήψεις αναπληρωτών, που ανακοίνωσε το Υπουργείο «εκτός τους ότι ακόμα κανείς από τους εκπαιδευτικούς δεν έχει αναλάβει ακόμα καθήκοντα, θα καλύψουν κάποια από τα 8.000 λειτουργικά κενά που υπάρχουν πριν την πανδημία, όχι τα έκτακτα κενά».
Αραίωση τμημάτων και περισσότερα rapid test
Παράλληλα, μεταξύ των πάγιων αιτημάτων των εκπαιδευτικών είναι η αραίωση των τμημάτων, με τη χρήση των κενών αιθουσών των σχολικών μονάδων και δωρεάν selt και rapid test με ευθύνη του ΕΟΔΥ, «γιατί μόνο έτσι θα υπάρχει πραγματικός έλεγχος τι πραγματικά συμβαίνει», καθώς, όπως καταγγέλλει η ΔΟΕ, «πολλοί γονείς δεν κάνουν τα test, είτε γιατί τα δωρεάν σημεία διαγνωστικού ελέγχου είναι πολύ λίγα και δεν μπορούν να πληρώσουν οι ίδιοι τα rapid, είτε για πρέπει να ελεγχθούν οι ίδιοι μέσω self test που θα πληρώσουν, είτε απλώς δεν ασχολούνται».
Όσον αφορά το μέτρο 50%+1, οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι «θέτει σε κίνδυνο και τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές και τις οικογένειές τους», με τη ΔΟΕ να τονίζει ότι «είναι πολιτικό, όχι επιδημιολογικό μέτρο».
Σύμφωνα με τη ΔΟΕ αυτή τη στιγμή το 20% των μαθητών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης απουσιάζει, επηρεάζοντας την ομαλή λειτουργία των τμημάτων, «είτε γιατί νοσούν, είτε γιατί οι γονείς φοβούνται να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο λόγω των κρουσμάτων, είτε γιατί δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος των test».
Σχετικά με τις άδειες ειδικού σκοπού, οι Ομοσπονδίες κάνουν λόγο για παραδοξότητας, υπογραμμίζοντας που οι εκπαιδευτικοί «είναι ο μόνο κλάδος, που δεν αναγνωρίζονται οι ευπαθείς ομάδες και κανένα μέτρο δεν έχει ληφθεί για αυτούς, παρότι πολλοί έρχονται σε επαφή και με 500 παιδιά σε μια ημέρα, αλλάζοντας 3-4 σχολεία και 5-6 τμήματα».
Τέλος, η ΟΛΜΕ υποστηρίζει, πως το Υπουργείο Παιδείας «αρνείται κάθε διάλογο», ενώ το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) «δεν έχει δεχθεί ποτέ την ΟΛΜΕ».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ