Τα… αυτοοδηγούμενα ή αυτόνομα λεωφορεία θα αρχίσουν να μεταφέρουν επιβάτες πάνω από τη γέφυρα «Forth Road» της Σκωτίας, στη Βρετανία, τον επόμενο μήνα, κάτι που έχει χαιρετιστεί, κι όχι άδικα, ως «παγκόσμια πρωτοτυπία».
Σύμφωνα με τον Guardian, πέντε λεωφορεία με έναν μόνο όροφο (στη Βρετανία υπάρχουν και με δύο ορόφους) θα καλύπτουν τη διαδρομή των 14 μιλίων από τις 15 Μαΐου, μεταφέροντας έως και 10.000 επιβάτες κάθε εβδομάδα μεταξύ του πάρκου «Ferrytoll» και της διαδρομής στο Φάιφ και της εναλλαγής τρένων και τραμ του «Edinburgh Park».
Οδηγός ασφαλείας και ανθρώπινη παρέμβαση
Ωστόσο, αν και τα οχήματα θα χρησιμοποιούν αισθητήρες για να ταξιδεύουν σε προεπιλεγμένους δρόμους με ταχύτητα έως και 50 μίλια/ώρα, θα πρέπει να χειρίζονται από δύο μέλη του προσωπικού…
Αυτό περιλαμβάνει έναν οδηγό ασφαλείας, στη θέση του οδηγού, για να παρακολουθεί την τεχνολογία και έναν καπετάνιο λεωφορείου για να βοηθά τους επιβάτες με την επιβίβαση, την αγορά εισιτηρίων, αλλά και τις ερωτήσεις.
Επί του παρόντος, τα αυτοκίνητα πλήρως χωρίς οδηγό δεν επιτρέπονται νομικά στο Ηνωμένο Βασίλειο και απαιτείται οδηγός ασφαλείας ανά πάσα στιγμή σε όλα τα αυτόνομα οχήματα, αν και η κυβέρνηση εργάζεται για ένα ενημερωμένο νομικό πλαίσιο και πλαίσιο διασφάλισης.
«Καινοτόμο και φιλόδοξο έργο»
Το αυτοκίνητο «ServCity» της Nissan περιηγείται στους δρόμους του νοτιοανατολικού Λονδίνου. Η ανθρώπινη παρέμβαση εξακολουθεί να είναι απαραίτητη κατά τη διάρκεια του ταξιδιού των πέντε μιλίων.
«Είναι ένα μακροπρόθεσμο ταξίδι, στο οποίο διανύουμε»: να κάνουμε μια βόλτα προς τα αυτόνομα αυτοκίνητα…».
Η «Stagecoach», ο μεγαλύτερος χειριστής λεωφορείων και πούλμαν του Ηνωμένου Βασιλείου, που εκτελεί την υπηρεσία, είπε ότι το δεύτερο μέλος του προσωπικού θα δείξει πώς θα ήταν μια αυτόνομη υπηρεσία στο μέλλον, όταν ο οδηγός μπορεί να φύγει από την καμπίνα.
Καθώς η πρωτοβουλία είναι μια δοκιμή για να δούμε πώς λειτουργεί η τεχνολογία, δεν υπάρχουν άμεσα σχέδια για την απομάκρυνση του οδηγού από την καμπίνα.
Η πρώτη στον κόσμο
Ο Κέβιν Στιούαρτ, υπουργός Μεταφορών της κυβέρνησης της Σκωτίας, είπε ότι το «καινοτόμο και φιλόδοξο έργο» ήταν ένα «συναρπαστικό ορόσημο», το οποίο ήλπιζε ότι θα βοηθούσε τη Σκωτία «να εδραιώσει τα διαπιστευτήριά της στην παγκόσμια σκηνή», καθώς το οδικό δίκτυο της χώρας καλύπτει ένα ευρύ φάσμα και έτσι μπορεί να αποτελέσει ένα καλό πεδίο δοκιμών για αυτοοδηγούμενα οχήματα.
Η «Stagecoach» είπε ακόμη ότι θεωρεί το έργο ως ένα από τα πιο περίπλοκα παγκοσμίως, καθώς και την πρώτη εγγεγραμμένη υπηρεσία στο Ηνωμένο Βασίλειο, που χρησιμοποιεί αυτόνομα λεωφορεία πλήρους μεγέθους.
Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι θα είναι η πρώτη πλήρους μεγέθους δημόσια υπηρεσία λεωφορείων, με αυτόνομη οδήγηση στον κόσμο.
Η Κάρλα Στόκτον-Τζόουνς, η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας «Stagecoach», δήλωσε ότι η εταιρεία είναι «περήφανη που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας στις μεταφορές με αυτό το έργο, που σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο για τις δημόσιες συγκοινωνίες».
Το μερίδιο των 81 εκ. λιρών
Μαζί με έξι άλλα έργα, η υπηρεσία λεωφορείων του Εδιμβούργου, σύμφωνα πάντα με το ίδιο δημοσίευμα, έλαβε μερίδιο 81 εκατομμυρίων λιρών από την κοινή υποστήριξη της κυβέρνησης και της βιομηχανίας του Ηνωμένου Βασιλείου για την επιτάχυνση της εμπορευματοποίησης της τεχνολογίας μεταφορών αυτόνομης οδήγησης.
Οι υπουργοί ελπίζουν ότι τα οχήματα θα προσφέρουν τελικά στους καταναλωτές μεγαλύτερη άνεση, κάνοντας τα ταξίδια πιο γρήγορα και πιο αξιόπιστα, βελτιώνοντας την ασφάλεια, καθώς σύμφωνα με έρευνα, το 88% των οδικών συγκρούσεων προκαλείται επί του παρόντος από ανθρώπινο λάθος, ενθαρρύνοντας περισσότερους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Οι άλλες πόλεις στην Ευρώπη
Άλλες πόλεις εξερευνούν επίσης την εισαγωγή λεωφορείων, χωρίς οδηγό, αν και αυτά δεν πιστεύεται ότι είναι τόσο προηγμένα, όσο το έργο στο Εδιμβούργο. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν οι Βρετανοί…
Το 2025, θα πρέπει να καταγραφεί, πάντως, ότι 45 ηλεκτρικά μίνι λεωφορεία, χωρίς οδηγό, θα προγραμματιστούν να λειτουργούν για έναν χρόνο σε ορισμένες ευρωπαϊκές πόλεις… Σε ποιες;
- Στη Γενεύη, στην Ελβετία, καθώς επίσης και στο Όσλο της Νορβηγίας, αλλά υπάρχει ενδεχόμενο να συμβεί ακόμη και στη Γερμανία.
Υπήρξαν επίσης σύντομες δοκιμές, σε πολλές πόλεις, συμπεριλαμβανομένης της Ρώμης, αλλά και της Σεούλ.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ