Στο λιμάνι της Κασσιόπης, στη βορειοανατολική πλευρά της Κέρκυρας, βρίσκεται το Euroferry Olympia, το οποίο τυλίχθηκε στις φλόγες την περασμένη Παρασκευή (18/2).
Το μισοκαμένο επιβατηγό – οχηματαγωγό ρυμουλκείται με πολύ αργό ρυθμό από τα σκάφη Αλέξανδρος 5, Πρωτέας και Πλατυτέρα, ενώ έκδηλη είναι η αγωνία για τους δώδεκα αγνοούμενους, οι οποίοι ακόμη δεν έχουν δώσει σημεία ζωής.
Ένας επιπρόσθετος λόγος που δυσχεραίνεται η ρυμούλκησή του Euroferry Olympia σε ασφαλές αγκυροβόλιο είναι η κλίση που έχει πάρει, αν και πλέον ο κίνδυνος βύθισης του πλοίου δεν είναι τόσο έντονος.
Αρκετές ημέρες η πυρόσβεση του πλοίου
Όπως εκτιμάται, η επιχείρηση πλήρους κατάσβεσης προβλέπεται ότι θα διαρκέσει ημέρες, με τις έρευνες των ειδικών διασωστικών ομάδων, πάνω στο πλοίο καθώς και στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Κέρκυρας και Ερεικούσας να συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό για τον εντοπισμό των αγνοουμένων.
Άλλωστε, οι έρευνες διεκόπησαν προσωρινά χθες (19/2) βράδυ, λόγω του σκότους αλλά και των εξαιρετικά υψηλών θερμοκρασιών, οι οποίες έφταναν τους 500-600 βαθμούς Κελσίου πάνω στο Euroferry Olympia.
Στην έρευνα για τους αγνοούμενους, εκτός από την 5η ΕΜΑΚ, συμμετέχει ειδική ναυαγοσωστική ομάδα, αποτελούμενη από δεκατέσσερις ναυαγοσώστες των εταιρειών MEGATUGS και SMIT Salvage.
Όπως εκτιμάται, όταν ελαττωθεί η θερμοκρασία των πυρακτωμένων μετάλλων, θα επιχειρηθεί απάντληση των πετρελαιοειδών, ώστε να αποφευχθεί τυχόν διαρροή και μόλυνση του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Στον Εισαγγελέα ο πλοίαρχος και δυο ύπαρχοι
Αξίζει να σημειωθεί πως χθες, κατόπιν προφορικής εντολής του Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κέρκυρας, συνελήφθησαν ο πλοίαρχος και οι δυο ύπαρχοι του πλοίου, από τη Λιμενική Αρχή Κέρκυρας, οι οποίοι, αφού παρείχαν εξηγήσεις στον εισαγγελέα αφέθηκαν ελεύθεροι.
Παράλληλα, διατάχθηκε προκαταρκτική εξέταση, προκειμένου να διαλευκανθούν τα αίτια της πυρκαγιάς και οι συνθήκες πλου του Euroferry Olympia.
Τα πολλαπλά ερωτηματικά για τις συνθήκες του ταξιδιού
Ταυτόχρονα, έχει προκληθεί μια σειρά από ερωτήματα, τα οποία προέκυψαν από τη δημοσιογραφική έρευνα, τις μαρτυρίες επιβατών και επαγγελματιών οδηγών, οι οποίοι έχουν εμπειρία των συνθηκών που επικρατούν σε ταξίδια με το συγκεκριμένο φέρι, καθώς και από τις αναλύσεις ειδικών ερευνητών για ναυτικά ατυχήματα.
Ένα από αυτά τα ερωτήματα αφορά τον οδηγό και τον συνοδηγό στα συγκεκριμένα φορτηγά, που ταξιδεύουν με ένα μόνο εισιτήριο, ενώ υπό διερεύνηση παραμένει το κατά πόσο οι υπεύθυνοι του πληρώματος απενεργοποιούν το σύστημα πυρανίχνευσης, όταν ελλιμενίζονται πλοία της κατηγορίας του Euroferry Olympia.
Από την πλευρά της, η πλοιοκτήτρια εταιρεία Grimaldi Lines υποστηρίζει πως στο γκαράζ του Euroferry Olympia δεν υπήρχε κανένας επιβάτης, καθώς αποτελεί πάγια πολιτική της εταιρείας να γίνονται αυστηροί έλεγχοι σε όλα τα μεταφερόμενα οχήματα.
«Συνθήκες γαλέρας του 16ου αιώνα»
Την ίδια στιγμή, το ΣΕΟΦΑΕ (Συνδικάτο Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδας) φέρεται να είχε αποστείλει, ήδη από το 2017, στην ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επιστολή διαμαρτυρίας, καταγγέλλοντας ότι, ειδικά στα πλοία της Grimaldi Group (Euroferry Olympia και Euroferry Egnazia) οι συνθήκες διαβίωσης και ανάπαυσης των οδηγών κατά τον πλου είναι άσχημες.
«Η στοιβασία των ΦΔΧ δεν τηρεί τους κανόνες ασφαλείας για τον πλου των πλοίων (κατά τα καταγγελλόμενα είναι τόσο κοντά το ένα με το άλλο που δεν χωρά να περάσει ούτε άνθρωπος 30 κιλών).
Δεν δουλεύουν τα εξαεριστικά στα γκαράζ των πλοίων, με συνέπεια η κατάσταση να είναι ανυπόφορη από τα καυσαέρια των ΦΔΧ.
Οι καμπίνες του πλοίου πολλές φορές δεν επαρκούν για τους επιβαίνοντες με ό,τι συνεπάγεται αυτό.
Οι καμπίνες των πλοίων δεν τηρούν τις προδιαγραφές για την ξεκούραση και ανάπαυση των οδηγών. Είναι σε άθλια κατάσταση σε ό,τι αφορά την υγιεινή και ελλοχεύουν μολυσματικές ασθένειες (κυκλοφορούν έντομα, κατσαρίδες κ.λπ.)
Οι χώροι καθαρισμού και υγιεινής των οδηγών (τουαλέτες, ντους) δεν λειτουργούν.
Ο κλιματισμός δεν λειτουργεί, με συνέπεια οι οδηγοί να κοιμούνται όπου βρουν (σαλόνι κ.λπ.) ή για όσους επιτρέπεται η πρόσβαση (λόγω στοιβασίας) στις καμπίνες των φορτηγών (μνήμες «Norman Atlantic» κύριε Υπουργέ)
Πολλοί συνάδελφοι έχουν υποστεί τροφική δηλητηρίαση από το φαγητό του πλοίου», αναφέρονται μεταξύ άλλων στην επιστολή του ΣΕΟΦΑΕ, που δημοσίευσε το protothema.gr.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ