Προβλήματα δεν έχουν μόνο τα αυτοκίνητα, δεν χρειάζονται μόνο αυτά φροντίδα.
Άλλωστε, όλοι μας έχουμε βρεθεί κάποια στιγμή σε ένα συνεργείο για κάποιον λόγο.
Προβλήματα όμως αντιμετωπίζουν και οι άνθρωποι που τα επισκευάζουν, αυτοί που βρίσκονται κάτω από το καπό ή το όχημά μας.
Που προσπαθούν με σεβασμό και γνώση να δίνουν τις καλύτερες λύσεις σε δύσκολους οικονομικούς καιρούς για όλους μας.
Συνέντευξη στον Χρήστο Νάσκα
Το mynews.gr συνομίλησε με τον κύριο Αθανάσιο Χατζηφωτίου, πρόεδρο της ΟΒΕΑΜΜΕ (Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων και Μοτοποδηλάτων Ελλάδας) για τα προβλήματα του κλάδου, τα παράνομα συνεργεία και τους κινδύνους, που εγκυμονεί η παρουσία τους, αλλά και τις εξελίξεις, που υπάρχουν στον χώρο του αυτοκινήτου αναφορικά με τις νέες τεχνολογίες κίνησης, που έχουν εισέλθει στην καθημερινότητά μας.
Δεν λείπουν βέβαια και οι χρήσιμες συμβουλές προς τους οδηγούς, που οφείλουν να είναι προσεκτικοί στην επιλογή επισκευής του αυτοκινήτου τους.
Γιατί όπως είπε στο mynews.gr ο κύριος Αθανάσιος Χατζηφωτίου:
«Οι καταναλωτές να μην ακολουθούν την φθηνή λύση γιατί ορισμένες φορές τους κοστίζει ακριβότερα».
- Καταρχήν, λίγα λόγια για την ΟΒΑΕΜΜΕ.
- Για τον σκοπό της ίδρυσης της, τους στόχους και τις δράσεις της
«Η ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΜΟΤΟΠΟΔΗΛΑΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ (ΟΒΕΑΜΜΕ) ιδρύεται έπειτα από έγκριση του πολυμελούς πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης το 1973.
Βασικός της σκοπός είναι η διεκδίκηση, διαφύλαξη, η μελέτη και η προαγωγή των κοινών οικονομικών , κοινωνικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών της.
Ειδικότερα, η Ομοσπονδία μας σκοπεύει να καλλιεργεί και να αναπτύσσει το πνεύμα του υγιούς συνδικαλισμού στους κλάδους των βιοτεχνών επισκευαστών αυτοκινήτων και μηχανημάτων.
Επιπρόσθετα μελετά τα κλαδικά προβλήματα για την προσφορότερη συλλογική διεκδίκηση και επίλυση αυτών, ενθαρρύνει και προωθεί τη συνεργασία των μελών της με την οργάνωση τους σε κοινοπραξίες και συνεταιρισμούς για την αποτελεσματικότερη προάσπιση των συμφερόντων τους.
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι με αμείωτη ένταση 47 χρόνια στέκεται αλληλέγγυα δίπλα στον επαγγελματία του κλάδου απευθυνόμενη στις αρχές, διεξάγοντας κάθε νόμιμη μορφή κινητοποίησης, καλλιεργώντας ένα αίσθημα αλληλεγγύης και αλληλοβοήθειας με στόχο την συνεχή βελτίωση της επαγγελματικής κατάρτισης και της ανόδου του πολιτιστικού και του μορφωτικού επιπέδου αυτών».
«Παράνομα συνεργεία χωρίς τις προβλεπόμενες συνθήκες για την ασφάλεια του κοινού»
- Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος σας σήμερα;
«Το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος είναι τα παράνομα συνεργεία.
Άτυπα συνεργεία (σε πάρκινγκ, σε αυλές, σε ιδιωτικούς χώρους) χωρίς την νόμιμη άδεια, χωρίς τις προβλεπόμενες συνθήκες για την ασφάλεια του κοινού, χωρίς τις οικονομικές υποχρεώσεις που έχει σε μηνιαία βάση μια επιχείρηση συνεργείου.
Σήμερα τα νόμιμα συνεργεία τηρούν όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας για την λειτουργία τους, σε απόλυτη αντίθεση με όσους επιλέγουν την παράνομη οδό.
Ένα κράτος δικαίου οφείλει να επιβάλει κυρώσεις όπως αυτές προβλέπονται από τον νόμο για όσους παρανομούν».
– Κρίση (οικονομική και υγειονομική), αυτοκίνητο και Έλληνας. Προσέχουμε τα αυτοκίνητά μας σαν λαός;
«Την τελευταία δεκαετία η συντήρηση του αυτοκινήτου για τον Έλληνα καταναλωτή είναι σε δεύτερη μοίρα.
Η αλήθεια είναι πως τα έξοδα του νοικοκυριού του πολλαπλασιάστηκαν , έτσι επόμενο ήταν οι εργασίες στο αυτοκίνητο να είναι οι τελείως απαραίτητες.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα πολλά από τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν να είναι ακατάλληλα.
Σύμφωνα με έρευνες ο στόλος των αυτοκινήτων είναι κακοσυντηρημένος επομένως θα θέλαμε να επισημάνουμε την προσοχή στους συναδέλφους των ΚΤΕΟ διότι η ασφάλεια όλων μας θα πρέπει να είναι ύψιστη προτεραιότητα».
«Ο πελάτης έχει απαιτήσεις, αλλά καμία φορά η φθηνή λύση κοστίζει ακριβότερα»
- Εμπειρικά, σε τι βαθμό ο Έλληνας επιλέγει ένα αβέβαιο και φτηνό αποτέλεσμα για να φτιάξει το αυτοκίνητό του; Πολλοί επιλέγουν αυτή την οδό καθαρά για οικονομικούς λόγους.
«Εξαρτάται από την αγοραστική δύναμη του καθενός , οι περισσότεροι επαγγελματίες συνάδελφοι πάντοτε συμβουλεύουν τους πελάτες τους για την επιλογή μιας βέβαιης λύσης, ακολουθούμε την πεπατημένη με λίγα λόγια σε πολλές περιπτώσεις.
Ξέρετε στον κλάδο μας τα πράγματα δεν είναι απλά ,ο πελάτης έχει απαιτήσεις , το αυτοκίνητο για πολλούς είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητο για την καθημερινότητά τους.
Για τον λόγο αυτό και εμείς προσπαθούμε να συμβουλεύουμε τους καταναλωτές να μην ακολουθούν την φθηνή λύση γιατί ορισμένες φορές τους κοστίζει ακριβότερα».
- Από τη βενζίνη στο αέριο και από το αέριο σε νέες μορφές κίνησης των αυτοκινήτων. Είμαστε έτοιμοι για αυτή τη μετάβαση;
«Δυστυχώς όχι , δεν είμαστε έτοιμοι για την νέα μετάβαση.
Προετοιμαζόμαστε βέβαια, εδώ όμως δεν υπάρχει ακόμα το νομοθετικό πλαίσιο. Αυτό είναι το παράλογο της υπόθεσης, ενώ δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο για την επισκευή των ηλεκτροκίνητων, η ηλεκτροκίνηση εισβάλλει καθημερινά στην ζωή μας ολοένα και περισσότερο.
Η ομοσπονδία πράττει το καλύτερο για την ομαλή μετάβαση στην νέα επισκευαστική πραγματικότητα.
Έχει γίνει η αρχή με την ακαδημία ηλεκτροκίνησης να έχει ήδη πραγματοποιήσει την έναρξη των σεμιναρίων της».
- Ένα μεγάλο κεφάλαιο είναι και η ηλεκτροκίνηση. Δεν θα χρειαστεί κόστος και χρόνος για εκπαίδευση;
«Σίγουρα είναι μεγάλο κεφάλαιο η ηλεκτροκίνηση και σίγουρα θα χρειαστεί και χρόνος και χρήματα και υλικός εξοπλισμός για την εκπαίδευση.
Πολλοί από εμάς θα πρέπει καθίσουμε ξανά στο «θρανίο» διότι η ηλεκτροκίνηση είναι κάτι άγνωστο για όλους.
Ωστόσο η ΟΒΕΑΜΜΕ είναι αρωγός της κάθε προσπάθειας επιμόρφωσης γιατί η γνώση είναι δύναμη.
Ήδη η ομοσπονδία έχει ξεκινήσει σεμινάρια ηλεκτροκίνησης σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας συμβάλλοντας έτσι στην ομαλότερη μετάβαση».
- Ποια συμβουλή θα δίνατε στον Έλληνα οδηγό; Τι να προσέχει περισσότερο;
«Καταρχάς ο Έλληνας πρέπει να προσέχει περισσότερο όταν οδηγεί!
Όλοι γνωρίζουμε καθημερινά τι προκαλείται στους δρόμους από παραβάσεις του ΚΟΚ. Δεν είμαστε εμείς οι αρμόδιοι για αυτό αλλά από τη βήμα που μας δίνεται θα θέλαμε να το επισημάνουμε.
Τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται εντός αστικού ιστού και αυτό θα πρέπει να μας προβληματίσει.
Σε ότι αφορά την επισκευή του αυτοκινήτου γνωρίζουμε πολύ καλά τα οικονομικά προβλήματα των νοικοκυριών, θα πρέπει όμως να γνωρίζουμε ότι το αυτοκίνητο μας μεταφέρει από τον έναν στον προορισμό στον άλλο και ανά πάσα ώρα και στιγμή είμαστε εκτεθειμένοι για τον λόγο αυτό πρέπει και εμείς να το προσέχουμε».
- Και κάτι τελευταίο. Είναι ακριβή ή όχι η επισκευή ενός αυτοκινήτου;
«Η επισκευή ενός οχήματος σήμερα δεν είναι ακριβή θα τολμήσω να πω ότι ίσως είναι πιο οικονομική από ότι ήταν.
Αυξήθηκαν βέβαια αλλά υλικά που σχετίζονται με την επισκευή του αυτοκινήτου αλλά αυτή καθεαυτή η επισκευή δεν είναι ακριβή».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ