Μεγάλες ουρές από πιστούς συνεχίζουν να σχηματίζονται, έξω από τη Μητρόπολη Αθηνών, προκειμένοι οι πολίτες να προσκυνήσουν την εικόνα της Παναγίας «Άξιον Εστί».
Είναι η 8η φορά που η συγκεκριμένη εικόνα μεταφέρεται από το Άγιο Όρος για να την προσκυνήσουν οι πιστοί και αυτός είναι ο λόγος που χιλιάδες πιστοί περιμένουν στωικά, για να την προσκυνήσουν.
Καθημερινά, η ουρά ξεκινάει από την αρχή της Μητροπόλεως, συνεχίζει περιμετρικά της πλατείας και καταλήγει στην είσοδο του ναού. Η είσοδος των πιστών γίνεται ανά γκρουπ των 30 ατόμων.
Τις προηγούμενες ημέρες ο μέσος όρος αναμονής των πολιτών που βρέθηκαν στη Μητρόπολη ήταν περίπου 45 λεπτά, ωστόσο, σήμερα ξεπέρασε τη μία ώρα, λόγω του πολύ κόσμου, που προσήλθε στη Μητρόπολη.
Το προσκύνημα της θαυματουργής εικόνας θα συνεχιστεί μέχρι τις 15 Μαΐου, διάστημα στο οποίο το κειμήλιο της Χριστιανοσύνης θα βρίσκεται στη Μητρόπολη.
Παναγία Άξιον Εστί: Η ιστορία της θαυματουργής εικόνας
Η εικόνα του «Άξιον Εστί», δεξιοκρατούσα Θεοτόκος, αγιογραφήθηκε κατά πάσα πιθανότητα στην Κωνσταντινούπολη, περί τα 982 μ.Χ., ενώ το 1836 προστέθηκε το αργυρό πουκάμισό της που φιλοτεχνήθηκε στη Μονή Βατοπεδίου. Μέχρι σήμερα θεωρείται η σημαντικότερη εικόνα του Αγίου Όρους, μιας και είναι «Εφέστιος» και «Προστάτις» των 20 Αγιορείτικων Μονών, ενώ αντίγραφό της βρίσκεται σε κάθε Μονή.
«Ἄξιόν ἐστιν ὡς ἀληθῶς, μακαρίζειν σε τήν Θεοτόκον»
«Άξιον εστίν ως αληθώς
μακαρίζειν σε την Θεοτόκον,
και μητέρα του Θεού ημών.
Την τιμιωτέραν των Χερουβείμ
και ενδοξοτέραν ασυγκρίτως των Σεραφείμ
την αδιαφθόρως Θεόν Λόγον τεκούσαν,
την όντως Θεοτόκον,
Σε μεγαλύνομεν.»
Όπως λέγεται, σε κοντινή απόσταση από τις Καρυές, ζούσε ένας ενάρετος Ιερομόναχος με τον νέο μαθητή του και, ένα βράδυ ξεκίνησε να πάει στην αγρυπνία στο Ναό του Πρωτάτου. Ο μαθητής του, που έμεινε μόνος του, δέχτηκε την επίσκεψη ενός αγνώστου μοναχού, ο οποίος του ζήτησε να παραμείνει την νύχτα στο κελί.
Το επόμενο πρωί, ο μαθητής ένιωσε δέος, ακούγοντας το «Άξιον Εστί» και ζήτησε από τον φιλοξενούμενο να του γράψει τον ύμνο, αλλά ο μοναχός χάραξε με το δάχτυλο του τα ιερά αυτά λόγια βαθιά και άκοπα σε μια πέτρινη πλάκα, προσθέτοντας:
«Στο εξής, έτσι να ψάλλουν όλοι οι Χριστιανοί τον ύμνο της Θεοτόκου».
Αμέσως μετά εξαφανίστηκε και, σύμφωνα με την παράδοση, η εικόνα του Χριστού πάνω στο τέμπλο της εκκλησίας μεταφέρθηκε αστραπιαία στα αριστερά, ενώ η εικόνα της Θεομήτορος στα δεξιά.
Σύμφωνα με τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη, ο άγνωστος μοναχός ήταν ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, ο οποίος θεωρείται «…ο ένθεος υμνολόγος της Θεοτόκου, και τροφεύς, και διακονητής, και χαροποιός αυτής Ευαγγελιστής…».
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ